Mówi: | Jan Szul |
Funkcja: | Redaktor Naczelny, Dyrektor OPR |
Firma: | TVP Info |
TVP Info broni pozycji lidera oglądalności wśród stacji informacyjnych. W planach kolejne nowości
TVP Info, które w sobotę obchodzić będzie 5-lecie istnienia, pracuje nad kolejnymi zmianami na antenie. Część z nich zostanie wprowadzona jeszcze przed końcem roku. – Chcemy duży nacisk położyć na dokument. Pracujemy również nad nową oprawą – mówi Jan Szul, szef TVP Info. Władze stacji niecierpliwie czekają również na koncesję Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, która pozwoli rozdzielić TVP Info od kanałów regionalnych.
6 października 2007 roku Telewizja Polska rozpoczęła nadawanie kanału informacyjnego. Jak zapewnia szef TVP Info, to ważna rocznica, ale nie będzie szczególnie świętowana.
– Czasy są trudne, więc pieniądze trzeba szanować – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jan Szul. – Pięciolecie TVP Info przypada w pierwszą rocznicę, kiedy kieruję anteną. Przez ten rok wiele zmieniliśmy, począwszy od oglądalności po zmianę wizerunku anteny. Już nie ulegamy konkurencji, często z nią wygrywamy.
Jak wynika z najnowszych badań Nielsen Audience Measurement, TVP Info było we wrześniu liderem w grupie ogólnej wśród stacji informacyjnych. Miało największy udział w rynku w całej widowni spośród kanałów informacyjnych – 3,71 proc.
– Jeśli chodzi o oglądalność, to ten rok był jednocześnie bardzo ciekawy i nieciekawy. Nam oglądalność wzrosła, to jest ponad 1 proc., ale wszystkim telewizjom spadła – zarówno dużym uniwersalnym kanałom jak Jedynka czy Dwójka i TVN, ale również kanałom informacyjnym, które są bardzo oglądane – mówi Jan Szul. – Ten 1 proc. to jest dużo, zwłaszcza że rośnie nam oglądalność wśród młodych ludzi, do których często kierowana jest oferta biznesowa i reklamowa – podkreśla szef TVP Info.
Wcześniej stacja oglądana była przede wszystkim przez widzów starszych, na rynku mediów i reklamy przyjmowano, że ma on 40-50 lat.
– Śmiem twierdzić, że to należy zweryfikować, bo z badań wynika, że ten widz nam się odmłodził co najmniej o 10 lat. Dla nas to jest ogromna satysfakcja, bo jeszcze niedawno wydawało się, że jest to niemożliwe – mówi Jan Szul.
Jak wynika także z badań Nielsen Audience Measurement, średni udział TVP Info w widowni telewizyjnej od początku tego roku wynosi 4,01 proc. (4,39 proc. w tym okresie ub.r.). Dla porównania dla TVN 24 było to odpowiednio 3,10 proc. i 3,17 proc.
– Było to możliwe dzięki temu, że przejrzeliśmy antenę, każdy program od nowa i postanowiliśmy nikogo nie naśladować, iść własną drogą, tzn. być blisko ludzi i ich spraw tak, by widz miał wrażenie i był przekonany, że nasz program to lustro jego problemów i nie jesteśmy oderwani od życia. Poza tym, jest większy pluralizm na naszej antenie. Głos mogą zabierać politycy, zwykli ludzie, przedstawiciele różnych organizacji, z różnych środowisk – zapewnia Szul.
Szef TVP Info ujawnia przy tym, że planuje kolejne zmiany na antenie, aby zawalczyć o kolejnych widzów, również tych młodych, a także o wyższe wskaźniki oglądalności.
– W tym roku głównie pracujemy nad oprawą, bo to podnosi opinię wizualną o programie. Mamy kolejne pomysły: mamy jesień, zbliżają się święta. Tych zmian teraz już tak dużo nie będzie, jak planujemy od początku nowego roku. Chcemy duży nacisk położyć na dokument, który kiedyś był na naszej antenie późną nocą. Przyspieszyliśmy go na 23:30 i jest szansa, że on będzie jeszcze wcześniej – zapewnia.
Bliższych szczegółów na obecnym etapie ujawniać nie chce. Wiele zmian będzie się wiązało z uzyskaniem koncesji od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
– Czekamy bardzo na ten moment. Teraz mamy wspólne pasmo z ośrodkami regionalnymi, a to jest prime time, od godz. 17 do 20 i potem około 22 i jeszcze rano, czyli najlepszy czas antenowy, jaki możemy zagospodarować. Już dzisiaj nie przegrywamy z konkurencją nie mając tego prime time’u. Natomiast, kiedy go odzyskamy, jestem przekonany, że wynik będzie dużo lepszy – przekonuje Jan Szul. – Moim marzeniem jest, żeby rozdzielenie kanału i odzyskanie najlepszego czasu było możliwe od nowego roku.
Czytaj także
- 2024-11-06: Martyna Wojciechowska: Cudownie mieć 50 lat, wiedzieć, czego się chce i czego się na pewno nie chce. To dla mnie bardzo dobry czas
- 2024-11-05: Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
- 2024-11-12: Tomasz Tylicki: W programach na żywo jak „Pytanie na śniadanie” niezbędna jest swoboda. Jeżeli scenariusz za dużo by nam narzucał, to byłoby sztywno
- 2024-09-17: Barbara Kurdej-Szatan: Przez pięć lat nie prowadziłam żadnych programów w telewizji. Tęskniłam za tym i uważam, że „Cudowne lata” będą hitem TVP
- 2024-09-24: Józef Gąsienica-Gładczan: Lepiej jest jechać na koniec świata i jest dużo taniej niż w Polsce. Można się pobawić w krajach Trzeciego Świata z pięknymi plażami za ułamek ceny
- 2024-10-02: Jan Błachowicz: Podczas wyprawy do Azji czasami byliśmy głodni. Próbowaliśmy jajka z płodem rozwiniętym w środku
- 2024-10-11: Józef Gąsienica-Gładczan i Jan Błachowicz: Poznaliśmy Filipiny od strony slumsów. Teraz inaczej patrzymy na nasze życie
- 2024-08-12: Agnieszka Hyży: Ja, Maciek Rock i Maciek Dowbor byliśmy taką świętą trójcą Polsatu. Ale my nie mamy tak mocnego miejsca i pomysłu na siebie w internecie jak Maciej Dowbor
- 2024-06-18: Jan Kozaczuk został kuratorem wystawy włoskiego artysty Marco Angeliniego. Nie zamierza jednak dla sztuki zrezygnować z aktorstwa
- 2024-05-15: Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Handel
Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem
Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.
Finanse
Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.