Newsy

Ponad połowa sprzedawanych w T-Mobile smartfonów jest dostosowana do sieci 5G. Operator jako pierwszy na rynku wprowadza urządzenia własnej marki

2022-10-03  |  06:15
Mówi:Andreas Maierhofer, prezes zarządu, T-Mobile Polska
Maciej Gajewski, sprzętoznawca, T-Mobile Polska
Goran Markovic, członek zarządu ds. rynku prywatnego, T-Mobile Polska
Katarzyna Zańczuk, ekspertka ds. marketingu, T-Mobile Polska
  • MP4
  • Aktualizacja 14:48

    Jeszcze dwa lata temu 1 proc. sprzedawanych przez T-Mobile Polska smartfonów był wyposażony w rozwiązania z zakresu 5G, dziś jest to 53 proc. – wynika z danych operatora. Firma chce wykorzystać dynamicznie rosnące zainteresowanie tą technologią i wprowadzi do sprzedaży dwa urządzenia własnej marki, które będą dostosowane do sieci nowej generacji. To pierwsza tego typu oferta operatora komórkowego na polskim rynku. T Phone’y 5G mają być jedną z najbardziej przystępnych cenowo ofert na polskim rynku, na którym wciąż koszt decyduje o posiadaniu telefonu lub dostępu do internetu. Chociaż do pełnego wdrożenia 5G wiele jeszcze w Polsce brakuje, operatorzy intensywnie się do tego procesu przygotowują.

    – Technologia sieci 5G jest kolejną generacją sieci komórkowej. Proszę wierzyć, że po przejściu na tę technologię na swoim urządzeniu klienci nie będą chcieli wrócić do poprzedniej generacji. Różnica będzie natychmiast zauważalna – mówi agencji Newseria Biznes Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.

    Jak wynika ze statystyk operatora, na polskim rynku zainteresowanie smartfonami z 5G sukcesywnie rośnie. Na koniec II kwartału 2020 roku tylko 1 proc. telefonów sprzedawanych w salonach magentowego operatora był kompatybilny z siecią piątej generacji. W analogicznym okresie rok później było to 23 proc. Natomiast w połowie 2022 roku już ponad połowa sprzedanych smartfonów w salonach T-Mobile obsługiwała 5G.

    W naszych ankietach około 45 proc. użytkowników podkreśla, że 5G jest dla nich bardzo istotnym elementem przy wyborze smartfona – mówi Maciej Gajewski, sprzętoznawca w T-Mobile Polska.

    Z tego wzrostu zainteresowania chce skorzystać T-Mobile, wprowadzając w tym tygodniu na rynek dwa smartfony sygnowane własną marką. Modele T Phone 5G i T Phone Pro 5G pozwalają korzystać z sieci piątej generacji i dzięki przystępnej cenie oraz wysokiej jakości mają się przyczynić do upowszechnienia tej technologii na polskim rynku.

    – Mamy największą sieć z 5G i jeden z największych zasięgów łączy światłowodowych. Oferujemy dwa nielimitowane plany taryfowe i wprowadziliśmy również ofertę telewizyjną. Brakującym elementem były nasze własne urządzenia, więc zdecydowaliśmy się stworzyć swój telefon o nazwie T Phone 5G. To jest kolejny etap wzmacniania pozycji naszej marki na rynku – mówi Andreas Maierhofer.

    Nasza firma nie tylko w Polsce, ale i za oceanem, w Stanach Zjednoczonych, ma już doświadczenie we wprowadzaniu własnych smartfonów. Tam jesteśmy właśnie świeżo po premierze szóstej edycji smartfona naszej własnej produkcji pod nazwą Revvl 6 5G, który cieszył się ogromnym zainteresowaniem wśród klientów. Teraz przyszedł czas, żeby wejść na polski i europejski rynek, gdzie liczymy na podobne efekty – dodaje Katarzyna Zańczuk, ekspertka ds. marketingu w T-Mobile.

    Na polskim rynku T-Mobile jest pierwszym operatorem, który zdecydował się wprowadzić do oferty urządzenia sygnowane marką własną. T Phone 5G oraz T Phone Pro 5G – oba stworzone we współpracy z Google’em – trafią do sprzedaży w salonach 5 października br., w ramach ogólnoeuropejskiej premiery, która obejmie też dziewięć innych krajów Europy (w tym m.in. Niemcy, Austrię, Węgry i Czechy).

    Ich dużą zaletą ma być właśnie przystępna cena, bo – jak pokazało tegoroczne badanie Kantar Public dla Digital Care – prawie 60 proc. Polaków, którzy kupują nowego smartfona, wybiera urządzenia w cenie do 1 tys. zł. Magentowy operator wziął ten parametr pod uwagę.

    Celem było stworzenie najbardziej przystępnej cenowo oferty telefonów z 5G na rynku. Dlatego przygotowaliśmy specjalną promocję – zwolnienie z zapłaty sześciu rat za urządzenie w ramach naszej taryfy. W tej promocji cena podstawowej wersji telefonu T Phone 5G wyniesie 829 zł, a droższa wersja T Phone Pro 5G  będzie kosztować 1069 zł – mówi Goran Markovic, członek zarządu ds. rynku prywatnego T-Mobile Polska.

    Bez abonamentu model T Phone 5G (4 GB/64 GB) będzie kosztować 1099 zł, z kolei T Phone Pro 5G (6 GB/128 GB) – 1399 zł. Jednak w połączeniu z ofertą abonamentową „Bez limitu” ceny są wyraźnie niższe, ponieważ pierwszych sześć rat za oba urządzenia wynosi 0 zł. W tym wariancie cena modelu T Phone 5G spada więc o 270 zł, a ulepszony model T Phone Pro 5G jest tańszy o 330 zł.

    To jedne z najbardziej przystępnych cenowo telefonów z 5G, jakie można znaleźć na polskim rynku – mówi Goran Markovic.

    T-Mobile podkreśla, że zaletą urządzeń jest jednak nie tylko cena, ale i wysoka jakość. Dzięki pojemnym bateriom (do 5000 mAh) i ośmiordzeniowej jednostce MediaTek Dimensity 700 oba telefony zapewniają sprawne działanie przez dwa dni, a współpraca z Google’em zaowocowała wykorzystaniem systemu Android 12 oraz aplikacji, które są popularne wśród użytkowników, a przy tym bardzo intuicyjne. Kolejnym wyróżnikiem ma być też nowoczesny design.

    To nie jest jakiś telefon, który sobie wyprodukowaliśmy i nakleiliśmy naklejkę. To jest telefon stworzony od podstaw we współpracy z Google’em, na nasze zamówienie, i działa tak, jak chcemy – mówi Maciej Gajewski. – W tej półce cenowej czysty Android i bardzo dobry procesor sprawiają, że jesteśmy nie do prześcignięcia dla konkurencji. Czas pracy na jednym ładowaniu to ponad dwa dni przy bardzo intensywnym użytkowaniu, więc to kolejny benefit. Plus oczywiście wygląd, bo ten telefon po prostu wygląda na droższy, niż jest, on jest stworzony z matowego, odpornego plastiku, a magentowy przycisk, który jest jednocześnie czytnikiem linii papilarnych, sprawia, że ten telefon może się podobać. 

    Smartfony T Phone 5G od 5 października br. będą też dostępne dla biznesu w ofercie Magenta Biznes. Oferują pełny standard bezpieczeństwa, potwierdzony certyfikatem Android Enterprise Recommended, który gwarantuje, że spełniają wysokie wymagania związane z użytkowaniem w środowisku firmowym. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

    Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

    Ochrona środowiska

    Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

    Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

    Finanse

    72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

    W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.