Mówi: | Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska Piotr Suchodolski, dyrektor marketingu Virgin Mobile Polska |
Zaostrza się walka o klientów telefonii komórkowej. Virgin Mobile rusza z ofertą abonamentową
Duża konkurencja na rynku telefonii komórkowej sprawia, że operatorzy walczą o klientów nie tylko ceną, lecz także konstrukcją umowy. Klienci oczekują jasnych rozwiązań i dużej dowolności. Virgin Mobile zdecydował się wprowadzić swoją pierwszą ofertę na abonament. Ma ona wzmocnić pozycję operatora na rynku i zwiększyć liczbę klientów do 650 tys. do końca roku.
– Wprowadzenie oferty abonamentowej jest dla nas naturalnym krokiem w rozwoju firmy. Nie chcemy być tylko firmą pre-paidową, już kilka miesięcy temu zakupiliśmy i wdrażaliśmy nową platformę IT, która pozwala nam wprowadzić bardzo innowacyjne oferty, jakich na rynku po prostu nie ma. To kolejny krok w rozwoju firmy i odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy chcieli mieć ofertę post-paidową dostępną w Virgin – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska.
Virgin Mobile, dotychczas znany z ofert na kartę, 27 stycznia wprowadził ofertę post-paid, czyli „Albonament”. Klienci mają możliwość układania abonamentu, tworzą go sami poprzez wybór pakietów cyklicznych, pakietów jednorazowych i okresu umowy.
– Nie wymagamy od klienta zobowiązań długoterminowych, 12- czy 24-miesięcznych, gdzie za zerwanie takich umów z reguły u operatorów grozi kara. U nas podpisuje się umowę jednorazowo, na czas nieokreślony, ale bez żadnych zobowiązań miesięcznych. To klient sam komponuje ofertę, decydując, czy chce mieć ofertę wyłącznie na transmisję danych, SMS-y, czy rozmowy – mówi Piotrowska-Oliwa.
Jak wskazuje prezes Virgin Mobile, oferta post-paid powinna przyciągnąć klientów, zwłaszcza że w związku z przepisami ustawy antyterrorystycznej również przy zakupie kart pre-paid jest już konieczne podawanie danych osobowych.
– Konstrukcja oferty jest de facto równie elastyczna dla klienta jak pre-paid. Płaci się tylko za te elementy, z których chce się korzystać. Stąd też nazwa oferty „Albonament”. Albo płacę, albo nie płacę, albo korzystam, albo nie. To od klienta zależy, ile zapłaci i z jakich usług chce korzystać – podkreśla Piotrowska-Oliwa.
– Oferta łączy wiele unikalnych cech. Jest elastyczna, wprowadza nowy produkt, coś między ofertą pre-paidową a tradycyjnym abonamentem – dodaje Piotr Suchodolski, dyrektor marketingu Virgin Mobile Polska.
To pierwsza tego typu oferta na polskim rynku. Klienci coraz częściej zwracają uwagę na elastyczność, chcą wiedzieć, za co i ile płacą. Virgin Mobile szacuje, że „Albonament” będzie stanowił znaczną część przyrostu bazy klientów.
– Liczę, że w tym roku może jeszcze nie większość, ale na pewno kilkadziesiąt procent przyrostu klientów, bliżej 50 niż 20, będą stanowić klienci oferty post-paidowej – zapowiada Suchodolski.
Nowy model ma przyciągnąć do sieci nowych klientów. Już na koniec 2016 roku baza klientów przekroczyła 412 tys. Obecnie jest ich ok. 430 tys. Z danych UKE wynika, że w ubiegłym roku przeniesiono łącznie ponad 1,7 mln numerów. Virgin Mobile z wynikiem netto 52 771 numerów uplasował się na drugiej pozycji. Jak wskazuje prezes Virgin Mobile, marka mimo niższych nakładów marketingowych jest dobrze rozpoznawalna.
– W 2016 roku zgodnie z założeniami zwiększyliśmy dwukrotnie przychody z 40 do 80 mln zł, na ten rok cele również mamy bardzo ambitne. Chcemy zakończyć 2017 rok powyżej 100 mln. Zakładamy kilkudziesięcioprocentowy wzrost klientów, do ponad 600 tys. na koniec roku – ocenia Grażyna Piotrowska-Oliwa.
Czytaj także
- 2024-10-17: Wiele wyzwań polskiej prezydencji w UE. Jednym z kluczowym będą prace nad nowym budżetem
- 2024-10-23: Polska w końcówce krajów wdrażających w firmach sztuczną inteligencję. Bolączką jest brak kompetencji cyfrowych u menedżerów
- 2024-10-08: Magda Bereda: Chcę się totalnie poświęcić muzyce. Właśnie Piotr Rubik w Miami, a ja w Warszawie tworzymy wspólną płytę
- 2024-09-27: Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
- 2024-09-19: Muzycy zespołu Enej: Technika i budżety od wielkiej powodzi sprzed 27 lat poszły w górę. A jednak nadal nie jesteśmy w stanie sobie poradzić z żywiołem i go przewidzieć
- 2024-10-02: J. Lewandowski: Unijny budżet na lata 2028–2034 jest bardzo skromny, ale inwestycyjny. Oby komisarzowi ds. budżetu udało się go zwiększyć
- 2024-11-05: Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
- 2024-09-25: Piotr Zelt: Tygodniowo udaje mi się przejechać na rowerze 250–300 kilometrów. Bardzo fajnie to czyści głowę i jest to forma medytacji sportowej
- 2024-09-16: Piotr Zelt: Od października zaczynam wykłady w Warszawskiej Szkole Filmowej. Czasami trafiają się takie grupy, że zastanawiam się, po co oni chcą ten zawód uprawiać
- 2024-08-12: Polska kształci za mało specjalistów od sztucznej inteligencji. To bariera w wykorzystaniu tej technologii w gospodarce i nauce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Europejscy rolnicy przeciw umowie UE i Mercosur. Obawiają się zalewu taniej żywności z Ameryki Południowej
Europejscy rolnicy sprzeciwiają się umowie między UE a krajami Mercosur w obecnie wynegocjowanym kształcie. Obawiają się, że unijny rynek zostanie zalany przez tanią żywność z Ameryki Południowej, ponieważ tamtejsi rolnicy w przypadku większości produktów nie muszą przestrzegać zasad zrównoważonego rozwoju, które z kolei podnoszą koszty produkcji we wspólnocie. Zdaniem prof. Łukasza Ambroziaka z IERiGŻ – PIB, choć umowa handlowa jako całość w wielu aspektach jest korzystna dla UE, to akurat produkcja rolno-spożywcza może na niej ucierpieć.
Infrastruktura
Zadyszka na rynku ładowania samochodów elektrycznych. Rozwój infrastruktury przyhamował
Bardzo powolny, ale stabilny wzrost na rynku samochodów elektrycznych – tak sytuację swojej branży oceniają firmy, które w niej działają. Zauważają także delikatną zadyszkę spowodowaną dość niską dynamiką rozwoju infrastruktury ładowania względem oczekiwań, co przekłada się na popyt aut. Elektromobilny biznes liczy na działania, które mogłyby pobudzić rynek.
Transport
Dekarbonizacja jest wyzwaniem dla firm przemysłowych. Wymaga zmian w całym łańcuchu dostaw
Sektor przemysłowy jest jednym z głównych emitentów CO2, a jego dekarbonizacja ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia unijnych celów neutralności klimatycznej. Dla przedsiębiorstw, zwłaszcza z branż energochłonnych, oznacza to jednak konieczność modernizacji zakładów i przeprojektowania procesów produkcyjnych. Kluczowe są m.in. ich automatyzacja, cyfryzacja i maksymalne skracanie łańcuchów dostaw, również wewnątrzzakładowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.