Newsy

Prezes PTK Centertel: Rebranding marki TP SA został dokładnie przemyślany

2012-05-10  |  06:50
Mówi:Mariusz Gaca
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:PTK Centertel
  • MP4

      Oferowanie wszystkich usług telekomunikacyjnych pod nazwą Orange pozwoli na stworzenie atrakcyjnej oferty i lepszej komunikacji. My po prostu wierzymy w markę Orange – tak tłumaczy decyzję o rebrandingu Mariusz Gaca, prezes zarządu PTK Centertel. Do końca drugiego kwartału 2012 r. Orange stanie się marką handlową wszystkich produktów i usług TP.

    Jak zapewnia szef PTK Centertel, decyzja o rebrandingu Telekomunikacji Polskiej nie została podjęta na podstawie faktu, że dotychczasowa marka była źle kojarzona.

     – W wyższych segmentach rynku, szczególnie w segmentach biznesowych, Telekomunikacja Polska była marką, która była kojarzona bardzo dobrze. Momentami była nawet silniejsza niż marka Orange – mówi prezes Mariusz Gaca, prezes PTK Centertel.

    Jednak przyznaje, że złe kojarzenie TP dotyczy tych usług telekomunikacyjnych, które odnosiły się do telefonii stacjonarnej. Zaznacza jednak, że chodzi tu okres sprzed 7-10 lat. 

     – Absolutnie nie zakładaliśmy, że jakiekolwiek złe skojarzenia z marką Telekomunikacja Polska, nawet sprzed wielu lat, miały być jedynym powodem do tego, abyśmy dokonywali rebrandingu – podkreśla prezes Gaca.

    Marka Orange jest marką, która jest równie rozpoznawalna.

     – Rankingi bardzo często analizują marki polskie, stąd też w ostatnich rankingach, od 7 lat nie było marki Orange. W tym roku nie ma już marki np. Era (przejęzyczenie:T-mobile), w związku z czym trudno nam jest porównać bezpośrednio wartość jednej marki z drugą – mówi Mariusz Gaca.

    Prezes PTK Centertel podkreśla, że decyzja o rebrandingu została bardzo dokładnie przeanalizowana, ale i oparta na badaniu wśród klientów.  Jego zdaniem oferowanie klientowi dostępu do telefonii stacjonarnej i komórkowej wraz z dostępem do Internetu i innych telekomunikacyjnych usług pod marką Orange pozwoli na stworzenie bardzo atrakcyjnej oferty. Oferta ta ma też być spójna w komunikacji.

     – Od wielu lat wierzymy w markę Orange. Marka Orange jest obecna w Polsce już od 7 lat, w Europie od lat 90-tych. Wszędzie radzi sobie bardzo dobrze - zapewnia Mariusz Gaca.

    Brytyjska Sieć Telefonów Komórkowych Orange pojawiła się na polskim rynku zastępując Ideę w wrześniu 2005 roku. To jedna z wiodących marek telekomunikacyjnych na świecie. W 2011 roku z usług Orange korzystało 216 mln klientów na pięciu kontynentach. Jest uważana za jedną z najbardziej innowacyjnych marek i posiada jeden z najwyższych wskaźników rozpoznawalności. W 2011 roku jej wartość została oszacowana na 17,6 mld USD.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

    Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

    Prawo

    Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

    Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

    Handel

    Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

    Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.