Mówi: | Mariusz Gaca |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | PTK Centertel |
Prezes PTK Centertel: Rebranding marki TP SA został dokładnie przemyślany
– Oferowanie wszystkich usług telekomunikacyjnych pod nazwą Orange pozwoli na stworzenie atrakcyjnej oferty i lepszej komunikacji. My po prostu wierzymy w markę Orange – tak tłumaczy decyzję o rebrandingu Mariusz Gaca, prezes zarządu PTK Centertel. Do końca drugiego kwartału 2012 r. Orange stanie się marką handlową wszystkich produktów i usług TP.
Jak zapewnia szef PTK Centertel, decyzja o rebrandingu Telekomunikacji Polskiej nie została podjęta na podstawie faktu, że dotychczasowa marka była źle kojarzona.
– W wyższych segmentach rynku, szczególnie w segmentach biznesowych, Telekomunikacja Polska była marką, która była kojarzona bardzo dobrze. Momentami była nawet silniejsza niż marka Orange – mówi prezes Mariusz Gaca, prezes PTK Centertel.
Jednak przyznaje, że złe kojarzenie TP dotyczy tych usług telekomunikacyjnych, które odnosiły się do telefonii stacjonarnej. Zaznacza jednak, że chodzi tu okres sprzed 7-10 lat.
– Absolutnie nie zakładaliśmy, że jakiekolwiek złe skojarzenia z marką Telekomunikacja Polska, nawet sprzed wielu lat, miały być jedynym powodem do tego, abyśmy dokonywali rebrandingu – podkreśla prezes Gaca.
Marka Orange jest marką, która jest równie rozpoznawalna.
– Rankingi bardzo często analizują marki polskie, stąd też w ostatnich rankingach, od 7 lat nie było marki Orange. W tym roku nie ma już marki np. Era (przejęzyczenie:T-mobile), w związku z czym trudno nam jest porównać bezpośrednio wartość jednej marki z drugą – mówi Mariusz Gaca.
Prezes PTK Centertel podkreśla, że decyzja o rebrandingu została bardzo dokładnie przeanalizowana, ale i oparta na badaniu wśród klientów. Jego zdaniem oferowanie klientowi dostępu do telefonii stacjonarnej i komórkowej wraz z dostępem do Internetu i innych telekomunikacyjnych usług pod marką Orange pozwoli na stworzenie bardzo atrakcyjnej oferty. Oferta ta ma też być spójna w komunikacji.
– Od wielu lat wierzymy w markę Orange. Marka Orange jest obecna w Polsce już od 7 lat, w Europie od lat 90-tych. Wszędzie radzi sobie bardzo dobrze - zapewnia Mariusz Gaca.
Brytyjska Sieć Telefonów Komórkowych Orange pojawiła się na polskim rynku zastępując Ideę w wrześniu 2005 roku. To jedna z wiodących marek telekomunikacyjnych na świecie. W 2011 roku z usług Orange korzystało 216 mln klientów na pięciu kontynentach. Jest uważana za jedną z najbardziej innowacyjnych marek i posiada jeden z najwyższych wskaźników rozpoznawalności. W 2011 roku jej wartość została oszacowana na 17,6 mld USD.
Czytaj także
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-03-31: W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
- 2025-03-07: Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-10-30: Kompetencje społeczne są kluczowe w świecie pełnym ekranów. Można je rozwijać już u przedszkolaków
- 2024-10-01: Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.