Newsy

Powstanie film o Kapuścińskim. Platige Image: dopinamy kwestie finansowe

2013-03-07  |  06:10

W październiku mają ruszyć prace nad filmem o Ryszardzie Kapuścińskim. Platige Image, polska firma, która jest współproducentem filmu i będzie odpowiadać również za warstwę wizualną, właśnie dopina sprawy związane z jego finansowaniem. Koprodukcja polsko-hiszpańsko-belgijsko-niemiecka ma mieć premierę na początku 2015 roku.

Film fabularny w technice animacji komputerowej z elemetami dokumentu – to nowy projekt Platige Image. Obraz będzie oparty na książce „Jeszcze jeden dzień życia” Ryszarda Kapuścińskiego z 1975 roku, opisującej dekolonizację Angoli. Według twórcow i pomysłodawców adaptacji prozy polskiego mistrza reportażu to moment, w którym pisarstwo Ryszarda Kapuścińskiego zasadniczo się zmienia.

 – Zyskał nowe oblicze, zmienił się charakter jego pisarstwa. W zasadzie można powiedzieć, że z reportera stał się pisarzem takim, jakim go poznał świat. I o takiej przemianie w pisarza chcemy opowiedzieć – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jarosław Sawko, wiceprezes Platige Image w czasie targów CeBIT w Hanowerze.

Polska firma będzie nie tylko współproducentem filmu, ale będzie także miała wpływ na warstwę wizualną filmu. Do współpracy Platige Image zaprosiła Damiana Nenowa, autora krótkich filmów animowanych, animatora i grafika. Nenow będzie współreżyserem obrazu. Z hiszpańskim reżyserem Raulem de la Fuente pracuje również nad scenariuszem. Producenci filmu obiecują widzom nową jakość animacji. 

 – Chcemy pokazać ten film w sposób dosyć mocno stylizowany, ponieważ proza Kapuścińskiego i to, co on robił przy pomocy słowa, wymaga bardzo kreatywnego podejścia. Ta książka  i ten sposób obrazowania jest właściwym powodem do tego, żeby użyć odpowiednich technik animacyjnych  – wyjaśnia Jarosław Sawko.

Widzowie nie powinni się jednak spodziewać spektakularnych efektów specjalnych.

  – Ten film będzie zrobiony w charakterze filmu animowanego, więc będzie widać, że to animacja. Nie będziemy udawać rzeczywistości, będziemy tę rzeczywistość w jakiś sposób przetwarzać  – mówi wiceprezes Platige Image.

Firma Platige Image działa na rynku animacji i postprodukcji od 1997 roku. Była m.in. producentem filmu „Katedra” Tomasza Bagińskiego, zdobywcy Oscara. Studio tworzy animacje na potrzeby reklam, seriali i gier komputerowych, oraz efekty specjalne do filmów. Firma doświadczenie zdobywała między innymi na rynku katarskim, gdzie realizowała projekty animowane, m.in. produkcje dla katarskiej telewizji.

Platige Image we współpracy z firmami Plastic i Juice przygotowało interaktywny pokaz na otwarcie targów CeBIT, których Polska jest partnerem strategicznym.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ochrona środowiska

Za rok USA oficjalnie wycofają się z porozumienia paryskiego. To nie musi oznaczać rezygnacji z zielonych inwestycji

Jedną z pierwszych decyzji drugiej kadencji Donalda Trumpa było wycofanie się Stanów Zjednoczonych z porozumienia paryskiego. Oficjalnie nastąpi to 27 stycznia 2026 roku. Eksperci oceniają, że decyzja ta może pozostać w sferze negatywnej narracji politycznej, ponieważ względy ekonomiczne będą jednak wskazywać na wprowadzanie zielonych rozwiązań, a Trump i jego otoczenie to przede wszystkim biznesmeni. Negatywne stanowisko USA wobec walki z kryzysem klimatycznym może się jednak przełożyć na globalną debatę publiczną.

Media i PR

Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa

Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.