Mówi: | Piotr Juda |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Toyota Bank |
Toyota Bank: kilkuset nowych klientów miesięcznie
Rozwój w oparciu o rynek samochodów i bankowość elektroniczna - to dwa główne obszary, w które bank zamierza inwestować w najbliższym czasie. -Obserwujemy mniej więcej dwucyfrową stopę wzrostu z roku na rok, co na potrzeby naszego biznesu jest absolutnie wystarczające - mówi prezes Toyota Banku Piotr Juda.
Skoro dotychczasowa strategia przynosi rezultaty, władze banku nie zamierzają jej zmieniać. Nie zapowiada się również na otwarcie pierwszych stacjonarnych placówek banku.
- Pozostaniemy w dalszym ciągu bankiem internetowym, stawiamy na bankowość elektroniczną. Druga droga naszego biznesu to będzie kredytowanie sprzedaży samochodów Toyota, bezpośrednio przez bank, czyli za pośrednictwem sieci dilerskiej lub też przy pomocy spółki leasingowej, która jest podmiotem zależnym od Toyota Bank - zapowiada Piotr Juda.
Przyrost nowych klientów na poziomie kilkuset miesięcznie, są satysfakcjonujące. Podobnych rezultatów prezes banku spodziewa się w następnym roku. To w głównej mierze zależy od rynku samochodów w Polsce.
- Rynek samochodów, który jest dla nas głównym źródłem dochodów, utrzymuje się na mniej więcej takim samym poziomie. W związku z tym nie należy spodziewać się dynamicznego wzrostu sumy bilansowej, a i wyniki powinny pozostać na podobnym poziomie - prognozuje Piotr Juda podczas Forum Bankowego 2012 zorganizowanego przez Związek Banków Polskich.
Toyota Bank prowadzi działalność w Polsce od ponad 10 lat. Oparta się głównie na finansowaniu zakupów samochodów marki Toyota, ale bank posiada również oferty dla przedsiębiorców i klientów indywidualnych.
Czytaj także
- 2025-05-28: Więcej mieszkań może powstawać na gruntach Skarbu Państwa. Trwa zagospodarowywanie 800 ha
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-04-29: Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
- 2025-04-09: Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię
- 2025-03-11: Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł
- 2025-02-26: Cyfrowe euro coraz bliżej. Europejski Bank Centralny przygotowuje się do rewolucji w systemie płatności
- 2025-02-12: Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
- 2025-02-10: Dwie trzecie polskich przedsiębiorców znalazło się na celowniku cyberoszustów. Niewielki odsetek zgłasza to do odpowiednich służb
- 2025-02-04: Przybywa pozwów związanych z sankcją kredytu darmowego. Nawet 90 proc. umów kredytowych może zawierać uchybienia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.