Newsy

T-Mobile wprowadza nową ofertę usług pakietowych. To najszybciej rosnący segment rynku telekomunikacyjnego

2019-07-05  |  06:15
Mówi:Andreas Maierhofer, prezes zarządu T‑Mobile Polska

Frederic Perron, członek zarządu ds. rynku prywatnego, T‑Mobile Polska

Polski rynek usług telekomunikacyjnych wyraźnie zmierza w kierunku konwergencji – klienci coraz chętniej nabywają różne usługi od jednego dostawcy – ocenia prezes T‑Mobile Polska Andreas Maierhofer. Potwierdzają to dane UKE, z których wynika, że sprzedaż usług pakietowych wzrosła w ostatnich latach blisko trzykrotnie. Dlatego operator zdecydował się na debiut w usługach konwergentnych, wprowadzając nową ofertę Magenta 1, która łączy abonament komórkowy, Netflixa i światłowód w ramach jednego rachunku. W jej zasięgu znajduje się 2,7 mln gospodarstw domowych w Polsce.

Rynek usług telekomunikacyjnych w Polsce jest bardzo rozwinięty. Mam na myśli całą branżę, nie tylko T-Mobile Polska, ale także innych dostawców, którzy zapewniają doskonałej klasy i wysokiej jakości usługi, zarówno w obrębie sieci mobilnych, jak i stacjonarnych. Oczywiście w sektorze technologii informacyjno-komunikacyjnych czy B2B nadal istnieje potencjał rozwoju, ale w oparciu o moje doświadczenie międzynarodowe mogę zapewnić, że kondycja rynku w Polsce jest doskonała – ocenia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Andreas Maierhofer, prezes zarządu T‑Mobile Polska.

Jak podkreśla, polski rynek – jak i cały i europejski rynek usług telekomunikacyjnych – wyraźnie zmierza w kierunku konwergencji. Klienci oczekują prostych modeli i coraz chętniej nabywają usługi z zakresu rozrywki, oparte na rozwiązaniach światłowodowych, w połączeniu z usługami mobilnymi od jednego dostawcy.

Wierzyliśmy w powodzenie tej strategii już w momencie, gdy rozpoczynaliśmy nad nią pracę dwa lata temu. Teraz jesteśmy w stanie dostarczać usługi konwergentne, czyli z jednej strony usługi mobilne, stacjonarne i szerokopasmowe, a z drugiej strony – usługi z zakresu rozrywki. Dlatego też podjęliśmy decyzję o transformacji z operatora mobilnego do dostawcy usług zintegrowanych. W ten sposób możemy zapewnić konsumentom pełny wachlarz usług – mówi Andreas Maierhofer.

Sprzedaż pakietów usług to jeden z najszybciej rosnących segmentów telekomunikacyjnego rynku. Zainteresowanie klientów usługami łączonymi rośnie. Potwierdzają to dane UKE, z których wynika że w latach 2013–2017 liczba klientów ofert pakietowych wzrosła prawie trzykrotnie. Według danych UKE za 2017 rok ten segment rynku wart jest ok. 5 mld zł i – przy wartości całego rynku sięgającej około 39,5 mld zł – wciąż ma ogromny potencjał rozwoju. Zwłaszcza że w Polsce nasycenie usługami pakietowymi wynosi ok. 30 proc. i jest dużo niższe niż w krajach zachodnioeuropejskich.

Konwergentny rozdział w swojej historii T-Mobile otwiera, wprowadzając ofertę Magenta 1, na którą składają się abonament komórkowy, rozrywka i internet światłowodowy. Mogą z niego skorzystać klienci znajdujący się w zasięgu infrastruktury światłowodowej jednego z partnerów T‑Mobile, czyli blisko 2,7 mln gospodarstw domowych w Polsce.

Oczekujemy, że Magenta 1 szybko stanie się jedną z najbardziej pożądanych ofert konwergentnych w Polsce. Z naszych badań wynika, że połowa konsumentów w Polsce nie jest do końca zadowolona ze swojej obecnej usługi rozrywkowej. Chcą oglądać wybrane przez siebie treści w dowolnym momencie – i my to właśnie zapewniamy. Badania pokazały również, że 26 proc. konsumentów rozważa rezygnację z tradycyjnej subskrypcji telewizyjnej na rzecz internetowych rozwiązań w zakresie rozrywki. To również jest usługa, którą dostarczamy, więc przyszłość rysuje się obiecująco – mówi Frederic Perron, członek zarządu ds. rynku prywatnego w T‑Mobile Polska.

Abonament komórkowy w połączeniu z internetem światłowodowym i Netflixem to odpowiedź operatora na zmieniające się przyzwyczajenia klientów, którzy nie chcą już płacić za możliwość przeglądania setek kanałów telewizyjnych, ponieważ nie mają na to czasu. Chcą obejrzeć wybrane przez siebie treści w dowolnym momencie i na dowolnym urządzeniu.

Obserwujemy, jak ten trend zmienia usługi telewizyjne na całym świecie. Jest to już widoczne także w Polsce i dlatego to doskonały moment na wprowadzenie Magenty 1 – mówi Frederic Perron.

Światłowód, który gwarantuje stabilność łącza i szybkie pobieranie danych z prędkością nawet do 900 Mb/s, ma zapewnić użytkownikom możliwość oglądania filmów i seriali na platformie Netflix w najwyższej jakości.

W ofercie Magenta 1 klienci mają do wyboru trzy warianty – S, M i L – które różnią się prędkością światłowodu, liczbą ekranów, na których można korzystać z usługi Netflix, oraz ceną. W każdym z wariantów użytkownicy mogą dodatkowo dokupić dekoder oraz zwiększyć prędkość światłowodu.

Operator podkreśla, że nowa oferta została zbudowana tak, żeby była prosta i przejrzysta, a zaletą jest także fakt, że klient otrzymuje jeden, zbiorczy i niższy rachunek.

Prostota jest tutaj kluczowym słowem. Przyczyną rosnącej popularności ofert konwergentnych jest połączenie różnych usług na jednym rachunku. I to jest główne założenie oferty Magenta 1. Prosta subskrypcja, którą łatwo kupić i aktywować. Po raz pierwszy w Polsce do rachunku T-Mobile dołączono Netflix, więc klienci nie muszą dokonywać różnych płatności osobno – mówi Frederic Perron.

Klienci zainteresowani wyłącznie internetem światłowodowym mogą zakupić go również jako osobną usługę bądź w pakiecie 2 w 1 w ramach oferty Magenta Rozrywka.

Dla klientów zainteresowanych wyłącznie internetem światłowodowym operator przygotował osobną ofertę Magenta Rozrywka. Do wyboru są trzy warianty oferty: do 100, 300 i 900 Mb/s, a każda z nich obejmuje router Wi-Fi w cenie abonamentu.

– Budowa oferty Magenta 1 jest oparta są na prostocie i elastyczności. Chcieliśmy zapewnić klientom ofertę, która jest możliwie najłatwiejsza do zakupu, aktywowania i dostosowania do indywidualnych potrzeb. Wraz ze zmieniającymi się potrzebami produkt umożliwia klientom zmianę treści, które chcą obejrzeć. Jest to najbardziej nowoczesne rozwiązanie w zakresie rozrywki – mówi Frederic Perron.

Czytaj także

Kalendarium

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Przemysł spożywczy

Europejska polityka rolna do poprawki. W Polsce trzy czwarte dopłat z UE trafia do 20 proc. największych gospodarstw

Polskie rolnictwo wytwarza około 2,4 proc. PKB, podczas gdy średnia w UE to niecałe 1,5 proc. Zatrudnia też więcej pracowników niż w UE, dlatego ciągle odgrywa bardzo ważną rolę w polskiej gospodarce. Od momentu wstąpienia do Unii liczba środków kierowanych do obszarów wiejskich wzrosła 15-krotnie, ale rolnictwo nadal boryka się z istotnymi problemami o charakterze środowiskowym i społecznym. Wynikają one m.in. z faktu, że w Polsce 3/4 dopłat bezpośrednich trafia raptem do 20 proc. największych gospodarstw. Wspólna Polityka Rolna w tym zakresie wymaga reformy – podkreślają eksperci.

Prawo

Resort przedsiębiorczości chce decentralizacji. 31 urzędów może czekać wyprowadzka z Warszawy

Po 30 latach funkcjonowania samorządu terytorialnego w Polsce zaufaniem darzy go 2/3 Polaków, a ponad 70 proc. jest zadowolonych z działań lokalnych władz. Jeszcze większy odsetek deklaruje zainteresowanie sprawami lokalnymi – pokazują badania CBOS. – Tak wysoki poziom zaufania i zadowolenia Polaków z samorządu to inspiracja dla sektora przedsiębiorstw, jak prowadzić efektywny dialog i budować kapitał społeczny – podkreślają eksperci Krajowej Izby Gospodarczej.

Patronaty Newserii

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Prawo

Prezes GPW: Pracownicze plany kapitałowe dadzą impuls do rozwoju warszawskiej giełdzie. Skorzystają przede wszystkim małe i średnie spółki

Napływ kapitału w wysokości od 2 do nawet 6 mld zł w dalszej perspektywie, zwiększone inwestycje i nowy impuls do rozwoju – takie przełożenie na Giełdę Papierów Wartościowych będzie mieć wdrożenie programu pracowniczych planów kapitałowych – ocenia jej prezes dr Marka Dietl. Jak ocenia, dzięki PPK skorzystają przede wszystkim mniejsze spółki notowane na warszawskim parkiecie, które zyskają łatwiejszy dostęp do długoterminowego pieniądza. – Ten dostęp jest kluczowy na ich drodze do podboju światowych rynków – mówi Dietl.

IFA 2019 Berlin

Przemysł

Segment farb i lakierów jednym z najszybciej rosnących na rynku chemii budowlanej. Konsumenci coraz częściej wybierają produkty premium i eko

Kilkuprocentowy wzrost rynku farb dekoracyjnych w ujęciu wartościowym i wzrost ilościowy rzędu 1–1,5 proc. – takie są przewidywania Śnieżki na 2019 rok. Prezes grupy Piotr Mikrut ocenia, że w branży farb i lakierów coraz silnej zaznacza się trend ekologii, a konsumenci migrują w kierunku grup produktów premium i bardziej przyjaznych środowisku. Ta branża nie ucieknie też od cyfryzacji, zwłaszcza w obszarze kanałów sprzedaży. Plany Śnieżki na nadchodzące lata zakładają umacnianie pozycji grupy na rynku polskim, ale też rozwój za granicą.

Złote Spinacze 2019