Newsy

T-Mobile wprowadza nową ofertę usług pakietowych. To najszybciej rosnący segment rynku telekomunikacyjnego

2019-07-05  |  06:15
Mówi:Andreas Maierhofer, prezes zarządu T‑Mobile Polska

Frederic Perron, członek zarządu ds. rynku prywatnego, T‑Mobile Polska

Polski rynek usług telekomunikacyjnych wyraźnie zmierza w kierunku konwergencji – klienci coraz chętniej nabywają różne usługi od jednego dostawcy – ocenia prezes T‑Mobile Polska Andreas Maierhofer. Potwierdzają to dane UKE, z których wynika, że sprzedaż usług pakietowych wzrosła w ostatnich latach blisko trzykrotnie. Dlatego operator zdecydował się na debiut w usługach konwergentnych, wprowadzając nową ofertę Magenta 1, która łączy abonament komórkowy, Netflixa i światłowód w ramach jednego rachunku. W jej zasięgu znajduje się 2,7 mln gospodarstw domowych w Polsce.

Rynek usług telekomunikacyjnych w Polsce jest bardzo rozwinięty. Mam na myśli całą branżę, nie tylko T-Mobile Polska, ale także innych dostawców, którzy zapewniają doskonałej klasy i wysokiej jakości usługi, zarówno w obrębie sieci mobilnych, jak i stacjonarnych. Oczywiście w sektorze technologii informacyjno-komunikacyjnych czy B2B nadal istnieje potencjał rozwoju, ale w oparciu o moje doświadczenie międzynarodowe mogę zapewnić, że kondycja rynku w Polsce jest doskonała – ocenia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Andreas Maierhofer, prezes zarządu T‑Mobile Polska.

Jak podkreśla, polski rynek – jak i cały i europejski rynek usług telekomunikacyjnych – wyraźnie zmierza w kierunku konwergencji. Klienci oczekują prostych modeli i coraz chętniej nabywają usługi z zakresu rozrywki, oparte na rozwiązaniach światłowodowych, w połączeniu z usługami mobilnymi od jednego dostawcy.

Wierzyliśmy w powodzenie tej strategii już w momencie, gdy rozpoczynaliśmy nad nią pracę dwa lata temu. Teraz jesteśmy w stanie dostarczać usługi konwergentne, czyli z jednej strony usługi mobilne, stacjonarne i szerokopasmowe, a z drugiej strony – usługi z zakresu rozrywki. Dlatego też podjęliśmy decyzję o transformacji z operatora mobilnego do dostawcy usług zintegrowanych. W ten sposób możemy zapewnić konsumentom pełny wachlarz usług – mówi Andreas Maierhofer.

Sprzedaż pakietów usług to jeden z najszybciej rosnących segmentów telekomunikacyjnego rynku. Zainteresowanie klientów usługami łączonymi rośnie. Potwierdzają to dane UKE, z których wynika że w latach 2013–2017 liczba klientów ofert pakietowych wzrosła prawie trzykrotnie. Według danych UKE za 2017 rok ten segment rynku wart jest ok. 5 mld zł i – przy wartości całego rynku sięgającej około 39,5 mld zł – wciąż ma ogromny potencjał rozwoju. Zwłaszcza że w Polsce nasycenie usługami pakietowymi wynosi ok. 30 proc. i jest dużo niższe niż w krajach zachodnioeuropejskich.

Konwergentny rozdział w swojej historii T-Mobile otwiera, wprowadzając ofertę Magenta 1, na którą składają się abonament komórkowy, rozrywka i internet światłowodowy. Mogą z niego skorzystać klienci znajdujący się w zasięgu infrastruktury światłowodowej jednego z partnerów T‑Mobile, czyli blisko 2,7 mln gospodarstw domowych w Polsce.

Oczekujemy, że Magenta 1 szybko stanie się jedną z najbardziej pożądanych ofert konwergentnych w Polsce. Z naszych badań wynika, że połowa konsumentów w Polsce nie jest do końca zadowolona ze swojej obecnej usługi rozrywkowej. Chcą oglądać wybrane przez siebie treści w dowolnym momencie – i my to właśnie zapewniamy. Badania pokazały również, że 26 proc. konsumentów rozważa rezygnację z tradycyjnej subskrypcji telewizyjnej na rzecz internetowych rozwiązań w zakresie rozrywki. To również jest usługa, którą dostarczamy, więc przyszłość rysuje się obiecująco – mówi Frederic Perron, członek zarządu ds. rynku prywatnego w T‑Mobile Polska.

Abonament komórkowy w połączeniu z internetem światłowodowym i Netflixem to odpowiedź operatora na zmieniające się przyzwyczajenia klientów, którzy nie chcą już płacić za możliwość przeglądania setek kanałów telewizyjnych, ponieważ nie mają na to czasu. Chcą obejrzeć wybrane przez siebie treści w dowolnym momencie i na dowolnym urządzeniu.

Obserwujemy, jak ten trend zmienia usługi telewizyjne na całym świecie. Jest to już widoczne także w Polsce i dlatego to doskonały moment na wprowadzenie Magenty 1 – mówi Frederic Perron.

Światłowód, który gwarantuje stabilność łącza i szybkie pobieranie danych z prędkością nawet do 900 Mb/s, ma zapewnić użytkownikom możliwość oglądania filmów i seriali na platformie Netflix w najwyższej jakości.

W ofercie Magenta 1 klienci mają do wyboru trzy warianty – S, M i L – które różnią się prędkością światłowodu, liczbą ekranów, na których można korzystać z usługi Netflix, oraz ceną. W każdym z wariantów użytkownicy mogą dodatkowo dokupić dekoder oraz zwiększyć prędkość światłowodu.

Operator podkreśla, że nowa oferta została zbudowana tak, żeby była prosta i przejrzysta, a zaletą jest także fakt, że klient otrzymuje jeden, zbiorczy i niższy rachunek.

Prostota jest tutaj kluczowym słowem. Przyczyną rosnącej popularności ofert konwergentnych jest połączenie różnych usług na jednym rachunku. I to jest główne założenie oferty Magenta 1. Prosta subskrypcja, którą łatwo kupić i aktywować. Po raz pierwszy w Polsce do rachunku T-Mobile dołączono Netflix, więc klienci nie muszą dokonywać różnych płatności osobno – mówi Frederic Perron.

Klienci zainteresowani wyłącznie internetem światłowodowym mogą zakupić go również jako osobną usługę bądź w pakiecie 2 w 1 w ramach oferty Magenta Rozrywka.

Dla klientów zainteresowanych wyłącznie internetem światłowodowym operator przygotował osobną ofertę Magenta Rozrywka. Do wyboru są trzy warianty oferty: do 100, 300 i 900 Mb/s, a każda z nich obejmuje router Wi-Fi w cenie abonamentu.

– Budowa oferty Magenta 1 jest oparta są na prostocie i elastyczności. Chcieliśmy zapewnić klientom ofertę, która jest możliwie najłatwiejsza do zakupu, aktywowania i dostosowania do indywidualnych potrzeb. Wraz ze zmieniającymi się potrzebami produkt umożliwia klientom zmianę treści, które chcą obejrzeć. Jest to najbardziej nowoczesne rozwiązanie w zakresie rozrywki – mówi Frederic Perron.

Czytaj także

Kalendarium

Ochrona środowiska

Biznes modowy walczy z plastikowymi odpadami. Do 2025 roku LPP wyeliminuje plastikowe opakowania niepodlegające recyklingowi lub kompostowaniu

Duży biznes w coraz większym stopniu włącza się w walkę z plastikiem. Dotyczy to również przemysłu odzieżowego. W sprzedaży są już ubrania wykonane z bardziej przyjaznych dla środowiska materiałów lub przetworzonych odpadów. W sklepach organizowane są także zbiórki używanej odzieży. Kolejna kwestia to zarządzanie plastikowymi odpadami. Firma LPP – jako pierwsza w Polsce – przystąpiła do inicjatywy New Plastics Economy Global Commitment. Zobowiązała się, że do 2025 roku będzie w 100 proc. korzystać wyłącznie z opakowań, które nadają się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania.

Patronaty Newserii

European Business & Investment Summit 2019 Warsaw

Handel

Pierwsze oznaki spowolnienia w branży meblarskiej. Rosnące koszty i mniejszy eksport pogarszają płynność finansową polskich producentów

W branży meblarskiej widać pierwsze oznaki spowolnienia. Wpływają na to m.in. pogorszenie sytuacji gospodarczej w Niemczech, które są głównym odbiorcą polskich mebli, oraz problemy z dostępnością pracowników, które powodują presję płacową. W I połowie 2019 roku wzrost kosztów pracy w branży meblarskiej wyniósł 8 proc. – wynika z danych Euler Hermes. Na dodatek nakładają się na niego również rosnące ceny materiałów i energii, która jest jedną z głównych pozycji w kosztach firm produkcyjnych. Branżę czeka trudniejszy czas, którego część z działających w niej 27 tys. firm może nie przetrwać.

Polityka

E. Mączyńska (PTE): Zerowy deficyt oznacza, że nie zwiększamy długu publicznego. Jednak zadłużanie się na inwestycje prorozwojowe nie jest negatywnym zjawiskiem

Nie milkną komentarze po przyjęciu projektu przyszłorocznego budżetu, który zakłada zerowy deficyt, czyli dochody na poziomie wydatków. Zdaniem prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego prof. Elżbiety Mączyńskiej jest on nie tylko realny, choć trudny do wykonania, ale też mniej zaskakujący, niż wskazywałyby powszechne reakcje. Jak podkreśla, zerowy deficyt oznacza, że nie powiększamy długu publicznego, jednak zadłużanie się na rzecz inwestycji prorozwojowych, np. na edukację czy ochronę zdrowia, nie jest złym zjawiskiem.

Zdrowie

Wcześnie wykryty czerniak może być uleczalny. Po lecie warto zbadać znamiona u dermatologa

Lato to trudny czas dla skóry – nadmierna ekspozycja na słońce powoduje większe ryzyko zachorowania na czerniaka. Dlatego po zakończeniu sezonu warto zbadać powierzchnię skóry, np. wideodermatoskopem, przy użyciu kamery i komputera w celu oceny znamion na ciele. Z kolei osoby, które planują jesienią wyjazd do ciepłych krajów, powinny na razie zrezygnować z niektórych zabiegów medycyny estetycznej, np. peelingów laserowych. Wysoka temperatura i ostre słońce powodują, że czas gojenia po zabiegu trwa znacznie dłużej.