Newsy

Konkurs dla dziennikarzy "Słowa dla innowacji" rozstrzygnięty

2012-03-14  |  15:35
Mówi:Bożena Lublińska-Kasprzak
Funkcja:Prezes
Firma:Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
  • MP4

    Nagrodę Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości za wkład w promowanie innowacyjności otrzymała Luiza Zalewska, z "Dziennika Gazety Prawnej" za cykl artykułów popularyzujących tematykę innowacyjności.

    Wśród wyróżnionych osób znaleźli się Maciej Zarański (Podkarpacka Nauka dla Przedsiębiorczości), Filip Kowalik i Grzegorz Cydejko (Forbes) oraz Mirosław Bartołd (wyborcza.biz). Do konkursu zgłoszono blisko 60 materiałów dziennikarskich: artykułów prasowych, internetowych, audycji radiowych i telewizyjnych. 

    Konkurs organizowany jest przez PARP w ramach ogólnopolskiej kampanii promocyjnej „Świat potrzebuje Twoich Pomysłów”.

     - Jest to kampania, którą Agencja prowadzi już drugi rok, kampania promująca innowacyjność, pokazująca różne aspekty, projekty, dobre praktyki w zakresie wspierania i wdrażania innowacyjności w przedsiębiorstwach - mówi Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP i przewodnicząca Kapituły przyznającej nagrodę.

    Kampania ma na celu promowanie działań na rzecz innowacyjności podejmowanych w firmach, instytucjach i organizacjach, a inicjatywy takie, jak konkurs „Słowa dla innowacji” mają zachęcić dziennikarzy do podejmowania wysiłku opisywania zagadnień innowacyjności i przekazywania ich w przystępny sposób opinii publicznej.

     - Ważne jest, by pokazywać wspaniałe przykłady polskich przedsiębiorców i projektów innowacyjnych, często na skalę światową, o których sami nie wiemy. Często jest tak, że w mediach zagranicznych pojawiają się artykuły na temat polskich firm, a w kraju nikt o nich nie wie. Warto promować innowacyjność, aby zachęcać przedsiębiorców do jej wdrażania - podkreśla prezes PARP.

    Szczególnie, że innowacyjność wciąż kojarzy się z drogimi technologiami.

     - Trzeba pokazywać, że innowacyjność to niekoniecznie są wielkie pieniądze, ale to często zmiany organizacyjne, marketingowe, w sposobie myślenia i działania firmy. Bardzo duży procent polskich przedsiębiorców nie chce wdrażać innowacyjności, uważają, że to coś drogiego i pracochłonnego, że te projekty muszą być kosztowne i drogie - mówi Bożena Lublińska-Kasprzak.

    W zakładce Baza przebitek na stronie www.newseria.pl można obejrzeć relację z wręczenia nagród.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Prawo

    Firma

    Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

    Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

    Infrastruktura

    Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

    Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.