Newsy

Telefonia stacjonarna wciąż ważna w strategii TPSA

2013-03-12  |  06:40

Telefonia stacjonarna pozostanie strategiczna dla TPSA. Jak zapewnia Mariusz Gaca, prezes PTK Centertel,  na łączeniu usług stacjonarnych, komórkowych, internetowych i telewizyjnych polega właśnie przewaga telekomunikacyjnego giganta nad konkurencją. Według niego, TPSA ma pozycję lidera na wszystkich ważnych dla niej rynkach. Mimo że rynki finansowe patrzą na spółkę dużo mniej przychylnie niż na początku roku.

 – We wszystkich naszych podstawowych rynkach jesteśmy liderem, łącznie z rynkiem komórkowym w zakresie wartości. Czy ta pozycja została zachwiana? Myślę, że wydarzenia związane z kursem akcji wzburzyły dyskusje na ten temat, natomiast mamy strategię, mamy właściciela, który nas w tej strategii wspiera – podkreśla Mariusz Gaca, prezes zarządu PTK Centertel.

Akcje TPSA, właściciela PTK Centertel, w połowie lutego w ciągu zaledwie trzech dni straciły niemal 40 proc. Ich wartość spadła z 11,64 zł na zamknięciu sesji 11 lutego do 7,00 zł na koniec sesji 14 lutego. Od tego czasu kurs akcji waha się w granicach 7-7,5 zł.

 – To, że kurs naszych akcji jest na takim poziomie, jest wprost pochodną wynikającą z polityki dywidendowej. Trudno jest mi dokonywać analizy błędów. To jest mechanika reakcji rynków finansowych – komentuje dla Agencji Informacyjnej Newseria Mariusz Gaca. – Nie wiem, czy można przekładać wprost ten wynik w stosunku do naszych wyników.

Wyniki za 2012 rok spółka przedstawiła w połowie lutego. Jednym ze słabszych segmentów w ubiegłym roku okazał się być sektor telefonii stacjonarnej. Choć usługi głosowe TPSA dominują na tym rynku, to jednak wielu z jej klientów rezygnuje z tradycyjnych telefonów na rzecz komórek. Liczba abonentów telefonii stacjonarnej spadła o ponad 10 proc., a przychody w tym segmencie zmniejszyły się o ponad 5 proc.

Jak podkreśla prezes PTK Centertel, wyników nie należy interpretować jako znak wycofywania się TPSA z segmentu telefonii stacjonarnej. Według niego siłą firmy jest łączenie rynku komórkowego, stacjonarnego oraz internetowego, a także bliska współpraca z TVN, dająca dostęp do rynku telewizyjnego.

Dzięki zróżnicowaniu oferty spółka stawia na konwergencję, czyli proponowanie klientom usług z różnych segmentów. Ci, którzy z nich skorzystają, mogą liczyć na korzystniejsze warunki. Prezes PTK Centertel podkreśla, że TPSA może na tej strategii budować silną pozycję rynkową.

 – To jest nasza przewaga konkurencyjna, którą dzisiaj może nie tyle trudno jest skopiować, bo wszystko jest kopiowalne, to jest pochodna czasu i pieniędzy, natomiast dziś, tu i teraz jesteśmy do tego przygotowani lepiej niż nasza konkurencja – powiedział prezes zarządu PTK Centertel w czasie targów CeBIT w Hanowerze.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.