Newsy

Toyota Bank: kilkuset nowych klientów miesięcznie

2012-03-15  |  06:10
Mówi:Piotr Juda
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Toyota Bank
  • MP4

    Rozwój w oparciu o rynek samochodów i bankowość elektroniczna - to dwa główne obszary, w które bank zamierza inwestować w najbliższym czasie. -Obserwujemy mniej więcej dwucyfrową stopę wzrostu z roku na rok, co na potrzeby naszego biznesu jest absolutnie wystarczające - mówi prezes Toyota Banku Piotr Juda.

    Skoro dotychczasowa strategia przynosi rezultaty, władze banku nie zamierzają jej zmieniać. Nie zapowiada się również na otwarcie pierwszych stacjonarnych placówek banku.

     - Pozostaniemy w dalszym ciągu bankiem internetowym, stawiamy na bankowość elektroniczną. Druga droga naszego biznesu to będzie kredytowanie sprzedaży samochodów Toyota, bezpośrednio przez bank, czyli za pośrednictwem sieci dilerskiej lub też przy pomocy spółki leasingowej, która jest podmiotem zależnym od Toyota Bank - zapowiada Piotr Juda.

    Przyrost nowych klientów na poziomie kilkuset miesięcznie, są satysfakcjonujące. Podobnych rezultatów prezes banku spodziewa się w następnym roku. To w głównej mierze zależy od rynku samochodów w Polsce.

     - Rynek samochodów, który jest dla nas głównym źródłem dochodów, utrzymuje się na mniej więcej takim samym poziomie. W związku z tym nie należy spodziewać się dynamicznego wzrostu sumy bilansowej, a i wyniki powinny pozostać na podobnym poziomie - prognozuje Piotr Juda podczas Forum Bankowego 2012 zorganizowanego przez Związek Banków Polskich.

    Toyota Bank prowadzi działalność w Polsce od ponad 10 lat. Oparta się głównie na finansowaniu zakupów samochodów marki Toyota, ale bank posiada również oferty dla przedsiębiorców i klientów indywidualnych.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Branża materiałów budowlanych ostrzega przed rosnącym importem ze Wschodu. Rząd zapowiada działania w tym kierunku

    Polscy przedstawiciele branży materiałów budowlanych są zaniepokojeni skalą importu wyrobów spoza Unii Europejskiej. Postępujące uzależnienie europejskiego rynku od dostaw z krajów o niższych standardach środowiskowych, pracowniczych i jakościowych skutkuje nie tylko osłabieniem jego konkurencyjności, spadkiem krajowej produkcji i redukcją miejsc pracy, ale również ucieczką emisji CO2. Branża apeluje więc o wprowadzenie zmian w zakresie handlu, w tym o wyrównanie stawek celnych na materiały budowlane. Rząd zapowiada podjęcie działań, które będą wspierać krajową branżę.

    Ochrona środowiska

    Rusza ważna inwestycja w Ustce. Nowa baza będzie zapleczem serwisowym dla morskich farm wiatrowych [AUDIO]

    Wystartowały prace przy budowie bazy operacyjno-serwisowej w Ustce. Inwestycja będzie zapleczem dla obsługi morskiej farmy wiatrowej, którą PGE buduje na Bałtyku wraz z duńską firmą Ørsted. Uruchomienie Baltica 2 zaplanowane jest na 2027 rok. Baza ma także potencjał, by obsługiwać kolejne projekty morskie PGE. Będzie mieć znaczenie nie tylko dla rozwoju offshore w Polsce, lecz także dla samego regionu.

    Handel

    Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy

    Zdaniem przedstawicieli Polskiej Federacji Producentów Żywności Polska nie jest jeszcze przygotowana na wprowadzenie systemu kaucyjnego 1 października br. Za główny powód opóźnień podają brak licencji, które mogą powodować potężne straty finansowe. Eksperci wskazują, że system może ruszyć z kilkumiesięcznym opóźnieniem, co spowoduje chaos zarówno wśród konsumentów, jak i w handlu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.