Mówi: | Olga Sołtys |
Funkcja: | Key Account Manager |
Firma: | OLX |
Polacy przygotowują się do sezonu zimowego na stoku. Coraz częściej sprzęt narciarski kupują w sieci
Zimowe sporty uprawia nawet 70 proc. Polaków, choć tylko 15 proc. deklaruje, że jeździ na nartach lub snowboardzie przy każdym zimowym wyjeździe. Spośród osób, które uprawiają sporty zimowe, niemal połowa posiada na własność niezbędny sprzęt. Coraz częściej kupuje go w sieci. Tylko w listopadzie ponad 300 tys. osób aktywnie poszukiwało sprzętu sportowego w kategorii Sport i Hobby w serwisie OLX. Obecnie w serwisie aktywnych jest 100 tys. ogłoszeń zamieszczonych przez 50 tys. sprzedających.
– Szczyt sezonu zimowego na OLX-ie to styczeń i luty, ale już teraz widzimy bardzo duże zaangażowanie zarówno po stronie osób poszukujących, jak również sprzedających oraz ich ofert. W ostatnich 30 dniach było to ponad 300 tys. aktywnie poszukujących użytkowników. Liczymy oczywiście, że ta liczba będzie jeszcze większa, głównie z uwagi na ubiegłoroczny lockdown, który spowodował, że sezon zimowy nie był pełny – mówi agencji Newseria Biznes Olga Sołtys, Key Account Manager w OLX.
Z badania portalu Triverna wynika, że Polacy lubią zimowe szaleństwo. Niemal 70 proc. uprawia zimowe sporty, przy czym 15 proc. deklaruje, że przy każdym wyjeździe zakłada narty lub snowboard, a co 10. jeździ na nich często. Spośród osób, które uprawiają sporty zimowe, niemal połowa (49 proc.) posiada na własność niezbędny sprzęt. Coraz częściej kupujemy go w sieci. Raport Izby Gospodarki Elektronicznej opracowany przez Mobile Institute „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” wskazuje, że zakupy online robi 84 proc. internatów. W 2020 roku, po trzech miesiącach pandemii, było to 72 proc.
– Na OLX-ie fani białego szaleństwa znajdą absolutnie wszystko, co jest związane ze sportami zimowymi, począwszy od sprzętu takich jak narty, narty biegowe, skitoury, czy też narty dla dzieci, poprzez odzież i obuwie, kończąc na różnego rodzaju akcesoriach i dodatkach. Oczywiście w tym momencie najwięcej mamy ofert związanych z odzieżą, obuwiem i nartami, w tym momencie jest to już ponad 20 tys. produktów w każdej z tych kategorii – mówi Sołtys.
W serwisie OLX w kategorii Sport i Hobby najczęściej wyszukiwanymi frazami w listopadzie 2021 roku były: narty (biegowe, skitourowe, dla dzieci), snowboard, buty narciarskie, łyżwy i sanki. Przybywa także ofert. Obecnie w serwisie w kategorii Sport i Hobby jest ponad 100 tys. aktywnych ogłoszeń zamieszczonych przez ponad 50 tys. ogłoszeniodawców. Systematycznie rośnie także liczba użytkowników, jak pokazują ubiegłe lata najwięcej jest ich w styczniu i lutym – do około miliona aktywnych użytkowników.
– Poza sprzętem profesjonalnym, jak np. narty różnego rodzaju, nasi użytkownicy szukają również bardzo prostych sprzętów, jak sanki czy jabłuszka dla dzieci – dodaje ekspertka.
Przy zakupie sprzętu zimowego ważne jest jego przeznaczenie, istotny jest również poziom zaawansowania danego modelu i wskazanie, dla jakiego użytkownika dany produkt jest najlepszy. Dlatego przed zakupem najlepiej skonsultować się ze sprzedającym.
– Ważne jest to, żeby wybrać odpowiedni sprzęt pod kątem zaawansowania, inny sprzęt będzie dla osoby, która jeździ na nartach zawodowo, inny dla osoby, która uprawia ten sport amatorsko. Najważniejsze, żeby kontaktować się bezpośrednio z osobami sprzedającymi na OLX, oni podpowiedzą, jaki sprzęt wybrać, jeżeli chodzi o stopień zaawansowania oraz rozmiar – radzi przedstawicielka OLX.
Przed zakupem warto także przejrzeć oferty sprawdzonych sprzedawców.
– Pamiętajmy, że sezon zimowy nie jest długi i nasi sprzedawcy potrafią się bardzo szybko przebranżowić. Jeżeli zimą sprzedawali narty, to wiosną i latem pewnie będą sprzedawali rowery. Warto obserwować ulubione sklepy, podążać za nimi i wykorzystywać to, że mieliśmy dobre relacje ze sprzedającym – zaznacza Olga Sołtys.
Czytaj także
- 2024-06-25: Polacy wśród narodów najczęściej odwiedzających Czechy. Południowy sąsiad chce przyciągnąć więcej polskich turystów, nie tylko do Pragi
- 2024-06-13: Brak wiedzy może hamować termomodernizację budynków w Polsce. Co czwarty właściciel nie planuje takich inwestycji
- 2024-06-17: Połowa Polaków nie potrafi odróżnić oryginalnego produktu od podróbki. Sklepy internetowe wdrożyły technologie blokujące nieautentyczne towary
- 2024-05-29: Prezes PGE: Energetyka węglowa nie jest w stanie funkcjonować zgodnie z zasadami rynkowymi. Konieczne jest wydzielenie tego segmentu ze spółki
- 2024-06-06: Handel w sieci nie zwalnia mimo zawirowań w gospodarce. Coraz większą rolę odgrywa w nim sztuczna inteligencja
- 2024-06-13: Allegro wchodzi do kolejnych krajów europejskich. Platformy sprzedażowe uruchomi niedługo na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji
- 2024-06-07: Joanna Przetakiewicz: Jestem za otwarciem sklepów w niedzielę. To duże ułatwienie dla pracujących matek
- 2024-04-29: Nawet 80 proc. populacji może mieć kontakt z wirusem HPV. Wciąż niewielka jest wiedza na temat nowotworów, jakie wywołuje
- 2024-04-29: Niepełnoletni internauci czują się coraz mniej pewnie w sieci. Zasad cyberbezpieczeństwa mogą się uczyć za pomocą gry edukacyjnej
- 2024-05-07: Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.