Newsy

Konkurs dla dziennikarzy "Słowa dla innowacji" rozstrzygnięty

2012-03-14  |  15:35
Mówi:Bożena Lublińska-Kasprzak
Funkcja:Prezes
Firma:Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
  • MP4

    Nagrodę Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości za wkład w promowanie innowacyjności otrzymała Luiza Zalewska, z "Dziennika Gazety Prawnej" za cykl artykułów popularyzujących tematykę innowacyjności.

    Wśród wyróżnionych osób znaleźli się Maciej Zarański (Podkarpacka Nauka dla Przedsiębiorczości), Filip Kowalik i Grzegorz Cydejko (Forbes) oraz Mirosław Bartołd (wyborcza.biz). Do konkursu zgłoszono blisko 60 materiałów dziennikarskich: artykułów prasowych, internetowych, audycji radiowych i telewizyjnych. 

    Konkurs organizowany jest przez PARP w ramach ogólnopolskiej kampanii promocyjnej „Świat potrzebuje Twoich Pomysłów”.

     - Jest to kampania, którą Agencja prowadzi już drugi rok, kampania promująca innowacyjność, pokazująca różne aspekty, projekty, dobre praktyki w zakresie wspierania i wdrażania innowacyjności w przedsiębiorstwach - mówi Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP i przewodnicząca Kapituły przyznającej nagrodę.

    Kampania ma na celu promowanie działań na rzecz innowacyjności podejmowanych w firmach, instytucjach i organizacjach, a inicjatywy takie, jak konkurs „Słowa dla innowacji” mają zachęcić dziennikarzy do podejmowania wysiłku opisywania zagadnień innowacyjności i przekazywania ich w przystępny sposób opinii publicznej.

     - Ważne jest, by pokazywać wspaniałe przykłady polskich przedsiębiorców i projektów innowacyjnych, często na skalę światową, o których sami nie wiemy. Często jest tak, że w mediach zagranicznych pojawiają się artykuły na temat polskich firm, a w kraju nikt o nich nie wie. Warto promować innowacyjność, aby zachęcać przedsiębiorców do jej wdrażania - podkreśla prezes PARP.

    Szczególnie, że innowacyjność wciąż kojarzy się z drogimi technologiami.

     - Trzeba pokazywać, że innowacyjność to niekoniecznie są wielkie pieniądze, ale to często zmiany organizacyjne, marketingowe, w sposobie myślenia i działania firmy. Bardzo duży procent polskich przedsiębiorców nie chce wdrażać innowacyjności, uważają, że to coś drogiego i pracochłonnego, że te projekty muszą być kosztowne i drogie - mówi Bożena Lublińska-Kasprzak.

    W zakładce Baza przebitek na stronie www.newseria.pl można obejrzeć relację z wręczenia nagród.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Farmacja

    Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju

    Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.

    Robotyka i SI

    Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

    – Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.

    Sport

    Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

    1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.