Newsy

PZU zmienia system informatyczny po 17 latach jego działania

2012-06-29  |  12:34
Mówi:Andrzej Klesyk
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:PZU S.A.
  • MP4

    PZU będzie miało nowy system produktowy. Ma przede wszystkim usprawnić obsługę klienta. Koszt jego wdrożenia nie został ujawniony, ale przedstawiciele PZU zapewniają, że będzie poniżej 1 mld zł. – Będziemy mieć system bardziej nowoczesny i tańszy w utrzymaniu – podkreśla Andrzej Klesyk, prezes Grupy PZU. To kolejny element wdrażania nowej strategii ubezpieczyciela.

    Plan wdrożenia systemu zakłada przeprowadzenie pilotażu w pierwszej połowie 2013 roku oraz stopniową migrację klientów i polis ubezpieczeniowych do nowego systemu do 2015 roku.

     – W 2014 roku każda polisa samochodowa, czy mieszkaniowa, czy jakikolwiek inny produkt od nas związany z samochodem czy z mieszkaniem, nie ma prawa być zapisany czy odnowiony w systemie Insurer, a ma być właśnie w systemie Guidewire – mówi Andrzej Klesyk, prezes PZU S.A.

    Rozkładając projekt w czasie spółka chce zminimalizować ryzyko związane z wdrażaniem nowego systemu. Tym bardziej, że dotychczasowy system działa od ponad 17 lat. I jak przyznaje Andrzej Klesyk, nie przystaje już do ambicji spółki i realiów rynkowych.

    Zmiana systemów produktowych to kolejny element wdrażania strategii PZU 2.0. Jak zapewniają przedstawiciele ubezpieczyciela, nowy system umożliwi lepszą obsługę klientów i usprawnienie operacji w PZU. 

     – PZU się zmienia, by było bardziej elastyczne. Będziemy kształtować własną ofertę dużo lepiej, podniesiemy jeszcze bardziej poziom obsługi klienta, ale również ułatwimy pracę agentom i partnerom biznesowym – przekonuje Andrzej Klesyk.

    Spółka zyska na tym również w wymiarze finansowym.

     – Koszt utrzymania nowego systemu w porównaniu do obecnego systemu będzie o ok. 20 proc. niższy, a koszt rozwoju systemu będzie z naszych szacunków więcej niż 50% niższy – podkreśla prezes PZU. – Czyli nie dość, że będziemy mieli nowy system, to będziemy mieli system tańszy, co jest bardzo nietypowe. W bankowości zazwyczaj jest system nowy, ale droższy.

    Firma Guidewire specjalizuje się w rozwiązaniach informatycznych dla ubezpieczycieli na całym świecie. Jej konkurentem w przetargu dla PZU było Asseco Poland.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Prawo

    Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

    W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

    Farmacja

    Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

    W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

    Prawo

    Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

    Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.