Newsy

TVP stara się o koncesję na TVP Rozrywka i TVP Dokument

2012-03-22  |  06:50
Mówi:Juliusz Braun
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Telewizja Polska S.A.
  • MP4

    Telewizja Polska poszerza ofertę tematyczną. Wystąpiła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o koncesję dla dwóch nowych kanałów tematycznych. Termin ich uruchomienia nie jest jeszcze znany.

    Jak zapowiada prezes TVP Juliusz Braun, oba kanały będą z jednej strony oparte na ogromnych archiwach telewizji, a z drugiej strony na bieżącej produkcji.

     - Wbrew pierwszym wrażeniom uważam, że obydwa kanały służą realizacji naszej misji. Rozrywka, którą chcemy pokazywać, to przede wszystkim jest polska twórczość: choćby kultowy Kabaret Starszych Panów. To jest bardzo wiele treści ważnych dla polskiej kultury, a co za tym idzie, polska twórczość będzie obecna na antenie, w internecie i na wszystkich kanałach dystrybucji, bo mają one być szeroko dostępne - mówi Juliusz Braun.

    W TVP Dokument emitowane będą polskie i światowej produkcje dokumentalne, które będą poszerzać wiedzę widzów o świecie, ludziach i zjawiskach społecznych.

     - Nie trzeba udowadniać, że jest potrzebny Dokument - dodaje prezes TVP. 

    Według początkowych planów TVP Dokument miał zastąpić istniejący od 5 lat kanał TVP Historia.

     - Przemyśleliśmy głęboko całą konstrukcję naszej oferty tematycznej. TVP Historia z nieco poszerzonym zakresem tematycznym pozostaje jako samodzielny kanał. Chcemy, żeby było tam więcej historii w wymiarze społecznym, historii naturalnej. Widać, że na rynku jest zapotrzebowanie na taką tematykę - wyjaśnia zmianę decyzji Juliusz Braun.

    TVP określi termin uruchomienia nowych kanałów dopiero po otrzymaniu koncesji Krajowej Rady.

     - To są projekty, które nie powinny generować strat, koszty oczywiście tak. Po jakimś czasie powinny zrównoważyć się koszty i przychody rynkowe, bo to będą kanały, w których będzie obecna reklama - mówi prezes TVP.

    TVP już raz uzyskało koncesję dla TVP Rozrywka, ale KRRiTV cofnęła ją w 2008 roku. Do tej pory Telewizja Polska uruchomiła 4 kanały tematyczne: TVP Kultura, TVP Sport, TVP Historia i TVP Seriale. W planach są jeszcze kolejne dwa: TVP Natura i TVP Dzieci.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

    Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

    Bankowość

    Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

    Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

    Ochrona środowiska

    Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

    Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.