Mówi: | Jarosław Sawko |
Funkcja: | wiceprezes |
Firma: | Platige Image |
Powstanie film o Kapuścińskim. Platige Image: dopinamy kwestie finansowe
W październiku mają ruszyć prace nad filmem o Ryszardzie Kapuścińskim. Platige Image, polska firma, która jest współproducentem filmu i będzie odpowiadać również za warstwę wizualną, właśnie dopina sprawy związane z jego finansowaniem. Koprodukcja polsko-hiszpańsko-belgijsko-niemiecka ma mieć premierę na początku 2015 roku.
Film fabularny w technice animacji komputerowej z elemetami dokumentu – to nowy projekt Platige Image. Obraz będzie oparty na książce „Jeszcze jeden dzień życia” Ryszarda Kapuścińskiego z 1975 roku, opisującej dekolonizację Angoli. Według twórcow i pomysłodawców adaptacji prozy polskiego mistrza reportażu to moment, w którym pisarstwo Ryszarda Kapuścińskiego zasadniczo się zmienia.
– Zyskał nowe oblicze, zmienił się charakter jego pisarstwa. W zasadzie można powiedzieć, że z reportera stał się pisarzem takim, jakim go poznał świat. I o takiej przemianie w pisarza chcemy opowiedzieć – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jarosław Sawko, wiceprezes Platige Image w czasie targów CeBIT w Hanowerze.
Polska firma będzie nie tylko współproducentem filmu, ale będzie także miała wpływ na warstwę wizualną filmu. Do współpracy Platige Image zaprosiła Damiana Nenowa, autora krótkich filmów animowanych, animatora i grafika. Nenow będzie współreżyserem obrazu. Z hiszpańskim reżyserem Raulem de la Fuente pracuje również nad scenariuszem. Producenci filmu obiecują widzom nową jakość animacji.
– Chcemy pokazać ten film w sposób dosyć mocno stylizowany, ponieważ proza Kapuścińskiego i to, co on robił przy pomocy słowa, wymaga bardzo kreatywnego podejścia. Ta książka i ten sposób obrazowania jest właściwym powodem do tego, żeby użyć odpowiednich technik animacyjnych – wyjaśnia Jarosław Sawko.
Widzowie nie powinni się jednak spodziewać spektakularnych efektów specjalnych.
– Ten film będzie zrobiony w charakterze filmu animowanego, więc będzie widać, że to animacja. Nie będziemy udawać rzeczywistości, będziemy tę rzeczywistość w jakiś sposób przetwarzać – mówi wiceprezes Platige Image.
Firma Platige Image działa na rynku animacji i postprodukcji od 1997 roku. Była m.in. producentem filmu „Katedra” Tomasza Bagińskiego, zdobywcy Oscara. Studio tworzy animacje na potrzeby reklam, seriali i gier komputerowych, oraz efekty specjalne do filmów. Firma doświadczenie zdobywała między innymi na rynku katarskim, gdzie realizowała projekty animowane, m.in. produkcje dla katarskiej telewizji.
Platige Image we współpracy z firmami Plastic i Juice przygotowało interaktywny pokaz na otwarcie targów CeBIT, których Polska jest partnerem strategicznym.
Czytaj także
- 2025-02-11: Daniel Olbrychski: Praca mnie konserwuje, gdybym nie grał, tobym się błyskawicznie zestarzał. Walczę, żeby widzowie nie dostrzegali na scenie mojej osiemdziesiątki
- 2025-01-16: Luna: Nie mam planu B na życie. Jestem jednak bardzo kreatywna, więc może kiedyś zrobię jakiś film lub napiszę książkę
- 2024-11-27: Wiktor Dyduła: W listopadzie wąsy są szczególnym symbolem dbania o zdrowie. Ale na nowy rok może je już zgolę
- 2024-10-22: Cezary Pazura: Jako reżyser filmu „Weekend” dostałem manto od branży i spokorniałem. Ale chętnie bym jeszcze raz stanął za kamerą
- 2024-07-15: Aleksandra Popławska: Nadopiekuńczość i trzymanie dziecka pod parasolem ochronnym to przemoc psychiczna. Taka toksyczna relacja jak w spektaklu „Czułe słówka” to dobry temat dla psychologa
- 2024-06-03: Mateusz Banasiuk: Część mojej rodziny za sprawą armii Andersa wylądowała w RPA. Dla mojego ojca chrzestnego film o bitwie pod Monte Cassino ma sentymentalny wymiar
- 2024-04-29: Mikołaj Roznerski: Mam swoje małe sacrum poza Warszawą, gdzie wybudowałem drewniany domek. Rąbię tam drewno, koszę trawę i planuję zrobić ogródek
- 2024-04-09: Maria Sadowska: Wracam do muzyki, bo bardzo się za nią stęskniłam – nagrywam płytę i planuję koncerty. Piszę też scenariusz do filmu o patocelebrytach
- 2024-03-06: Enej: Współczesne kobiety muszą się mierzyć z nierównością w płacach i dostępie do stanowisk. Często stają przed trudnymi wyborami
- 2024-03-12: Enej: Od dawna marzyliśmy o napisaniu piosenki do filmu. Na planie teledysku największe wrażenie zrobiła na nas Małgorzata Socha
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.