Mówi: | Janusz Wojtas |
Funkcja: | członek zarządu |
Firma: | Poczta Polska |
Poczta Polska rusza z „multipaczką”. Będzie ubezpieczenie przesyłek i powiadomienia smsem i mailem
Poczta Polska staje do walki o rynek przesyłek paczkowych i wprowadza usługę "multipaczka", która stwarza możliwość nadawania przesyłek przez aplikację internetową, taniego ubezpieczenia oraz wysyłania do adresata powiadomień na sms i e-mail. To nowości da klientów indywidualnych, wcześniej firma wprowadziła zmiany w usłudze Pocztex i ofercie dla klientów biznesowych.
Usługa „multipaczka” zastąpi przesyłkę pobraniową, paczkę pocztową PLUS, e-przesyłkę, przesyłkę gabarytową oraz przesyłkę na warunkach szczególnych. Zmiany mają zapewnić przede wszystkim szybsze dostarczanie przesyłek.
– Wprowadziliśmy możliwość zrealizowania całej sfery nadawczej w domu. Korzystając z internetowej aplikacji elektronicznego nadawcy sami możemy odprawić paczkę, możemy wydrukować naklejkę i nalepić ją na paczkę, co znacznie uprości i przyspieszy proces nadawczy. Jeżeli wprowadzimy dane adresata – smsowy, telefoniczny bądź mailowy kontakt, adresat będzie również informowany o statusie realizacji tej przesyłki – o próbie doręczenia, a w przypadku nieobecności adresata w domu – o pozostawionym awizo – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.
Usługa daje możliwość śledzenia drogi przesyłek i oferuje gwarancję czasu doręczenia. Wszystkie przesyłki będą traktowane jako przesyłki wartościowe. Klient będzie miał także możliwość już za 50 groszy ubezpieczyć paczkę do kwoty 500 złotych. Ubezpieczenie przesyłki o wartości do 20 000 zł kosztuje 2,20 zł. Poczta zaoferuje też klientom system opakowań dla przesyłek.
– W przypadku "multipaczki" jest możliwość skorzystania z opakowania własnego bądź z jednego z pięciu eko-opakowań Poczty Polskiej. W tym drugim przypadku cena dostarczenia jest już zawarta w cenie opakowania, natomiast nie musimy się przejmować wagą towaru. Możemy po prostu ją zapakować i nadać – podkreśla Janusz Wojtas.
Przesyłki maja być tańsze niż dotychczas, choć – jak podkreślają zarządzający firmą – trudno porównać nową usługę do istniejących dotychczas.
– W zależności od przedziału ta cena jest niższa od 3 proc. do nawet 18 proc., szczególnie w tych kategoriach związanych z pobraniem, które są najbardziej popularne wśród klientów – deklaruje Janusz Wojtas.
Poczta Polska będzie także w najbliższym czasie rozwijała usługi związane z korzystaniem z internetu i aplikacji mobilnych. Już teraz istnieje możliwość nadawania kartek pocztowych on-line na platformie neokartka.pl. Następne produkty wprowadzone zostaną na rynek w drugiej połowie roku.
– Na rynek trafi m.in. e-znaczek, czyli możliwość wydrukowania z internetu znaczka, a nie kupowania go w formie materialnej. Nowością jest także e-list hybrydowy, czyli możliwość wysyłania przez klienta indywidualnego za pomocą aplikacji internetowej listu, który dotrze w formie papierowej – mówi Janusz Wojtas.
Czytaj także
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-22: Rośnie rola pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych. Firmy chętniej korzystają z ekspertów zewnętrznych
- 2024-10-31: Ruszyła największa elektrownia gazowa w Polsce. Dostarczy energię dla ok. 3 mln gospodarstw
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
- 2024-10-30: Wydatkowanie funduszy europejskich przez samorządy. Polska chce promować ten model w UE
- 2024-10-29: Polska pracuje nad propozycjami dotyczącymi konkurencyjności UE. To element przygotowań do prezydencji
- 2024-11-07: Nowe otwarcie unijnej polityki gospodarczej. Polska prezydencja w Unii szansą na korzystne zmiany dla przedsiębiorców
- 2024-10-23: Prezydencja Węgier w UE za półmetkiem. Jej ocena dzieli europarlamentarzystów
- 2024-10-17: Wiele wyzwań polskiej prezydencji w UE. Jednym z kluczowym będą prace nad nowym budżetem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Edukacja
RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów
Rzecznik Praw Dziecka zapowiada walkę z mającymi miejsce w szkołach i innych placówkach przypadkami nieuzasadnionego przytrzymywania dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu i z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Trwają prace nad powołaniem interdyscyplinarnego zespołu, który zajmie się m.in. zaostrzeniem kar za tego typu nieuzasadnione przypadki. O takich sytuacjach młodzi ludzie sami informują Biuro RPD. Jego przedstawiciele apelują nie tylko o zmianę przepisów, ale też edukację dyrektorów szkół.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.