Mówi: | Jarosław Bucoń |
Funkcja: | chief customer officer |
Firma: | Sollers Consulting |
Ubezpieczyciele zmieniają strategię sprzedaży. Nowym kierunkiem personalizacja ofert i cyfrowe kanały kontaktu z klientem
Cyfryzacja i nowe technologie coraz śmielej wkraczają w sektor ubezpieczeniowy, który dzięki nim może lepiej odpowiadać na zmieniające się oczekiwania klientów. Trendy, takie jak wykorzystanie sztucznej inteligencji, telematyki czy uczenia maszynowego, pozwalają ubezpieczycielom podnosić jakość obsługi, dokładniej szacować ryzyko, a w efekcie tworzyć spersonalizowaną ofertę, dostosowaną do indywidualnego klienta. Personalizacja i możliwość kontaktu poprzez cyfrowe i mobilne kanały to dziś najważniejsze potrzeby, na które muszą odpowiadać ubezpieczyciele.
– Personalizacja zaczyna się od zdefiniowania i zrozumienia indywidualnych potrzeb różnych grup klientów. Klienci oczekują sprawnej obsługi i oferty opartej na wielu kanałach sprzedaży, myśląc zarówno o cyfrowych, jak i tradycyjnych formach kontaktu. Doceniają możliwość poruszania się pomiędzy cyfrowymi i tradycyjnymi, osobistymi kanałami kontaktu – i tego oczekują od nowoczesnych ubezpieczycieli – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Jarosław Bucoń, chief customer officer w Sollers Consulting.
Rosnące oczekiwania klientów to dziś jeden z głównych czynników, który napędza zmiany w sektorze ubezpieczeniowym. Wymuszają to wszechobecne technologie, dostęp do internetu i coraz szybszy tryb życia. Na rynek wchodzą nowe pokolenia, a inne branże – czego dobrym przykładem jest bankowość – pokazują konsumentom, że cyfryzacja i personalizacja usług są możliwe, szybko dostosowując się do ich potrzeb. Dlatego firmy ubezpieczeniowe zadają sobie pytanie, jak mogą zmienić ofertę, żeby podnieść konkurencyjność swoich usług.
– Branża obecnie doświadcza zmiany paradygmatu. Odchodzimy od koncentrowania się na produktach, na rzecz większego nacisku na klienta i interakcję z nim. I to oznacza prawdziwe ukierunkowanie na klienta – mówi Jarosław Bucoń.
Cyfryzacja i wdrażanie nowych technologii pozwalają ubezpieczycielom rozwijać ofertę, upraszczać wewnętrzne procesy i przede wszystkim podnosić jakość obsługi klienta, na przykład dzięki wykorzystaniu wirtualnych asystentów i chatbotów. Zaawansowana analiza danych, telematyka i uczenie maszynowe umożliwiają z kolei dokładniejsze szacowanie ryzyka i tworzenie spersonalizowanej, ukierunkowanej na konkretnego klienta oferty.
O potencjale oraz wyzwaniach związanych z cyfryzacją sektora ubezpieczeń będą rozmawiać uczestnicy konferencji „Innovation in Insurance”, organizowanej przez Sollers Consulting już po raz siódmy. Tegoroczna edycja odbędzie się 14 stycznia 2019 roku w warszawskim Centrum Nauki Kopernik i wezmą w niej udział przedstawiciele wiodących firm ubezpieczeniowych z całej Europy. Będą dyskutować o tym, gdzie zmierza branża, jak powinny wyglądać nowoczesne produkty ubezpieczeniowe oraz co powinni zrobić ubezpieczyciele, aby sprostać oczekiwaniom klientów.
– Podczas poprzednich sześciu edycji konferencji uczestnicy mogli się zapoznać z wszechstronnym przeglądem branży ubezpieczeniowej i trendów kształtujących ten rynek. W tym roku ponownie przyjrzymy się temu, gdzie branża znajduje się obecnie i w jakim kierunku zmierza. Dokonamy dogłębnej analizy potencjału rozwoju w niestabilnym świecie oraz nowego rodzaju zagrożeń, które pojawiają się każdego dnia. Omówiony zostanie również wpływ technologii na transformację branży oraz metody, którymi firmy ubezpieczeniowe realizują swoje ambicje oferowania wielu kanałów sprzedaży i skoncentrowania się na potrzebach klientów – mówi Jarosław Bucoń.
Czytaj także
- 2025-04-25: Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu
- 2025-05-12: Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-05-13: Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
- 2025-04-11: Spada udział chowu klatkowego w hodowli drobiu. Wciąż jednak 67 proc. kur trzymanych jest w klatkach
- 2025-04-10: Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online
- 2025-04-11: Czeski ubezpieczyciel wchodzi na polski rynek. Oferował będzie na początek ubezpieczenia komunikacyjne
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-04-03: Krakowska fabryka Philip Morris przestawia się na produkcję wkładów tytoniowych do nowych podgrzewaczy. Amerykański koncern ogłosił zakończenie inwestycji o wartości blisko 1 mld zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.