Newsy

Warszawska Hala Koszyki stawia na gastronomię i kulturę. W ubiegłym roku przyciągnęła prawie 3 mln osób

2019-03-20  |  06:10

– Hala Koszyki jest pierwszą halą kulinarną w Polsce i – co widać po naszej frekwencji – istnieje bardzo duże zapotrzebowanie na miejsca tego typu – mówi jej menadżer Paweł Konarski. Zrewitalizowany obiekt historyczny szybko stał się kultowym miejscem na mapie Warszawy. W ubiegłym roku Halę Koszyki odwiedziło blisko 3 mln gości. Zarząd stawia na starannie dobraną ofertę gastronomiczną i wydarzenia kulturalne. Program imprez na nadchodzące lato jest na tyle bogaty, że w Hali Koszyki powstanie specjalna ramówka, podobnie jak w telewizji. 

– Ubiegły rok był rekordowy, odwiedziło nas 3 mln gości. Wiemy to dzięki specjalnym urządzeniom, kamerom, które zliczają dokładnie wejścia i wyjścia naszych klientów. Robimy wszystko, żeby gości było jak najwięcej, to jeden z wyznaczników naszej pracy, ale wyniki przerosły nasze oczekiwania – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Paweł Konarski, menadżer Hali Koszyki w Warszawie.

Ubiegły rok był drugim pełnym rokiem działalności Hali Koszyki. Zabytkowy obiekt, wzniesiony w latach 1906–1908, został zrewitalizowany i ponownie udostępniony warszawiakom w październiku 2016 roku. Kompleks obejmuje ponad 6,5 tys. mkw. powierzchni handlowej i dodatkowe 16 tys. mkw. biur. Właścicielem i zarządcą Hali Koszyki jest Globalworth Poland. Zrewitalizowany obiekt szybko stał się kultowym miejscem na mapie Warszawy. W ubiegłym roku największa liczba gości (ponad 25 tys.) odwiedziła Halę Koszyki podczas prywatki w stylu lat 50. zorganizowanej z okazji drugich urodzin obiektu. Inną popularną imprezą był Sylwester, na którym bawiło się prawie 13,5 tys. warszawiaków i turystów.

Największą siłą przyciągania Hali Koszyki są nasi najemcy, 20 różnych restauracji zebranych pod jednym dachem w warszawskim tyglu – mówi Paweł Konarski. – Hala Koszyki to miejsce spotkań, miejsce użyteczności publicznej, goście przychodzą do nas z różnych powodów. My ze swojej strony gwarantujemy ciekawe programy artystyczne. Mamy scenę, na której odbywają się cykliczne imprezy. Gramy na żywo, organizujemy wystawy, wernisaże, spektakle i kino letnie.

W zeszłym roku w Hali Koszyki zorganizowano łącznie ponad 300 wydarzeń, w tym 150 spotkań artystycznych. I na to też stawiają zarządcy. W końcówce lutego ruszył nowy cykl „Jazzowe Czwartki na Koszykach”, w ramach którego swoje umiejętności na scenie prezentują młodzi artyści. Piątki i soboty to dni z muzyką na żywo, z kolei w niedziele odbywają się koncerty muzyki klasycznej we współpracy z Julian Cochran Foundation. W cieplejszych miesiącach warszawiaków przyciąga m.in. kino letnie.

W Hali Koszyki biura mają m.in. Mindspace, Multimedia, Eneris. Natomiast w części handlowej znajdują się lokale gastronomiczne, usługowe oraz sklepy, a wśród nich restauracje Ćma by Mateusz Gessler, Semolino, ponadto Rossmann czy Duka. Menadżer kompleksu Paweł Konarski podkreśla jednak, że to przede wszystkim gastronomia jest mocnym punktem Koszyków.

Hala Koszyki jest pierwszą halą kulinarną w Polsce i – co widać po naszej doskonałej frekwencji – istnieje najwyraźniej bardzo duże zapotrzebowanie na miejsca tego typu – mówi Paweł Konarski.

Jak ocenia, wybór restauracji i starannie dobrani najemcy handlowo-usługowi powodują, że oferta Hali Koszyki jest różnorodna i przyciąga klientów, również w niehandlowe niedziele.

– Niehandlowe niedziele bardzo dobrze wpływają na koniunkturę w Hali Koszyki. Rodziny, które dotychczas spędzały czas w galeriach handlowych, przychodzą do nas na niedzielny obiad czy kolację. Możemy mówić o minimalnym wzroście frekwencji – zaznacza Paweł Konarski.

Menadżer warszawskiej Hali Koszyki podkreśla, że w zakresie frekwencji plany na ten rok są równie ambitne. Na nadchodzące lato została już przygotowana oferta imprez i wydarzeń kulturalnych, na tyle szeroka, że w Hali Koszyki będzie obowiązywać godzinowa ramówka, podobnie jak w telewizji.

Mamy w planach kilka rekomercjalizacji, być może w najbliższym czasie zmieni się jedno lub dwa miejsca gastronomiczne – mówi Paweł Konarski. – Mamy na lato bardzo bogaty program. Chcielibyśmy, żeby potencjalni goście przychodzili do nas, mówiąc kolokwialnie, „w ciemno” ze względu na codzienne atrakcje. W każdy dzień będą odbywać się wydarzenia muzyczne, filmowe i artystyczne. Będzie m.in. kino letnie, teatr improwizowany, koncerty, muzyka do tańca oraz wiele wystaw i wernisaży.

Czytaj także

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Farmacja

Liczba niezaszczepionych dzieci wzrosła prawie sześciokrotnie. Resort zdrowia chce edukować Polaków i wzmacniać ich zaufanie do lekarzy

Już ponad 30 tys. rodziców odmówiło poddania dziecka szczepieniom ochronnym. Zdaniem resortu zdrowia to jedna z przyczyn wzrostu zachorowań na odrę, jaki miał miejsce w 2016 i 2018 roku. Rząd obawia się powrotu innych chorób, takich jak błonica i tężec, stąd nacisk na kampanie edukacyjne. Prowadzi je m.in. Główna Inspekcja Sanitarna, a ich celem jest przekonanie Polaków, że szczepienia nie powodują negatywnych skutków ubocznych, mogą natomiast ratować życie i zdrowie

Prawo

Od niedzieli ważna zmiana w przepisach dotyczących zadłużonych lokatorów. Może ona oznaczać problemy dla właścicieli lokali

21 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie praw lokatorów oraz Kodeksu postępowania cywilnego. Na zmianę art. 1046 kodeksu powinni zwrócić uwagę zwłaszcza nabywcy lokali w licytacjach komorniczych, ale również wynajmujący mieszkania osobom, które zalegają z czynszem. Zniknie bowiem zapis, że na wniosek komornika gmina powinna w ciągu 6 miesięcy znaleźć dłużnikowi lokal zastępczy. Teraz to będzie mogło trwać znacznie dłużej.

Handel

Jajka są nawet o połowę tańsze niż na Boże Narodzenie. W najbliższych latach ceny mogą jednak znacznie wzrosnąć

Znacznie niższe ceny jaj w porównaniu do końcówki 2018 roku to wynik dużej nadpodaży, bo produkcja rośnie, a konsumpcja pozostaje na stabilnym poziomie. Jeśli zostaną wprowadzone zapowiedzi o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, to w najbliższych latach konsumenci muszą się liczyć z dużymi podwyżkami. Ten rodzaj jaj ze względu na cenę jest dziś najchętniej wybierany. Coraz częściej też kupujemy je na bazarkach. Jeśli decydujemy się na zakup jaj w miejscach poza systemem weterynaryjnym, bierzemy na siebie ryzyko przede wszystkim różnych zakażeń bakteryjnych – podkreśla Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

 

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.