Newsy

Toyota Bank: kilkuset nowych klientów miesięcznie

2012-03-15  |  06:10
Mówi:Piotr Juda
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Toyota Bank
  • MP4

    Rozwój w oparciu o rynek samochodów i bankowość elektroniczna - to dwa główne obszary, w które bank zamierza inwestować w najbliższym czasie. -Obserwujemy mniej więcej dwucyfrową stopę wzrostu z roku na rok, co na potrzeby naszego biznesu jest absolutnie wystarczające - mówi prezes Toyota Banku Piotr Juda.

    Skoro dotychczasowa strategia przynosi rezultaty, władze banku nie zamierzają jej zmieniać. Nie zapowiada się również na otwarcie pierwszych stacjonarnych placówek banku.

     - Pozostaniemy w dalszym ciągu bankiem internetowym, stawiamy na bankowość elektroniczną. Druga droga naszego biznesu to będzie kredytowanie sprzedaży samochodów Toyota, bezpośrednio przez bank, czyli za pośrednictwem sieci dilerskiej lub też przy pomocy spółki leasingowej, która jest podmiotem zależnym od Toyota Bank - zapowiada Piotr Juda.

    Przyrost nowych klientów na poziomie kilkuset miesięcznie, są satysfakcjonujące. Podobnych rezultatów prezes banku spodziewa się w następnym roku. To w głównej mierze zależy od rynku samochodów w Polsce.

     - Rynek samochodów, który jest dla nas głównym źródłem dochodów, utrzymuje się na mniej więcej takim samym poziomie. W związku z tym nie należy spodziewać się dynamicznego wzrostu sumy bilansowej, a i wyniki powinny pozostać na podobnym poziomie - prognozuje Piotr Juda podczas Forum Bankowego 2012 zorganizowanego przez Związek Banków Polskich.

    Toyota Bank prowadzi działalność w Polsce od ponad 10 lat. Oparta się głównie na finansowaniu zakupów samochodów marki Toyota, ale bank posiada również oferty dla przedsiębiorców i klientów indywidualnych.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Firma

    Tylko 30 proc. zmian wdrażanych przez firmy kończy się sukcesem. Najlepiej wypadają branża finansowa, szkolnictwo i przemysł

    Modyfikacja struktury, strategii oraz kultury organizacyjnej – to najczęściej wskazywane cele wprowadzania zmian w firmach i organizacjach. Wyniki V Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą pokazały, że proces ich wdrażania jest skuteczny tylko w co trzecim przypadku. Powody tak słabego wyniku to m.in. zbyt małe zaangażowanie zarządu w zmiany i niewystarczająca komunikacja z pracownikami. – Kolejnym istotnym czynnikiem sukcesu jest wykorzystanie odpowiedniej metodologii, czyli technik zwinnego zarządzania – przekonują twórcy badania.

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Komunikat

    Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

    Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

    Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

    Finanse

    Technologie szansą na odbicie gospodarcze w czasie kryzysu. Tą drogą poszły też Chiny

    W obszarze cyfryzacji Polska wciąż ma dużo do nadrobienia względem bardziej rozwiniętych zachodnich gospodarek. W ubiegłorocznym rankingu DESI zajęła dopiero 25. miejsce wśród 28 państw w Unii Europejskiej, a według raportu McKinsey gospodarka cyfrowa stanowi w niej tylko nieco ponad 6 proc. krajowego PKB. Prezes Fundacji Digital Poland podkreśla, że konieczne są wzrost wydatków w tym obszarze i większa adaptacja cyfrowych technologii w sektorze MŚP. W obliczu spodziewanego spowolnienia wywołanego pandemią koronawirusa to może być szansa na wzrost. Taki plan mają też Chiny.

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Handel

    [DEPESZA] Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy chcą zarobić na koronawirusie

    Pandemia koronawirusa wymusiła na firmach zajmujących się sprzedażą bezpośrednią sporą zmianę trybu działania. W tej chwili wsparcie konsumenta odbywa się wyłącznie za pośrednictwem komunikatorów lub telefonicznie, a przedsiębiorstwa przyjmują zamówienia zdalnie i wysyłają je do paczkomatów. Pandemia i związane z nią ograniczenia tylko przyspieszają proces digitalizacji, który zachodzi w branży już od kilku lat, ale – jak podkreśla przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej – pojawiają się też nieuczciwe firmy, które chcą na niej zarobić, oferując klientom np. suplementy rzekomo pomocne w zwalczaniu COVID-19.