Newsy

Orange inwestuje w nowe technologie telefonii komórkowej i stacjonarnej. Za dwa lata cała Polska w zasięgu szybkiego mobilnego internetu LTE

2015-04-23  |  06:40

Dostęp do internetu LTE w sieci Orange ma dziś niemal trzy czwarte Polaków. W ciągu kolejnych dwóch lat zasięg obejmie całą Polskę. Inwestycje w nowe technologie będą dotyczyć także telefonii stacjonarnej. W tym roku Orange zainwestuje niemal pół miliarda złotych w światłowody, które doprowadzi bezpośrednio do 650 tysięcy domów i mieszkań.

Naszym priorytetem w telefonii komórkowej jest rozwój sieci LTE. Już teraz 74 proc. populacji ma dostęp do internetu w tej technologii. Mocno rozwijaliśmy ją w ostatnich miesiącach i nadal będziemy. Dla nas istotne jest nie tylko pokrycie, lecz także jakość dostępu. Chcemy, by klienci mogli swobodnie korzystać z LTE nie tylko na zewnątrz, lecz także wewnątrz budynków czy w metrze – mówi agencji Newseria Biznes Bruno Duthoit, prezes Orange Polska

Od początku tego roku zasięg sieci 4G LTE Orange zwiększył się z 61 do 74 proc. Plany firmy zakładają, że najpóźniej za dwa lata technologia LTE będzie dostępna praktycznie w całym kraju.

Spółka stawia na innowacyjne technologie również w segmencie stacjonarnym.

To dla nas wciąż bardzo istotny rynek. Planujemy na nim przełomowe zmiany, chcemy by sieć światłowodowa była w tym segmencie powszechniejsza. W tym roku przeznaczymy do 450 milionów złotych na okablowanie światłowodami około 650 tysięcy domów i mieszkań w Polsce – mówi Duthoit.

Zapowiada, że to dopiero pierwszy etap inwestycji. Orange planuje również wiele innych przedsięwzięć.

W najbliższych latach chcemy całkowicie wycofać starsze technologie, które funkcjonują jeszcze w naszej sieci. To ważna modernizacja, która nie będzie bezpośrednio widoczna dla klientów, ale polepszy jakość naszych usług – zapowiada prezes Orange Polska.

Postawienie na nowe technologie, a co za tym idzie – na zwiększenie jakości oferowanych usług, ma pomóc firmie utrzymywać konkurencyjność na coraz trudniejszym rynku telekomunikacyjnym. Drugim kluczowym elementem będzie poprawianie kontaktu z klientami.

Chcemy, żeby doświadczenia naszych klientów były tylko pozytywne, a oferowane usługi na najwyższym poziomie. Dlatego musimy wykazać się przejrzystością oraz zapewnić jak najwyższą jakość zarówno technologii obsługi, jak i kontaktów w punktach sprzedaży. To dla nas priorytet – przekonuje Bruno Duthoit.

Orange wprowadził nowe pakiety taryfowe, usprawnia też obsługę klientów. Salony Orange i pozostałe kanały sprzedaży będą się lepiej uzupełniać. W salonach klienci będą mogli skorzystać m.in. z obsługi na recepcji i załatwić wiele prostych spraw od ręki. Stopniowo Orange będzie wdrażać inteligentny system zarządzania ruchem w salonie. W najbliższych dniach firma planuje też otwarcie w Warszawie pierwszego w Polsce tzw. smart store, czyli interaktywnego salonu przyszłości.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Sieci handlowe oferują coraz więcej ryb ze zrównoważonych połowów. Lidl i Kaufland wśród liderów

W Polsce 11 sieci handlowych prowadzi sprzedaż ryb i owoców morza ze zrównoważonych połowów w swoich markach własnych​. Produkty z certyfikatem MSC znajdują się na półkach sklepowych w ponad 20 tys. lokalizacjach w kraju – zarówno w dużych marketach, jak i małych sklepach. Organizacja MSC opublikowała właśnie ranking sieci zaangażowanych w promocję zrównoważonych połowów. Na jego czele znalazły się Lidl, Kaufland, ALDI i Biedronka. Przedstawiciele MSC zwracają uwagę, że wciąż jest duży potencjał wzrostu.

Infrastruktura

Dane satelitarne wspomagają leśników. Pomagają przeciwdziałać pożarom oraz kradzieżom drewna

Na niskiej orbicie okołoziemskiej jest 10 tysięcy sztucznych satelitów i ciągle ich przybywa. W każdej sekundzie przesyłają na ziemię wiele cennych danych, które są wykorzystywane w różnych dziedzinach – meteorologii, telekomunikacji, transporcie, zarządzeniu kryzysowym czy badaniach naukowych. Są one także cennym narzędziem w rękach leśników. Dane pochodzące z orbity są wykorzystywane m.in. w ochronie przeciwpożarowej lasów, ale też pomagają w identyfikowaniu obszarów narażonych na działanie złodziei drewna.

Edukacja

Ubóstwo menstruacyjne wciąż jest problemem w Polsce. Nowy program MEN ma z nim walczyć

Menstruacja wciąż jest w Polsce tematem tabu. Co trzecia dziewczynka nie jest przygotowana na pierwszą miesiączkę, co oznacza, że w rodzinach rzadko rozmawia się na ten temat – wynika z badania przeprowadzonego dla Kulczyk Foundation w 2020 roku. Eksperci wskazują także na wciąż obecne ubóstwo menstruacyjne, na które składa się m.in. brak dostępu do podpasek czy tamponów, a także piętnowanie menstruacji. Nowy program resortu edukacji ma z tym zjawiskiem walczyć.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.