Newsy

Prezes PTK Centertel: Rebranding marki TP SA został dokładnie przemyślany

2012-05-10  |  06:50
Mówi:Mariusz Gaca
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:PTK Centertel
  • MP4

      Oferowanie wszystkich usług telekomunikacyjnych pod nazwą Orange pozwoli na stworzenie atrakcyjnej oferty i lepszej komunikacji. My po prostu wierzymy w markę Orange – tak tłumaczy decyzję o rebrandingu Mariusz Gaca, prezes zarządu PTK Centertel. Do końca drugiego kwartału 2012 r. Orange stanie się marką handlową wszystkich produktów i usług TP.

    Jak zapewnia szef PTK Centertel, decyzja o rebrandingu Telekomunikacji Polskiej nie została podjęta na podstawie faktu, że dotychczasowa marka była źle kojarzona.

     – W wyższych segmentach rynku, szczególnie w segmentach biznesowych, Telekomunikacja Polska była marką, która była kojarzona bardzo dobrze. Momentami była nawet silniejsza niż marka Orange – mówi prezes Mariusz Gaca, prezes PTK Centertel.

    Jednak przyznaje, że złe kojarzenie TP dotyczy tych usług telekomunikacyjnych, które odnosiły się do telefonii stacjonarnej. Zaznacza jednak, że chodzi tu okres sprzed 7-10 lat. 

     – Absolutnie nie zakładaliśmy, że jakiekolwiek złe skojarzenia z marką Telekomunikacja Polska, nawet sprzed wielu lat, miały być jedynym powodem do tego, abyśmy dokonywali rebrandingu – podkreśla prezes Gaca.

    Marka Orange jest marką, która jest równie rozpoznawalna.

     – Rankingi bardzo często analizują marki polskie, stąd też w ostatnich rankingach, od 7 lat nie było marki Orange. W tym roku nie ma już marki np. Era (przejęzyczenie:T-mobile), w związku z czym trudno nam jest porównać bezpośrednio wartość jednej marki z drugą – mówi Mariusz Gaca.

    Prezes PTK Centertel podkreśla, że decyzja o rebrandingu została bardzo dokładnie przeanalizowana, ale i oparta na badaniu wśród klientów.  Jego zdaniem oferowanie klientowi dostępu do telefonii stacjonarnej i komórkowej wraz z dostępem do Internetu i innych telekomunikacyjnych usług pod marką Orange pozwoli na stworzenie bardzo atrakcyjnej oferty. Oferta ta ma też być spójna w komunikacji.

     – Od wielu lat wierzymy w markę Orange. Marka Orange jest obecna w Polsce już od 7 lat, w Europie od lat 90-tych. Wszędzie radzi sobie bardzo dobrze - zapewnia Mariusz Gaca.

    Brytyjska Sieć Telefonów Komórkowych Orange pojawiła się na polskim rynku zastępując Ideę w wrześniu 2005 roku. To jedna z wiodących marek telekomunikacyjnych na świecie. W 2011 roku z usług Orange korzystało 216 mln klientów na pięciu kontynentach. Jest uważana za jedną z najbardziej innowacyjnych marek i posiada jeden z najwyższych wskaźników rozpoznawalności. W 2011 roku jej wartość została oszacowana na 17,6 mld USD.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Konsument

    Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

    Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

    Polityka

    Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

    Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

    Infrastruktura

    Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

    Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.