Newsy

Wizz Air będzie sprzedawał pakiety wakacyjne. Ma być nawet o 20 proc. taniej niż u innych touroperatorów

2013-07-19  |  06:37

Niskokosztowe linie lotnicze Wizz Air uruchamiają nową usługę. Od października razem z lotem będzie można zarezerwować hotel. Jak zapewnia prezes węgierskiej spółki, będzie taniej niż u obecnie działających touroperatorów – nawet o 20 proc. Wizz Air otwiera również połączenia skierowane przede wszystkim dla osób wyjeżdżających na wakacje.

 – Platforma będzie dostępna w Polsce i na Węgrzech. Zasadniczo dzięki Wizz Tours można zrobić to, co w tej chwili robi się za pośrednictwem touroperatorów, czyli kupić lot połączony z zakwaterowaniem. Ale to nie wszystko, bo dajemy także dostęp do wielkiego zasobu hoteli z całego świata. Możesz zdecydować się na lot z inną linią lotniczą, ale potem korzystać z zasobów Wizz Tours – tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria József Váradi, prezes Wizz Air.

Váradi podkreśla, że niektóre nowo otwarte połączenia lotnicze Wizz Aira są przygotowane specjalnie pod kątem Wizz Tours. To na przykład loty z Katowic i Warszawy do Hurghady w Egipcie – popularnego wśród turystów kurortu nad Morzem Czerwonym. Dzięki platformie Wizz Air, która będzie działać od 1 października, ma być taniej niż dotychczas.

 – Myślę, że ogólnie będzie o 15-20 proc. taniej niż obecnie na rynku – przewiduje Váradi. Dodaje: – Podstawowa zasada jest taka: im wcześniej rezerwujesz, tym tańsze to będzie. Oferty będą lepsze przy dużo wcześniejszej rezerwacji. Jeśli zarezerwujesz tydzień przed, to podróż będzie droższa.

Wizz Tours będzie oferować również możliwość zakupu samego hotelu bez lotu liniami Wizz Air.

Według prezesa spółki to wyjątkowa pod tym względem platforma. Dzięki oszczędnościom na infrastrukturze i wspólnemu systemowi linii lotniczej i Wizz Tours koszty będą niższe, co pozwoli na obniżenie cen dla klientów.

Choć platforma rozpocznie działalność po szczycie sezonu wakacyjnego, według Váradiego, to również dobry moment na wejście na rynek. Wiele osób właśnie jesienią i zimą lata do Egiptu, by wypocząć w słonecznych i cieplejszych warunkach. Dla nich skierowana jest oferta lotów do Hurghady. Váradi podkreśla, że Wizz Tours będzie całorocznym, długoterminowym przedsięwzięciem.

 – Dlatego nie ma dla nas tak naprawdę znaczenia kiedy rozpoczynamy. Ale to nie jest sezonowa platforma, teraz startujemy, potem będziemy mieli program letni, tak samo jak program zimowy – tłumaczy Váradi.

Nieprzypadkowe są też pierwsze kraje, w których uruchomiona zostanie platforma Wizz Tours. Polska i Węgry to największe rynki dla przewoźnika. Pierwszy lot Wizz Air odbył się w 2004 r. z Katowic do Londynu i do dziś właśnie w naszym kraju linia wprowadza wiele nowych rozwiązań.

Váradi podkreśla, że Wizz Air dobrze zna już polski rynek, dlatego może zaoferować nową platformę w strukturze niskokosztowej, podobnej do formuły działania linii lotniczej. Dodaje, że nowa działalność spółki to nie całkowita nowość, a jedynie rozszerzenie dotychczasowej oferty.

 – Wymaga jedynie szerszego podejścia do klientów, oferowania im nie tylko lotu, ale także lotu z innymi usługami. Ale ludzie mają te same motywacje. Chcą latać, podróżować najtaniej jak się da. Wydaje nam się, że wejście na to pole to logiczne rozszerzenie naszego biznesu – uważa prezes Wizz Air.

Węgierski przewoźnik cały czas rozszerza ofertę lotów do celów wakacyjnych, również na wschodzie. Poza lotami z Katowic i Warszawy do Hurghady, które rozpoczną się 31 października, linia wykonuje już loty z obydwu tych miast do Kutaisi w Gruzji, a od końca października poleci również z Katowic do Tel Awiwu. Z Warszawy Wizz Air od początku października będzie latał do Charkowa na Ukrainie. Váradi zapowiada, że to nie koniec połączeń z Polski na Wschód.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.