Mówi: | Barbara Koziar |
Funkcja: | specjalista ds. mediów społecznościowych |
Firma: | Instytut Monitorowania Mediów |
Temat nowych „Gwiezdnych Wojen” hitem wśród internautów. Sukces filmu murowany
Polską wersję trailera najnowszej części „Gwiezdnych Wojen” obejrzano w ciągu kilku dni 50 tysięcy razy. Wersja oficjalna ma ponad 43 miliony wyświetleń. Zainteresowanie filmem jest ogromne, co widać również w komentarzach internautów – najczęściej publikowano treści na Facebooku i Twitterze. Komentarze dotyczyły zarówno oczekiwania na trailer, samej zapowiedzi, jak i oczekiwania na film – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.
To była jedna z najbardziej oczekiwanych premier zapowiedzi filmowych – trailer najnowszej części „Gwiezdnych Wojen” o tytule „Przebudzenie mocy” ukazał się w Polsce 28 listopada. Premiera wzbudzała wiele emocji – informację o niej dalej podało 6 176 użytkowników Twittera. Trailer z polskimi napisami obejrzano już blisko 50 000 razy, podczas gdy wersja oficjalna ma około 43 miliony wyświetleń.
– W samym dniu premiery komentarzy było około 1,4 tys. W tygodniu, w którym była premiera, było ich 2 tys. na Facebooku i ponad 800 na Twitterze. Ludzie głównie podawali sobie trailer, dyskutowali o tytule filmu, rozważali, czy jest fajny, czy nie. Trailer doczekał się także swoich parodii, jak by wyglądał w reżyserii innych twórców – mówi Barbara Koziar, specjalista ds. mediów społecznościowych z Instytutu Monitorowania Mediów.
Sama filmowa zapowiedź trailera miała globalnie ponad 11 milionów wyświetleń. Do premiery „Gwiezdnych Wojen” przygotowują się też firmy takie jak np. MarvelComics, który wyda specjalną serię okładek o tej tematyce.
Z komentarzy i częstych publikacji wynika, że fani oczekiwali nowej części z utęsknieniem. Sama wiadomość o tytule już stanowiła temat do ożywionej dyskusji, użytkownicy mediów społecznościowych chętnie o tym pisali.
– Jak zaobserwowaliśmy w sieci każda informacja jest bardzo ważna. Poznaliśmy tytuł, więc setki osób publikuje na ten temat posty. Ludzie piszą o tym, że komiksy będą robiły okładki, Lego zrobi kolekcję. Wszystko jest bardzo szeroko dyskutowane, omawiane, czyli ciekawe dla fanów – mówi Barbara Koziar
Na Facebooku i Twitterze pojawiło się wiele publikacji filmu wraz z linkiem do trailera lub zapowiedzią premiery.
Premiera trailera i samego filmu była popularnym tematem również w serwisie Kwejk.pl – można tam znaleźć zdjęcia, obrazki zawierające motywy z filmu. Większość publikacji (również w social mediach) miała charakter neutralny. Popularność tego tematu oznacza, że już dziś możemy spodziewać się dużej popularności nowego odcinka „Gwiezdnych Wojen”.
IMM przeanalizował ponad 3 tysiące ogólnodostępnych publikacji w internecie i mediach społecznościowych, opublikowanych od 25 listopada do 05 grudnia, w których pojawiły się wypowiedzi dotyczące trailera siódmej części „Gwiezdnych Wojen”. Monitoring internetu i social mediów obejmował m.in. frazy „Gwiezdne Wojny” oraz „Przebudzenie Mocy”.
Do pobrania
Czytaj także
- 2025-06-09: Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła
- 2025-05-19: Doda: Zostawiłam po sobie niesamowite dzieło filmowe, ale nie myślę o powrocie do branży. Mam za dużą traumę
- 2025-05-30: Doda: Realizacja filmu o moim życiu obudziła wielu ludzi, którzy mi bardzo źle życzą. Wśród moich byłych też są jakieś nerwowe ruchy
- 2025-05-15: Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
- 2025-04-30: W Centralnym Rejestrze Umów znajdą się wydatki publiczne powyżej 10 tys. zł. Z powodu tak wysokiego progu wiele umów pozostanie niejawnych
- 2025-04-17: PGE mocno inwestuje w odnawialne źródła energii. Prowadzi też analizy dotyczące Bełchatowa jako lokalizacji drugiej elektrowni jądrowej
- 2025-04-07: Księża zgłaszają duże poczucie zagrożenia. Połowa badanych doświadczyła agresji w ostatnim roku
- 2025-04-07: Duże zmiany w globalnym handlu. Polska może stracić nawet 0,43 proc. PKB
- 2025-03-31: W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
- 2025-04-04: Dziś premiera drugiego albumu Wiktora Dyduły. „Serwuję dużą gamę najróżniejszych emocji”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.