Mówi: | Łukasz Kulesza |
Funkcja: | dyrektor Biura Rozwoju Usług Finansowych |
Firma: | Poczta Polska |
W połowie roku we wszystkich placówkach Poczty Polskiej będzie można zapłacić kartą
Poczta Polska rozstrzygnęła przetarg na dostawę i obsługę 8,5 tys. terminali POS, które w połowie roku zostaną zainstalowane we wszystkich własnych placówkach Poczty Polskiej. Klienci od czerwca będą mogli zapłacić kartą Visa lub MasterCard za zakup znaczków czy przesyłkę za pobraniem.
– W ostatni piątek rozstrzygnięto postępowanie przetargowe na dostawę terminali POS i obsługę płatności kartowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Łukasz Kulesza, dyrektor Biura Rozwoju Usług Finansowych w Poczcie Polskiej. – Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum eService i PKO BP. Już pod koniec czerwca w placówkach pocztowych będzie można płacić kartą.
Najkorzystniejsza oferta opiewała na 12 mln zł. Na przełomie I i II kwartału w 200 placówkach ma zostać przeprowadzony test systemu, natomiast docelowo terminale będą instalowane we wszystkich placówkach własnych Poczty Polskiej. Usługa ma być dostępna dla klientów od połowy roku.
– Nie będzie żadnych ograniczeń kwotowych, będziemy przyjmować także mikropłatności – deklaruje Łukasz Kulesza. – Płacić kartą będziemy mogli np. za znaczki, paczki pobraniowe, a także wpłaty na rachunki, tj. opłaty za energię, gaz, podatki.
Poczta przyjmować będzie płatności kartami działającymi w systemach Visa i MasterCard. Klienci dysponujący kartami zagranicznych banków będą mogli rozliczyć płatność w swojej walucie.
– Na terminalach będą możliwe do zakupienia wszystkie produkty i usługi, które do tej pory świadczyliśmy, czyli również doładowania telefonów czy wypłata gotówki – zapewnia dyrektor Biura Rozwoju Usług Finansowych w Poczcie Polskiej.
Poczta zaproponuje klientom usługę cashback, czyli możliwość wypłaty gotówki do wysokości 300 zł przy okazji płatności kartą. Pieniądze będzie można wypłacić także bez dokonywania płatności kartą. Jak podkreślają przedstawiciele Poczty Polskiej, jest to usługa szczególnie istotna dla mieszkańców mniejszych miejscowości, gdzie dostęp do bankomatu bywa ograniczony.
– Możliwość płacenia kartą będzie wprowadzona we wszystkich placówkach własnych Poczty Polskiej, czyli w ok. 4,7 tys. punktów – podkreśla Łukasz Kulesza.
Dzięki zainstalowaniu terminali POS Poczta wprowadzi także do sprzedaży elektroniczne vouchery – unikatowe kombinacje znaków (kod elektroniczny), za pomocą których można dokonać płatności w serwisach internetowych za usługi lub towary.
Czytaj także
- 2025-01-10: Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
- 2025-01-07: W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-06: R. Metsola: Polska ma bardzo dobrą pozycję do bycia liderem UE na następne pół roku. Bezpieczeństwo w centrum uwagi prezydencji
- 2024-11-28: 1 grudnia nowa Komisja Europejska rozpoczyna prace. W składzie pierwszy raz komisarze ds. mieszkalnictwa oraz obronności
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
- 2024-12-09: Firmy nie znają korzyści z wdrażania zrównoważonego rozwoju. Swój ślad węglowy mierzy tylko co piąta firma
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-22: Rośnie rola pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych. Firmy chętniej korzystają z ekspertów zewnętrznych
- 2024-12-03: Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.