News powiązane z rynek telekomunikacyjny

2019-03-19 | 06:25
Telekomunikacja
Sieć 5G pozwoli na rozwój nowych modeli biznesowych i usług. Wymaga to jednak pilnych zmian w prawie oraz w sposobie wykorzystywnia danych przez firmy News powiązane z rynek telekomunikacyjny

Sieć 5G pozwoli na rozwój nowych modeli biznesowych i usług. Wymaga to jednak pilnych zmian w prawie oraz w sposobie wykorzystywnia danych przez firmy

Zbyt rygorystyczne normy pola magnetycznego, konieczność uporządkowania zakresu częstotliwości, żeby móc je alokować do 5G, oraz przygotowanie polskich przedsiębiorstw do tego, żeby były w stanie w pełni z tej technologii korzystać, to obecnie największe bariery dla rozwoju sieci 5G w Polsce – uważa Wojciech Pytel, członek rady nadzorczej Polkomtela i Netii. Jak podkreśla, firmy muszą przede wszystkim zrozumieć, jak wielkie znaczenie dla ich rozwoju mają dane i nauczyć się je lepiej wykorzystywać. – Także klient musi zrozumieć, że wchodzimy w nowy świat, który jest bardzo mocno zrobotyzowany – dodaje Wojciech Pytel.
więcej
2019-03-12 | 06:30
Konsument
Klienci coraz chętniej łączą usługi telekomunikacyjne w pakiety. Ten segment rynku wart jest około 5 mld zł

Klienci coraz chętniej łączą usługi telekomunikacyjne w pakiety. Ten segment rynku wart jest około 5 mld zł

Z danych UKE wynika, że sprzedaż pakietów usług to jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku telekomunikacyjnego. W Polsce nasycenie usługami łączonymi jest wciąż na niskim poziomie i wynosi ok. 30 proc. Dlatego wciąż ma ogromny potencjał wzrostu, tym bardziej że zainteresowanie klientów usługami pakietowymi jest coraz większe. Osiągnięcie 80 proc. nasycenia jest możliwe – podkreśla wiceprezes Orange Polska.
więcej
2019-03-06 | 06:30
Infrastruktura
Coraz bliżej komercyjnego wdrożenia 5G w Polsce. Orange i Ericsson testują nową technologię w kolejnych miastach

Coraz bliżej komercyjnego wdrożenia 5G w Polsce. Orange i Ericsson testują nową technologię w kolejnych miastach

Sieć 5G będzie początkiem kolejnego etapu rewolucji technologicznej W latach 2020–2035 technologia ma podnosić globalne PKB o 0,2 pkt proc. rocznie. Wdrożenie nowego standardu sieci komórkowych zbliża się wielkimi krokami do Polski. W lutym Orange i Ericsson po raz pierwszy przeprowadziły testy sieci 5G działającej w częstotliwości 26–28 GHz.
więcej
2018-10-30 | 06:20
Konsument
Polacy coraz chętniej decydują się na telekomunikacyjne pakiety. Korzysta z nich już 10 mln osób

Polacy coraz chętniej decydują się na telekomunikacyjne pakiety. Korzysta z nich już 10 mln osób

Pakiety łączące różne usługi telekomunikacyjne dostępne u jednego dostawcy cieszą się w Polsce coraz większą popularnością. Według danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej na takie rozwiązanie zdecydowało się ponad 10 mln konsumentów. Potwierdzają to dane z rynku – Orange Polska ogłosił właśnie, że z pakietu Orange Love korzysta już ponad milion klientów. Potencjał rozwoju tego rynku wciąż jest bardzo duży.
więcej
2017-12-04 | 06:25
Regionalne - Lubuskie
T-Mobile buduje w Polsce sieć umożliwiającą rozwój Internetu Rzeczy. W 2018 roku ma ruszyć na terenie całego kraju

T-Mobile buduje w Polsce sieć umożliwiającą rozwój Internetu Rzeczy. W 2018 roku ma ruszyć na terenie całego kraju

Deutsche Telekom – do którego należy sieć T-Mobile – chce, żeby Polska była jednym z wiodących krajów we wdrażaniu technologii Narrow Band, która stanowi fundament dla rozwoju Internetu Rzeczy. W Gorzowie Wielkopolskim uruchomiono właśnie pierwsze stacje obsługujące tę sieć. T-Mobile przygotowuje się do budowy kolejnych i masowego uruchomienia sieci NB IoT w całej Polsce w 2018 roku. To będzie przełom w rozwoju Internetu Rzeczy.
więcej
2017-07-13 | 06:50
Konsument
Klienci wracają do T-Mobile. Operator nową ofertą i komunikacją chce zawalczyć o klientów

Klienci wracają do T-Mobile. Operator nową ofertą i komunikacją chce zawalczyć o klientów

T-Mobile zaostrza konkurencję na rynku usług telekomunikacyjnych. Telekom chce być liderem w zakresie konsumpcji danych i mocno rozwija tę kategorię usług. Postawił na zmianę komunikacji i wprowadził nowe oferty, co ma zdystansować konkurencję i przyciągnąć klientów, zwłaszcza z pokolenia millenialsów. Skuteczność tej strategii ma już odbicie w wynikach operatora – w II kwartale liczba przenoszonych numerów do T-Mobile była najwyższa od 6 lat.
więcej
2017-02-14 | 06:55
Telekomunikacja
Operatorzy telekomunikacyjni do 2020 r. zainwestują 23,2 mld zł w technologie mobilne. To może przyspieszyć wzrost gospodarczy

Operatorzy telekomunikacyjni do 2020 r. zainwestują 23,2 mld zł w technologie mobilne. To może przyspieszyć wzrost gospodarczy

Wkład sektora telefonii komórkowej w polską gospodarkę sięga nawet 3,2 proc. całego PKB – wynika z szacunków raportu PwC przygotowanego na zlecenie Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji (PIIT). Operatorzy komunikacyjni planują w najbliższych latach inwestycje warte łącznie 23,2 mld zł, dzięki którym konkurencyjność polskiej gospodarki może znacząco wzrosnąć. Usługi mobilne oprócz wpływu na gospodarkę mają przede wszystkim duże przełożenie na procesy społeczne i budowanie cyfrowej administracji.
więcej
2017-02-13 | 06:45
Konsument
Orange ma 100 tys. klientów światłowodu. Kolejnych chce pozyskać nową ofertą z telewizją 4K i zostawić konkurencję w tyle

Orange ma 100 tys. klientów światłowodu. Kolejnych chce pozyskać nową ofertą z telewizją 4K i zostawić konkurencję w tyle

Największy telekom w Polsce skupia się na rozwoju sieci światłowodowej i sprzedaży łączonych usług, z których korzysta już ok. 850 tys. klientów. Operator właśnie wprowadził na rynek nową ofertę, która ma ugruntować jego pozycję i przyciągnąć nowych klientów. Usługi w Orange Love zostały dobrane tak, żeby wzajemnie się uzupełniały. Firma stawia na telewizję w rozdzielczości 4K i internet światłowodowy do 600 Mb/s.
więcej
2016-10-24 | 06:55
Konsument
Zaostrza się konkurencja na rynku telekomunikacyjnym. Klienci szukają lepszych, nieskomplikowanych produktów i szybkiej obsługi

Zaostrza się konkurencja na rynku telekomunikacyjnym. Klienci szukają lepszych, nieskomplikowanych produktów i szybkiej obsługi

Na wartym prawie 40 mld zł rynku usług telekomunikacyjnych panuje ostra konkurencja. Operatorzy ze względu na podobne oferty muszą się wyróżniać jakością usług i poziomem obsługi. Klienci doceniają to, że aktywacja usług jest prosta i szybka, zasady korzystania z nich – jasne i przejrzyste, a w razie problemów mogą liczyć na fachowe wsparcie. Operatorzy muszą pamiętać o tym, że na inną pomoc liczą przedsiębiorcy, a na inną ludzie starsi czy młodzi, którzy korzystają z mediów społecznościowych – podkreśla członek zarządu UPC Polska.
więcej
2016-10-05 | 06:55
Konsument
Rośnie konkurencja na rynku telekomunikacyjnym. Operatorzy rywalizują jakością usług

Rośnie konkurencja na rynku telekomunikacyjnym. Operatorzy rywalizują jakością usług

Rynek telekomunikacyjny staje się coraz bardziej konkurencyjny. Operatorzy kablowi, mobilni, stacjonarni czy satelitarni oferują podobne pakiety. Wyróżnić mogą się jednak jakością usług, ich większą dostępnością i szerszym zasięgiem. Jeden z operatorów, UPC, zapowiada podwojenie zasięgu sieci. W ciągu najbliższych kilku lat na inwestycje przeznaczy kilka miliardów złotych, chce dotrzeć do 6 mln gospodarstw domowych. Operator rozwija też sieć salonów sprzedaży i obsługi.
więcej
2016-08-26 | 06:50
Konsument
Prezes Netii: Ceny usług telekomunikacyjnych osiągnęły swoje historyczne dna. Ich dalsze obniżanie będzie powodowało totalną nieopłacalność inwestycyjną

Prezes Netii: Ceny usług telekomunikacyjnych osiągnęły swoje historyczne dna. Ich dalsze obniżanie będzie powodowało totalną nieopłacalność inwestycyjną

Polski rynek telekomunikacyjny jest bardzo trudny, bo jest chyba najbardziej konkurencyjny w Europie, a może nawet na świecie – uważa Tomasz Szopa, prezes Netii. Jego zdaniem ceny są już na tak niskim poziomie, że dalsza obniżka może skutkować zahamowaniem inwestycji telekomów. Dodatkowo rynek czekają duże zmiany związane z nowymi zachowaniami konsumentów. To będzie jak fala tsunami – ocenia.
więcej
2015-12-17 | 06:50
Telekomunikacja
600 gmin w Polsce komunikuje się z mieszkańcami za pomocą SMS-ów

600 gmin w Polsce komunikuje się z mieszkańcami za pomocą SMS-ów

Komunikacja SMS-owa stała się popularna w samorządach, nie tylko w sytuacjach kryzysowych. Obecnie około 600 miast korzysta z takiego rozwiązania, a SMS-y trafiają do przeszło pół miliona Polaków. W przyszłym roku rynek tego typu rozwiązań wzrośnie o 20–30 proc.
więcej
2015-09-04 | 06:55
Konsument
Zaostrza się walka o klienta na rynku telekomunikacyjnym. O wyborze operatora decyduje głównie cena

Zaostrza się walka o klienta na rynku telekomunikacyjnym. O wyborze operatora decyduje głównie cena

W Polsce działa już prawie 60 mln kart SIM, ale o klientów konkuruje stosunkowo duża liczba operatorów. Z tego powodu cenniki ofert już od dłuższego czasu znajdują się pod presją. Telekomy starają się przyciągnąć klientów nie tylko ceną, lecz także dodatkowymi usługami. Sprzedaż w pakiecie wzmacnia lojalność klientów. Coraz więcej osób i firm decyduje się na nieograniczone oferty w ramach stałej opłaty miesięcznej.
więcej
2015-07-16 | 06:55
Konsument
Polska powyżej unijnej średniej pod względem dostępności do internetu mobilnego. Korzysta z niego 6 mln Polaków

Polska powyżej unijnej średniej pod względem dostępności do internetu mobilnego. Korzysta z niego 6 mln Polaków

Wartość rynku internetowego w ubiegłym roku wzrosła o 11,5 proc. – wynika z raportu UKE. Coraz więcej osób wybiera internet mobilny. Tylko za pośrednictwem modemów, kluczy i kart z dostępu mobilnego korzysta już blisko 6 mln użytkowników. Pod względem dostępności do sieci mobilnej Polska jest w czołówce państw unijnych. W kraju odsetek ten przekracza 80 proc. i jest o 14 pkt proc. wyższy niż unijna średnia.
więcej
2014-12-22 | 08:00
IT i technologie
Prezes ATM: obrany przez spółkę kierunek rozwoju opłaci się w kolejnych latach

Prezes ATM: obrany przez spółkę kierunek rozwoju opłaci się w kolejnych latach

Trend spadkowy w branży telekomunikacyjnej wynika co najmniej z dwóch powodów. Jednym z nich jest wolniejsze tempo rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej, które wynika z tego, że najwięksi operatorzy ograniczyli swoje inwestycje. To z kolei przekłada się na spadek liczby zamówień na dostawy łączy światłowodowych. Drugim powodem jest obniżenie cen za usługi transmisji danych, których wielkość nie jest kompensowana dostawcom wolumenem sprzedawanych usług. Aktualna sytuacja nie martwi jednak prezesa ATM SA, który przewiduje, że spółkę czekają w najbliższych latach sukcesy.
więcej