Newsy

Telefonia stacjonarna wciąż ważna w strategii TPSA

2013-03-12  |  06:40

Telefonia stacjonarna pozostanie strategiczna dla TPSA. Jak zapewnia Mariusz Gaca, prezes PTK Centertel,  na łączeniu usług stacjonarnych, komórkowych, internetowych i telewizyjnych polega właśnie przewaga telekomunikacyjnego giganta nad konkurencją. Według niego, TPSA ma pozycję lidera na wszystkich ważnych dla niej rynkach. Mimo że rynki finansowe patrzą na spółkę dużo mniej przychylnie niż na początku roku.

 – We wszystkich naszych podstawowych rynkach jesteśmy liderem, łącznie z rynkiem komórkowym w zakresie wartości. Czy ta pozycja została zachwiana? Myślę, że wydarzenia związane z kursem akcji wzburzyły dyskusje na ten temat, natomiast mamy strategię, mamy właściciela, który nas w tej strategii wspiera – podkreśla Mariusz Gaca, prezes zarządu PTK Centertel.

Akcje TPSA, właściciela PTK Centertel, w połowie lutego w ciągu zaledwie trzech dni straciły niemal 40 proc. Ich wartość spadła z 11,64 zł na zamknięciu sesji 11 lutego do 7,00 zł na koniec sesji 14 lutego. Od tego czasu kurs akcji waha się w granicach 7-7,5 zł.

 – To, że kurs naszych akcji jest na takim poziomie, jest wprost pochodną wynikającą z polityki dywidendowej. Trudno jest mi dokonywać analizy błędów. To jest mechanika reakcji rynków finansowych – komentuje dla Agencji Informacyjnej Newseria Mariusz Gaca. – Nie wiem, czy można przekładać wprost ten wynik w stosunku do naszych wyników.

Wyniki za 2012 rok spółka przedstawiła w połowie lutego. Jednym ze słabszych segmentów w ubiegłym roku okazał się być sektor telefonii stacjonarnej. Choć usługi głosowe TPSA dominują na tym rynku, to jednak wielu z jej klientów rezygnuje z tradycyjnych telefonów na rzecz komórek. Liczba abonentów telefonii stacjonarnej spadła o ponad 10 proc., a przychody w tym segmencie zmniejszyły się o ponad 5 proc.

Jak podkreśla prezes PTK Centertel, wyników nie należy interpretować jako znak wycofywania się TPSA z segmentu telefonii stacjonarnej. Według niego siłą firmy jest łączenie rynku komórkowego, stacjonarnego oraz internetowego, a także bliska współpraca z TVN, dająca dostęp do rynku telewizyjnego.

Dzięki zróżnicowaniu oferty spółka stawia na konwergencję, czyli proponowanie klientom usług z różnych segmentów. Ci, którzy z nich skorzystają, mogą liczyć na korzystniejsze warunki. Prezes PTK Centertel podkreśla, że TPSA może na tej strategii budować silną pozycję rynkową.

 – To jest nasza przewaga konkurencyjna, którą dzisiaj może nie tyle trudno jest skopiować, bo wszystko jest kopiowalne, to jest pochodna czasu i pieniędzy, natomiast dziś, tu i teraz jesteśmy do tego przygotowani lepiej niż nasza konkurencja – powiedział prezes zarządu PTK Centertel w czasie targów CeBIT w Hanowerze.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Biznes apeluje o wdrożenie pakietu Omnibus. Chodzi o zmniejszenie obowiązków związanych z ESG

Europejski biznes zaapelował do instytucji unijnych o szybkie przyjęcie pierwszego tzw. pakietu Omnibus. To zestaw propozycji KE, który ma uprościć obowiązki firm związane z dyrektywą CSRD dotyczącą m.in. oceny wpływu działalności na środowisko. Eksperci podkreślają jednak, że fakt, iż będzie więcej czasu na wdrożenie wymogów czy że mniej firm będzie objętych regulacjami, nie oznacza, że biznes może zaprzestać przygotowań.

Problemy społeczne

Unia Europejska chce wzmocnić prawa kobiet. Zapowiadane działania będą dotyczyć m.in. równości w zatrudnieniu czy zwalczania przemocy

Jedna na trzy kobiety w Unii Europejskiej doświadcza przemocy fizycznej lub seksualnej. Mniej kobiet niż mężczyzn pracuje zawodowo, mniej pełni też rolę kierowniczą, za to więcej pracuje na gorzej płatnych stanowiskach. Panie zarabiają też średnio o 12 proc. mniej niż mężczyźni – wynika z danych Komisji Europejskiej. Opracowana mapa drogowa na rzecz praw kobiet ma pomóc wyrównywać szanse na rynku pracy i w dostępie do edukacji, ale też walczyć z przemocą wobec kobiet – zarówno fizyczną, jak i ekonomiczną.

Edukacja

W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat

Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.