Newsy

T-Mobile wprowadza nową ofertę usług pakietowych. To najszybciej rosnący segment rynku telekomunikacyjnego

2019-07-05  |  06:15
Mówi:Andreas Maierhofer, prezes zarządu T‑Mobile Polska

Frederic Perron, członek zarządu ds. rynku prywatnego, T‑Mobile Polska

  • MP4
  • Polski rynek usług telekomunikacyjnych wyraźnie zmierza w kierunku konwergencji – klienci coraz chętniej nabywają różne usługi od jednego dostawcy – ocenia prezes T‑Mobile Polska Andreas Maierhofer. Potwierdzają to dane UKE, z których wynika, że sprzedaż usług pakietowych wzrosła w ostatnich latach blisko trzykrotnie. Dlatego operator zdecydował się na debiut w usługach konwergentnych, wprowadzając nową ofertę Magenta 1, która łączy abonament komórkowy, Netflixa i światłowód w ramach jednego rachunku. W jej zasięgu znajduje się 2,7 mln gospodarstw domowych w Polsce.

    Rynek usług telekomunikacyjnych w Polsce jest bardzo rozwinięty. Mam na myśli całą branżę, nie tylko T-Mobile Polska, ale także innych dostawców, którzy zapewniają doskonałej klasy i wysokiej jakości usługi, zarówno w obrębie sieci mobilnych, jak i stacjonarnych. Oczywiście w sektorze technologii informacyjno-komunikacyjnych czy B2B nadal istnieje potencjał rozwoju, ale w oparciu o moje doświadczenie międzynarodowe mogę zapewnić, że kondycja rynku w Polsce jest doskonała – ocenia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Andreas Maierhofer, prezes zarządu T‑Mobile Polska.

    Jak podkreśla, polski rynek – jak i cały i europejski rynek usług telekomunikacyjnych – wyraźnie zmierza w kierunku konwergencji. Klienci oczekują prostych modeli i coraz chętniej nabywają usługi z zakresu rozrywki, oparte na rozwiązaniach światłowodowych, w połączeniu z usługami mobilnymi od jednego dostawcy.

    Wierzyliśmy w powodzenie tej strategii już w momencie, gdy rozpoczynaliśmy nad nią pracę dwa lata temu. Teraz jesteśmy w stanie dostarczać usługi konwergentne, czyli z jednej strony usługi mobilne, stacjonarne i szerokopasmowe, a z drugiej strony – usługi z zakresu rozrywki. Dlatego też podjęliśmy decyzję o transformacji z operatora mobilnego do dostawcy usług zintegrowanych. W ten sposób możemy zapewnić konsumentom pełny wachlarz usług – mówi Andreas Maierhofer.

    Sprzedaż pakietów usług to jeden z najszybciej rosnących segmentów telekomunikacyjnego rynku. Zainteresowanie klientów usługami łączonymi rośnie. Potwierdzają to dane UKE, z których wynika że w latach 2013–2017 liczba klientów ofert pakietowych wzrosła prawie trzykrotnie. Według danych UKE za 2017 rok ten segment rynku wart jest ok. 5 mld zł i – przy wartości całego rynku sięgającej około 39,5 mld zł – wciąż ma ogromny potencjał rozwoju. Zwłaszcza że w Polsce nasycenie usługami pakietowymi wynosi ok. 30 proc. i jest dużo niższe niż w krajach zachodnioeuropejskich.

    Konwergentny rozdział w swojej historii T-Mobile otwiera, wprowadzając ofertę Magenta 1, na którą składają się abonament komórkowy, rozrywka i internet światłowodowy. Mogą z niego skorzystać klienci znajdujący się w zasięgu infrastruktury światłowodowej jednego z partnerów T‑Mobile, czyli blisko 2,7 mln gospodarstw domowych w Polsce.

    Oczekujemy, że Magenta 1 szybko stanie się jedną z najbardziej pożądanych ofert konwergentnych w Polsce. Z naszych badań wynika, że połowa konsumentów w Polsce nie jest do końca zadowolona ze swojej obecnej usługi rozrywkowej. Chcą oglądać wybrane przez siebie treści w dowolnym momencie – i my to właśnie zapewniamy. Badania pokazały również, że 26 proc. konsumentów rozważa rezygnację z tradycyjnej subskrypcji telewizyjnej na rzecz internetowych rozwiązań w zakresie rozrywki. To również jest usługa, którą dostarczamy, więc przyszłość rysuje się obiecująco – mówi Frederic Perron, członek zarządu ds. rynku prywatnego w T‑Mobile Polska.

    Abonament komórkowy w połączeniu z internetem światłowodowym i Netflixem to odpowiedź operatora na zmieniające się przyzwyczajenia klientów, którzy nie chcą już płacić za możliwość przeglądania setek kanałów telewizyjnych, ponieważ nie mają na to czasu. Chcą obejrzeć wybrane przez siebie treści w dowolnym momencie i na dowolnym urządzeniu.

    Obserwujemy, jak ten trend zmienia usługi telewizyjne na całym świecie. Jest to już widoczne także w Polsce i dlatego to doskonały moment na wprowadzenie Magenty 1 – mówi Frederic Perron.

    Światłowód, który gwarantuje stabilność łącza i szybkie pobieranie danych z prędkością nawet do 900 Mb/s, ma zapewnić użytkownikom możliwość oglądania filmów i seriali na platformie Netflix w najwyższej jakości.

    W ofercie Magenta 1 klienci mają do wyboru trzy warianty – S, M i L – które różnią się prędkością światłowodu, liczbą ekranów, na których można korzystać z usługi Netflix, oraz ceną. W każdym z wariantów użytkownicy mogą dodatkowo dokupić dekoder oraz zwiększyć prędkość światłowodu.

    Operator podkreśla, że nowa oferta została zbudowana tak, żeby była prosta i przejrzysta, a zaletą jest także fakt, że klient otrzymuje jeden, zbiorczy i niższy rachunek.

    Prostota jest tutaj kluczowym słowem. Przyczyną rosnącej popularności ofert konwergentnych jest połączenie różnych usług na jednym rachunku. I to jest główne założenie oferty Magenta 1. Prosta subskrypcja, którą łatwo kupić i aktywować. Po raz pierwszy w Polsce do rachunku T-Mobile dołączono Netflix, więc klienci nie muszą dokonywać różnych płatności osobno – mówi Frederic Perron.

    Klienci zainteresowani wyłącznie internetem światłowodowym mogą zakupić go również jako osobną usługę bądź w pakiecie 2 w 1 w ramach oferty Magenta Rozrywka.

    Dla klientów zainteresowanych wyłącznie internetem światłowodowym operator przygotował osobną ofertę Magenta Rozrywka. Do wyboru są trzy warianty oferty: do 100, 300 i 900 Mb/s, a każda z nich obejmuje router Wi-Fi w cenie abonamentu.

    – Budowa oferty Magenta 1 jest oparta są na prostocie i elastyczności. Chcieliśmy zapewnić klientom ofertę, która jest możliwie najłatwiejsza do zakupu, aktywowania i dostosowania do indywidualnych potrzeb. Wraz ze zmieniającymi się potrzebami produkt umożliwia klientom zmianę treści, które chcą obejrzeć. Jest to najbardziej nowoczesne rozwiązanie w zakresie rozrywki – mówi Frederic Perron.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Farmacja

    Polska w ogonie Europy pod względem leczenia alergii – z 12 mln osób chorych odczula się tylko 20 proc. Brak leczenia zwiększa ryzyko zachorowania na COVID-19

    Alergia to problem 12 mln Polaków. Przyczyną jej rozwoju są alergeny znajdujące się w pyłkach drzew, traw, zbóż, chwastów, odchodach roztoczy kurzu domowego czy w sierści i naskórku zwierząt domowych. Najczęstsze objawy choroby to katar, zatkany nos, zaczerwienienie spojówek, swędzenie oczu czy suchy kaszel. Alergia to nie tylko choroba dokuczliwa, ale i groźna. Nierozpoznana albo nieleczona prawidłowo może prowadzić do rozwoju astmy oskrzelowej. Dlatego lekarze podkreślają, że kluczowa jest szybka diagnoza i leczenie, które zwłaszcza teraz – w czasie pandemii SARS-CoV-2 – może zapobiec wniknięciu wirusa do organizmu przez błony śluzowe.

     

    Prawo

    Przedsiębiorcy liczą na progospodarcze inicjatywy prezydenta. Oczekują też jasnych standardów stanowienia prawa

    Organizacje zrzeszające przedsiębiorców apelują do prezydenta o jasne określenie kryteriów, które musi spełniać ustawa dotycząca spraw gospodarczych, by zyskać jego podpis. Postulują, żeby każda tego typu zmiana prawa była poprzedzona konsultacjami ze stronami dialogu społecznego i przedstawicielami przedsiębiorców, zapewniała odpowiednio długie vacatio legis, a te dotyczące zwiększania obciążeń podatkowych wymagały 3/5 większości sejmowej. – Prezydent nie wpływa bezpośrednio na gospodarkę i przedsiębiorczość, ale może być otwarty na głosy środowiska przedsiębiorców – uważa główny ekonomista Federacji Przedsiębiorców Polskich.

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    E-commerce

    Sprzedaż okularów przez internet może znacząco wzrosnąć. Polska aplikacja pozwoli przymierzyć oprawki w rozszerzonej rzeczywistości

    Narzędzia oparte na rozszerzonej rzeczywistości, które umożliwiają wirtualne przymierzenie produktu przed zakupem w sieci, mogą zminimalizować liczbę zwrotów. – Według niemieckiego zrzeszenia branży internetowej Bitkom co ósmy zakup w internecie jest zwracany do sklepu, co zwiększa koszty poniesione przez sprzedawców – tłumaczy Beata Badzyńska z Sensi Labs, firmy, która stworzyła aplikację Glasses Click & Fit pozwalającą wirtualnie dopasować okulary. Innowacyjne rozwiązanie nie nakłada oprawek na zdjęcie, ale tworzy realny model 3D twarzy, dzięki czemu klient może w telefonie przejrzeć się jak w lusterku. Aplikacja działa na platformie iOS oraz, co było dotąd niespotykane, na Androidzie.

    Bankowość

    Pandemia może zwiększyć popyt na doradztwo finansowe. Polacy będą szukać sposobów na pomnożenie gotówki

    Strach przed koronawirusem i kryzysem w połączeniu z bardzo niskim oprocentowaniem lokat sprawiły, że tylko w marcu i kwietniu Polacy wypłacili z banków rekordową kwotę 46 mld zł, a więcej osób trzyma swoje oszczędności w gotówce.  – Trzymanie pieniędzy w  skarpecie nie jest dobrym zabezpieczeniem na 2020 rok. Podstawą tego zabezpieczenia jest dbałość o finanse osobiste – mówi prezes Fundacji EFPA Polska, Mariola Szymańska-Koszczyc. Jak podkreśla, w trudnych czasach warto zwrócić się do profesjonalnego doradcy finansowego, który pomoże w podjęciu dobrej decyzji i pomnożeniu gotówki. W Polsce rozwój rynku doradztwa finansowego wciąż jednak utrudniają nieprzystające regulacje i przekonanie klientów, że nie muszą płacić za tego typu usługi.