Newsy

Zaostrza się walka o klientów telefonii komórkowej. Virgin Mobile rusza z ofertą abonamentową

2017-01-31  |  06:50
Mówi:Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska

Piotr Suchodolski, dyrektor marketingu Virgin Mobile Polska

  • MP4
  • Duża konkurencja na rynku telefonii komórkowej sprawia, że operatorzy walczą o klientów nie tylko ceną, lecz także konstrukcją umowy. Klienci oczekują jasnych rozwiązań i dużej dowolności. Virgin Mobile zdecydował się wprowadzić swoją pierwszą ofertę na abonament. Ma ona wzmocnić pozycję operatora na rynku i zwiększyć liczbę klientów do 650 tys. do końca roku.

    – Wprowadzenie oferty abonamentowej jest dla nas naturalnym krokiem w rozwoju firmy. Nie chcemy być tylko firmą pre-paidową, już kilka miesięcy temu zakupiliśmy i wdrażaliśmy nową platformę IT, która pozwala nam wprowadzić bardzo innowacyjne oferty, jakich na rynku po prostu nie ma. To kolejny krok w rozwoju firmy i odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy chcieli mieć ofertę post-paidową dostępną w Virgin – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska.

    Virgin Mobile, dotychczas znany z ofert na kartę, 27 stycznia wprowadził ofertę post-paid, czyli „Albonament”. Klienci mają możliwość układania abonamentu, tworzą go sami poprzez wybór pakietów cyklicznych, pakietów jednorazowych i okresu umowy.

    – Nie wymagamy od klienta zobowiązań długoterminowych, 12- czy 24-miesięcznych, gdzie za zerwanie takich umów z reguły u operatorów grozi kara. U nas podpisuje się umowę jednorazowo, na czas nieokreślony, ale bez żadnych zobowiązań miesięcznych. To klient sam komponuje ofertę, decydując, czy chce mieć ofertę wyłącznie na transmisję danych, SMS-y, czy rozmowy – mówi Piotrowska-Oliwa.

    Jak wskazuje prezes Virgin Mobile, oferta post-paid powinna przyciągnąć klientów, zwłaszcza że w związku z przepisami ustawy antyterrorystycznej również przy zakupie kart pre-paid jest już konieczne podawanie danych osobowych.

    – Konstrukcja oferty jest de facto równie elastyczna dla klienta jak pre-paid. Płaci się tylko za te elementy, z których chce się korzystać. Stąd też nazwa oferty „Albonament”. Albo płacę, albo nie płacę, albo korzystam, albo nie. To od klienta zależy, ile zapłaci i z jakich usług chce korzystać – podkreśla Piotrowska-Oliwa.

    – Oferta łączy wiele unikalnych cech. Jest elastyczna, wprowadza nowy produkt, coś między ofertą pre-paidową a tradycyjnym abonamentem – dodaje Piotr Suchodolski, dyrektor marketingu Virgin Mobile Polska.

    To pierwsza tego typu oferta na polskim rynku. Klienci coraz częściej zwracają uwagę na elastyczność, chcą wiedzieć, za co i ile płacą. Virgin Mobile szacuje, że „Albonament” będzie stanowił znaczną część przyrostu bazy klientów.

    – Liczę, że w tym roku może jeszcze nie większość, ale na pewno kilkadziesiąt procent przyrostu klientów, bliżej 50 niż 20, będą stanowić klienci oferty post-paidowej – zapowiada Suchodolski.

    Nowy model ma przyciągnąć do sieci nowych klientów. Już na koniec 2016 roku baza klientów przekroczyła 412 tys. Obecnie jest ich ok. 430 tys. Z danych UKE wynika, że w ubiegłym roku przeniesiono łącznie ponad 1,7 mln numerów. Virgin Mobile z wynikiem netto 52 771 numerów uplasował się na drugiej pozycji. Jak wskazuje prezes Virgin Mobile, marka mimo niższych nakładów marketingowych jest dobrze rozpoznawalna.

    – W 2016 roku zgodnie z założeniami zwiększyliśmy dwukrotnie przychody z 40 do 80 mln zł, na ten rok cele również mamy bardzo ambitne. Chcemy zakończyć 2017 rok powyżej 100 mln. Zakładamy kilkudziesięcioprocentowy wzrost klientów, do ponad 600 tys. na koniec roku – ocenia Grażyna Piotrowska-Oliwa.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Bankowość

    W czasie pandemii co trzeci Polak zwiększył liczbę płatności online. Rosną obawy o bezpieczeństwo takich transakcji

    Stan epidemii sprawia, że Polacy boją się zarówno o swoje zdrowie, jak i finanse. 2/3 rodaków obawia się, że sytuacja negatywnie odbije się na ich domowym budżecie – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Biura Informacji Kredytowej. Zdaniem 40 proc. badanych zawirowania związane z koronawirusem mogą  także spowodować zmniejszenie bezpieczeństwa transakcji płatniczych w sieci. A tych w ostatnim czasie przybywa, szczególnie w związku z częstszymi zakupami produktów spożywczych online. Pozytywne jest to, że ponad połowa Polaków już podjęła albo zamierza podjąć działania zwiększające bezpieczeństwo haseł dostępu do kont bankowych czy poczty mailowej.

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Komunikat

    Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

    Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

    Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

    Edukacja

    [DEPESZA] Zdalne lekcje są dla nauczycieli testem cyfrowych kompetencji. Mogą też unowocześnić model nauczania

    Blisko 70 proc. uczniów już w ubiegłym tygodniu uczestniczyło w lekcjach online, a 92 proc. z nich miało zadawane prace domowe – wynika z badania przeprowadzonego przez Brainly. Jednak połowie uczniów brakuje kontaktów z nauczycielami. Jak ocenia dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych, Piotr Stankiewicz, przymusowe zdalne lekcje będą testem cyfrowych kompetencji nauczycieli, ale stworzą również szansę na zmianę dotychczasowego, archaicznego modelu nauczania. – Od dawna mówi się o konieczności przejścia na bardziej angażujący model, w którym nauczyciel nie naucza, ale wspiera dziecko w poznawaniu świata, rozbudza jego pasje, pomaga kształtować kompetencje i samodzielnie się kształcić – podkreśla ekspert.

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Handel

    W najbliższych dniach przedsiębiorcy będą decydować o utrzymaniu lub cięciu etatów. Największa fala upadłości spodziewana jest latem

    W kolejnych dniach przedsiębiorcy muszą zdecydować, czy stać ich na przedłużanie umów z pracownikami. W skali najbliższego miesiąca zagrożone są setki tysięcy miejsc pracy – zauważa Związek Przedsiębiorców i Pracodawców. Cięć etatów można spodziewać się zwłaszcza w branżach najbardziej zagrożonych bankructwem, czyli m.in. w handlu, gastronomii czy turystyce. Wiele firm już w tej chwili ma ogromne problemy z płynnością, ale największej fali upadłości można spodziewać się na przełomie lata i jesieni – prognozują eksperci kancelarii Zimmerman i Wspólnicy.