Newsy

T-Mobile chce oferować przelewy przez Facebooka i ze zdjęcia. W dalszej perspektywie myśli o usługach w nowych obszarach

2014-03-24  |  06:30
Mówi:Miroslav Rakowski
Funkcja:prezes zarządu
Firma:T-Mobile Polska
  • MP4
  • T-Mobile, jeden z czterech największych operatorów komórkowych w Polsce, rozpoczyna ekspansję w nowych kategoriach. Pierwszym efektem tych działań będzie nowa usługa bankowa, stworzona na bazie banku internetowego Alior Sync, ale operator planuje także wejście w inne segmenty, takie jak ochrona zdrowia.

     Alior Sync jako Sync zanika, wprowadzamy nową usługę bankową. Myślę, że to będzie zdarzenie przełomowe. Takiego jeszcze w Polsce nie było. I myślę, że nasi klienci – specjalnie tutaj mówię T-Mobile, ale nie tylkobędą mieli się z czego cieszyć – zapewnia Miroslav Rakowski, prezes zarządu T-Mobile Polska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes.

    Alior Sync to nowoczesny bank internetowy, a właściwie wirtualny. Chociaż jego klienci są de facto klientami stacjonarnego Alior Banku, to skorzystać mogą z szeregu innowacyjnych usług, takich jak przelewy przez Facebooka czy ze zdjęcia. T-Mobile nie chce jednak całkowicie zmieniać oblicza Alior Sync.

    – Na początku nie będzie to zupełnie nowy produkt, tylko nowe podejście do tego produktu. Będzie może trochę inaczej wyglądał i sukcesywnie, już w następnym miesiącu, będzie się rozszerzał i bardzo mocno modernizował – tłumaczy Mirosław Rakowski.

    T-Mobile posiada bardzo dużą bazę klientów, to blisko 16 milionów podpisanych umów z abonentami, a do tego rozbudowaną infrastrukturę ponad tysiąca punktów sprzedaży. To ogromna baza potencjalnych pożyczkobiorców dla banku internetowego. Ale operator nie chce poprzestawać na usługach finansowych.

    – Nie chcemy się zamykać tylko tam, gdzie jest usługa telekomunikacyjna, ale zawsze chcemy rozmawiać z partnerami, którzy są w stanie tę naszą usługę telekomunikacyjną rozszerzać o inne wartości. Bo tu to jest bardzo naturalne – energetyka, finanse, może też opieka zdrowotna i tak dalej – to idzie w tym kierunku – zaznacza prezes zarządu T-Mobile.

    T-Mobile jako pierwszy operator w Polsce wprowadził do przedsprzedaży smartfona Samsung Galaxy S 5, którego jednym z głównych filarów jest ochrona zdrowia, co zapewniają wbudowany czujnik tętna i aplikacja S-Health 3.0. Rozbudowanie usług w dziedzinie zdrowia operator odkłada jednak w czasie, skupiając się na razie na innych obszarach.

    – Ochrona zdrowia to jest temat raczej dalszej niż bliższej przyszłości. A takie tematy, jak bezpieczeństwo ludzi, obiektów i tak dalej, to są tematy, które już są rozwiązane, są dostępne i nasi partnerzy już je wspierają – tłumaczy Rakowski.

    W zeszłym roku T-Mobile podpisał umowę z Tauronem, drugim co do wielkości dostawcą energii w Polsce. Teraz ogłaszany jest alians z Aliorem. T-Mobile zapowiada dalszą ekspansję.

    – W innych dziedzinach, zbliżonych do naszej branży, takich jak finanse i energetyka, szukamy partnerów, którzy znają się na tym temacie najlepiej. I tutaj chcemy budować różne alianse. Ogłosiliśmy alians z Tauronem, teraz zaczynamy współpracę z Aliorem. I pójdzie to dalej – zapewnia Miroslav Rakowski, prezes zarządu T-Mobile Polska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

    Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

    Infrastruktura

    Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

    W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

    Firma

    Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

    Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.