Newsy

PZU zmienia system informatyczny po 17 latach jego działania

2012-06-29  |  12:34
Mówi:Andrzej Klesyk
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:PZU S.A.
  • MP4

    PZU będzie miało nowy system produktowy. Ma przede wszystkim usprawnić obsługę klienta. Koszt jego wdrożenia nie został ujawniony, ale przedstawiciele PZU zapewniają, że będzie poniżej 1 mld zł. – Będziemy mieć system bardziej nowoczesny i tańszy w utrzymaniu – podkreśla Andrzej Klesyk, prezes Grupy PZU. To kolejny element wdrażania nowej strategii ubezpieczyciela.

    Plan wdrożenia systemu zakłada przeprowadzenie pilotażu w pierwszej połowie 2013 roku oraz stopniową migrację klientów i polis ubezpieczeniowych do nowego systemu do 2015 roku.

     – W 2014 roku każda polisa samochodowa, czy mieszkaniowa, czy jakikolwiek inny produkt od nas związany z samochodem czy z mieszkaniem, nie ma prawa być zapisany czy odnowiony w systemie Insurer, a ma być właśnie w systemie Guidewire – mówi Andrzej Klesyk, prezes PZU S.A.

    Rozkładając projekt w czasie spółka chce zminimalizować ryzyko związane z wdrażaniem nowego systemu. Tym bardziej, że dotychczasowy system działa od ponad 17 lat. I jak przyznaje Andrzej Klesyk, nie przystaje już do ambicji spółki i realiów rynkowych.

    Zmiana systemów produktowych to kolejny element wdrażania strategii PZU 2.0. Jak zapewniają przedstawiciele ubezpieczyciela, nowy system umożliwi lepszą obsługę klientów i usprawnienie operacji w PZU. 

     – PZU się zmienia, by było bardziej elastyczne. Będziemy kształtować własną ofertę dużo lepiej, podniesiemy jeszcze bardziej poziom obsługi klienta, ale również ułatwimy pracę agentom i partnerom biznesowym – przekonuje Andrzej Klesyk.

    Spółka zyska na tym również w wymiarze finansowym.

     – Koszt utrzymania nowego systemu w porównaniu do obecnego systemu będzie o ok. 20 proc. niższy, a koszt rozwoju systemu będzie z naszych szacunków więcej niż 50% niższy – podkreśla prezes PZU. – Czyli nie dość, że będziemy mieli nowy system, to będziemy mieli system tańszy, co jest bardzo nietypowe. W bankowości zazwyczaj jest system nowy, ale droższy.

    Firma Guidewire specjalizuje się w rozwiązaniach informatycznych dla ubezpieczycieli na całym świecie. Jej konkurentem w przetargu dla PZU było Asseco Poland.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.