Newsy

Do 2019 roku Moya chce mieć 250 stacji benzynowych. Sieć przejmuje coraz więcej obiektów od konkurentów

2017-08-02  |  06:35

Dziś sieć MOYA liczy 150 stacji benzynowych, z czego 124 to franczyza. Od początku roku do sieci dołączyło 21 stacji, a do 2019 ma być ich w sumie 250. Przejmujemy sporo stacji naszej konkurencji – podkreślają przedstawiciele firmy. MOYA stawia przede wszystkim na duże miasta i ich bliskie sąsiedztwo, które pozwolą zwiększyć rozpoznawalność marki i tym samym wpłyną na większy wolumen sprzedaży.

Jesteśmy w momencie otwarcia 150. stacji, a nasz plan to 250 obiektów do końca 2019 roku. W 2017 roku planujemy otworzyć jeszcze około 23 obiektów – zapowiada w rozmowie z agencją Newseria Biznes Filip Puchalski, dyrektor operacyjny sieci stacji paliw MOYA.

Od początku roku otwarto 21 stacji, z czego 12 należy do niezależnych właścicieli działających na podstawie umowy franczyzowej, zaś 9 to własne obiekty firmy Anwim, do której należy sieć stacji paliw MOYA.

– W naszej sieci działają 124 stacje franczyzowe. Mamy wdrożenia 7 kolejnych, a planujemy wdrożenie jeszcze około 16 obiektów franczyzowych w tym roku. Przejmujemy sporo stacji naszej konkurencji. Partnerzy dostrzegają naszą siłę i dynamikę rozwoju, w związku z tym stajemy się bardzo atrakcyjni względem tej oferty franczyzowej, w której funkcjonowali w ostatnich latach – przekonuje Filip Puchalski.

Sieć MOYA rozwija też segment stacji automatycznych – do 5 otwartych w 2016 roku w tym roku dołączyły 2 kolejne. Dedykowane są wyłącznie flocie, umożliwiają bezgotówkowe tankowanie i są zlokalizowane w miejscach strategicznych dla firm transportowych.

– Jeśli chodzi o sieć stacji własnych, staramy się skupiać na lokalizacjach miejskich i aglomeracjach. Zależy nam na dużym wolumenie, który możemy osiągać w takich lokalizacjach, ale także na wzroście rozpoznawalności obiektów i samej sieci – wskazuje dyrektor ds. operacyjnych MOYA. – Jeśli chodzi o stacje franczyzowe to mamy sporo obiektów przy trasach. To obiekty ściągające bardziej klienta tranzytowego, natomiast przyjmujemy do sieci też coraz więcej stacji franczyzowych naszej konkurencji w dużych miastach.

Jak podkreśla Puchalski, przy dużej konkurencji na rynku wysoka jakość paliwa nie wystarczy, by przyciągnąć klientów. Na znaczeniu zyskuje więc oferta gastronomiczna i asortyment produktów dostępnych w sklepach na stacjach. W kwietniu firma zainaugurowała działalność autorskiej koncepcji bistro – Pizza & Caffe Moya.

– Poprzeczka jest bardzo wysoko zawieszona przez konsumentów. Dziś jakość paliwa to jedno, ale klient oczekuje bogatej oferty gastronomicznej, oferty sklepowej, miłej, sympatycznej i kompetentnej obsługi, ale też czystości na stacji. Dziś – po kilku latach rozwoju i rozbudowywania sieci stacji – na to kładziemy największy nacisk, czyli czystość obiektu, design oraz oferta gastronomiczna – przyznaje Filip Pichalski. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.

Infrastruktura

Za dwa lata w gdańskim porcie ma powstać baza instalacyjna morskich farm wiatrowych. Będzie ponad pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego

21-hektarowy Terminal 5, który powstanie na wodach zewnętrznej części gdańskiego portu Baltic Hub, ma być bazą instalacyjną dla morskich elektrowni wiatrowych. To duży projekt, którego realizacja może się rozpocząć w drugiej połowie tego roku. Tego typu infrastruktura jest konieczna dla przyspieszenia inwestycji offshore w polskiej części Bałtyku. Pierwsze morskie farmy wiatrowe zaczną produkować zieloną energię w 2026 roku.

Prawo

Społeczne agencje najmu w Polsce dopiero raczkują. Część gmin widzi w nich szansę na walkę z wyludnieniem

W Polsce zawiązało się już i rozpoczyna działalność kilkanaście społecznych agencji najmu, kolejnych kilkanaście jest w trakcie powstawania. To niewiele jak na niemal 2,5 tys. gmin w kraju, jednak eksperci widzą w tym rozwiązaniu duży potencjał. Jak podkreślają, może to być szansa zwłaszcza dla miast średniej wielkości, by walczyć ze zjawiskiem wyludniania. Społeczne agencje najmu we współpracy z gminami pośredniczą w wynajmie mieszkań – gminnych bądź należących do prywatnych właścicieli­ – osobom, których zarobki nie pozwalają na rynkowy najem, ale nie kwalifikują ich też do otrzymania mieszkania socjalnego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.