Mówi: | Bożena Lublińska-Kasprzak |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości |
Konkurs dla dziennikarzy "Słowa dla innowacji" rozstrzygnięty
Nagrodę Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości za wkład w promowanie innowacyjności otrzymała Luiza Zalewska, z "Dziennika Gazety Prawnej" za cykl artykułów popularyzujących tematykę innowacyjności.
Wśród wyróżnionych osób znaleźli się Maciej Zarański (Podkarpacka Nauka dla Przedsiębiorczości), Filip Kowalik i Grzegorz Cydejko (Forbes) oraz Mirosław Bartołd (wyborcza.biz). Do konkursu zgłoszono blisko 60 materiałów dziennikarskich: artykułów prasowych, internetowych, audycji radiowych i telewizyjnych.
Konkurs organizowany jest przez PARP w ramach ogólnopolskiej kampanii promocyjnej „Świat potrzebuje Twoich Pomysłów”.
- Jest to kampania, którą Agencja prowadzi już drugi rok, kampania promująca innowacyjność, pokazująca różne aspekty, projekty, dobre praktyki w zakresie wspierania i wdrażania innowacyjności w przedsiębiorstwach - mówi Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP i przewodnicząca Kapituły przyznającej nagrodę.
Kampania ma na celu promowanie działań na rzecz innowacyjności podejmowanych w firmach, instytucjach i organizacjach, a inicjatywy takie, jak konkurs „Słowa dla innowacji” mają zachęcić dziennikarzy do podejmowania wysiłku opisywania zagadnień innowacyjności i przekazywania ich w przystępny sposób opinii publicznej.
- Ważne jest, by pokazywać wspaniałe przykłady polskich przedsiębiorców i projektów innowacyjnych, często na skalę światową, o których sami nie wiemy. Często jest tak, że w mediach zagranicznych pojawiają się artykuły na temat polskich firm, a w kraju nikt o nich nie wie. Warto promować innowacyjność, aby zachęcać przedsiębiorców do jej wdrażania - podkreśla prezes PARP.
Szczególnie, że innowacyjność wciąż kojarzy się z drogimi technologiami.
- Trzeba pokazywać, że innowacyjność to niekoniecznie są wielkie pieniądze, ale to często zmiany organizacyjne, marketingowe, w sposobie myślenia i działania firmy. Bardzo duży procent polskich przedsiębiorców nie chce wdrażać innowacyjności, uważają, że to coś drogiego i pracochłonnego, że te projekty muszą być kosztowne i drogie - mówi Bożena Lublińska-Kasprzak.
W zakładce Baza przebitek na stronie www.newseria.pl można obejrzeć relację z wręczenia nagród.
Czytaj także
- 2025-04-23: Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system
- 2025-04-28: Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2025-01-07: Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
- 2024-11-27: Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
- 2024-08-07: Maja Klajda (Miss Polonia 2024): W konkursie chodzi nie tylko o piękno zewnętrzne, ale też o możliwość udziału w projektach charytatywnych. Wiem, że mogę wiele osiągnąć
- 2024-03-26: Fundusze Norweskie wspierają polskie firmy. Dzięki nim powstało już wiele innowacyjnych technologii
- 2024-03-01: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Może po konkursie Miss World otworzą się perspektywy na pracę w telewizji. Chciałabym poprowadzić jakiś program
- 2024-02-26: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Moim celem podczas konkursu Miss World jest oczywiście korona. Jeżeli będzie to Top 5 czy Top 10, to również będziemy zachwyceni
- 2024-02-19: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Przygotowywałam się do finału Miss World w Indiach półtora roku. Zgodnie z ideą konkursu skupiłam się na projektach społecznych i charytatywnych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.