Newsy

Poczta Polska umożliwia wysłanie listu poleconego z samodzielnie wydrukowanym znaczkiem

2014-11-20  |  06:35
Mówi:Grzegorz Świdwiński
Funkcja:prezes zarządu
Firma:Poczta Polska Usługi Cyfrowe
  • MP4
  • Envelo, platforma internetowa należąca do spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe, ma już ponad 50 tys. użytkowników, a jej aplikacja mobilna 30 tys. Dzięki Envelo bez wychodzenia z domu można kupić znaczek, wysłać list, kartkę oraz przesyłać kontrahentom faktury. Nową funkcjonalnością platformy jest zakup znaczka na list polecony. Znaczek można wydrukować w biurze lub w domu, podobnie jak potwierdzenie nadania lub książkę nadawczą.

    Obecnie mamy ponad 50 tys. użytkowników, prawie 30 tys. instalacji aplikacji mobilnych i blisko 20 tys. klientów na platformie – informuje Grzegorz Świdwiński, prezes zarządu spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe, należącej do grupy kapitałowej Poczty Polskiej. – Cały czas obserwujemy wzrost liczby osób i firm korzystających z cyfrowych rozwiązań.

    Ponad rok temu spółka udostępniła platformę Envelo służącą do bezpiecznej wysyłki elektronicznej korespondencji cyfrowej. Za jej pośrednictwem klienci kupują neoznaczki, a także wysyłają neolisty oraz neokartki. Od kwietnia br. użytkownicy w podobny sposób mogą wysyłać faktury (neofaktura) oraz otrzymywać je w formie elektronicznej, trafiają one do specjalnego miejsca na platformie, czyli skrzynki Neorachunki.

    W ostatnich dniach spółka uruchomiła możliwość kupowania neoznaczków na listy polecone. Pozwala to na wcześniejsze przygotowanie przesyłek przed nadaniem ich na poczcie. Klient może, jak informuje Świdwiński, zakupić dowolną liczbę znaczków oraz dokonać ich personalizacji. Na platformie można także wygenerować książkę nadawczą lub pojedyncze potwierdzenie nadania.

    Użytkownik wybiera rodzaj przesyłki rejestrowanej, czyli przesyłka zwykła, przesyłka z potwierdzeniem nadania, a także potwierdzeniem odbioru. Jeżeli jest to firma, czyli użytkownik, który nadaje więcej niż jedną przesyłkę, może skorzystać z książki nadawczej, czyli możliwości wysłania kilkunastu, może nawet kilkudziesięciu przesyłek za jednym zamachem – mówi prezes PPUC.

    Na platformie Envelo oferowane są też opcje dodatkowe – potwierdzenie odbioru dla przesyłek rejestrowanych oraz elektroniczne potwierdzenie doręczenia lub zwrotu przesyłek. Do tej pory były one dostępne jedynie w placówce pocztowej. Za pośrednictwem platformy klient może przygotować sobie cały pakiet dokumentacji potrzebnej do wysłania dowolnej liczby listów poleconych.

    W przypadku znaczka na przesyłki zwykłe kopertę wystarczy wrzucić do skrzynki, natomiast przesyłkę rejestrowaną, opatrzoną takim znaczkiem, trzeba zanieść do placówki pocztowej, czego wciąż wymaga prawo pocztowe – wskazuje Świdwiński. – Pracujemy nad możliwością wrzucania także listów poleconych do skrzynki.

    Proces zakupu neoznaczków na list polecone jest równie prosty, co zwykłych. Nominał można wybrać z listy lub obliczyć za pomocą kalkulatora. Neoznaczek na listy rejestrowane (do każdego dołączany jest kod QR) występuje w wersjach bez grafiki, z grafiką lub z grafiką spersonalizowaną. Można go wydrukować na etykietach samoprzylepnych, kartce, kopercie zwykłej lub do samodzielnego złożenia.

    Sporą popularnością, jak przekonuje Świdwiński, cieszą się możliwości, jakie dają neoznaczki.

    Personalizacja jest pomysłem, który istnieje na platformie właściwie od samego początku, była odpowiedzią na sugestie naszych klientów – podkreśla Świdwiński. – Nasza platforma w polu obrazu pozwala na umieszczenie dowolnej grafiki, którą klient może wykorzystać na przykład jako swoje logo lub w celach reklamowych.

    W przyszłym roku, jak zapowiada szef cyfrowej spółki pocztowej, firma planuje przede wszystkim wprowadzenie usług z zakresu skanowania, czyli tzw. odwróconą hybrydę, oraz skrzynkę i konto zaufane dla klientów indywidualnych.

    – Jesteśmy przekonani, że cyfrowe usługi pocztowe już niebawem staną się czymś powszechnym, ponieważ zmiany na rynku są nieuniknione – przewiduje Grzegorz Świdwiński. – Cyfryzujemy się, digitalizujemy, każdy chce mieć te wszystkie usługi dostępne pod ręką, w komórce albo na komputerze.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.