Newsy

Euro 2012 pomoże TP zmienić się w Orange

2012-05-24  |  06:45
Mówi:Tomasz Nowakowski
Funkcja:Dyrektor ds. korporacyjnych
Firma:Orange Polska
  • MP4
    - To najlepszy moment na zmianę marki - twierdzą przedstawiciele Orange. Zaangażowanie jako sponsora i partnera technologicznego w organizację Euro 2012 może pomóc w przekonaniu klientów do jednej, połączonej marki Orange. Zgodnie z planem marka TP zniknie z rynku do końca czerwca.

    Łączenie obu spółek pod jednym szyldem Orange trwa od kliku miesięcy. Współorganizacja tak wielkiej imprezy, jaką jest Euro 2012, może w tym tylko pomóc.

     - Jako partner technologiczny i jako jeden z głównych sponsorów Euro 2012, jesteśmy firmą mocno w to zaangażowaną i to jest bardzo dobry moment żeby przejść od TP do Orange - ocenia Tomasz Nowakowski, dyrektor ds. korporacyjnych Orange Polska.

    Jednocześnie podkreśla, że nie chodzi o przekonanie klientów do nowego wizerunku czy zmienionych wnętrz salonów sprzedaży. Kluczowym elementem rebrandingu jest łączenie oferty i podnoszenie jakości usług. I to do tego spółka musi przekonać i przyzwyczaić klientów.

     - Tu chodzi o rzeczywistą zmianę i podejście do klientów. Tak naprawdę sama zmiana marki polega właśnie na tym, ze zyskujemy to, co w marce Orange jest najlepsze, czyli podniesienie jakości obsługi klientów - wyjaśnia Nowakowski.
     
    Rebranding będzie kosztował ponad 90 mln zł. Jednak, jak zapewniają przedstawiciele telekomu, nie wpłynie to na wyniki finansowe Orange.
     
     - Wszystkie koszty, które poniesie Telekomunikacja Polska i Grupa Orange Polska, będą pokryte przez naszego większościowego akcjonariusza - podkreśla Tomasz Nowakowski.

    Czyli France Telecom. Mimo dużych kosztów przedsięwzięcia, władze Orange liczą na to, że przyniesie ono wymierne korzyści.

     - Cała spółka zyska dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań i technologii, które są dostępne na całym świecie. W ramach globalnej marki Orange to jest 225 mln klientów i przychody wartości 40 mld euro - wymienia dyrektor ds. finansowych spółki.

    Rzeczywiście, Orange to jedna z wiodących i najbardziej innowacyjnych marek telekomunikacyjnych na świecie. Posiada jeden z najwyższych wskaźników rozpoznawalności: w ubiegłym roku wartość marki Orange oszacowano na ponad 17 mld USD. Do końca drugiego kwartału 2012 roku Orange stanie się marką handlową wszystkich produktów i usług TP.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

    W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

    Problemy społeczne

    Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

    W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

    Zagranica

    Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

    USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.