Newsy

Wizz Air będzie sprzedawał pakiety wakacyjne. Ma być nawet o 20 proc. taniej niż u innych touroperatorów

2013-07-19  |  06:37

Niskokosztowe linie lotnicze Wizz Air uruchamiają nową usługę. Od października razem z lotem będzie można zarezerwować hotel. Jak zapewnia prezes węgierskiej spółki, będzie taniej niż u obecnie działających touroperatorów – nawet o 20 proc. Wizz Air otwiera również połączenia skierowane przede wszystkim dla osób wyjeżdżających na wakacje.

 – Platforma będzie dostępna w Polsce i na Węgrzech. Zasadniczo dzięki Wizz Tours można zrobić to, co w tej chwili robi się za pośrednictwem touroperatorów, czyli kupić lot połączony z zakwaterowaniem. Ale to nie wszystko, bo dajemy także dostęp do wielkiego zasobu hoteli z całego świata. Możesz zdecydować się na lot z inną linią lotniczą, ale potem korzystać z zasobów Wizz Tours – tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria József Váradi, prezes Wizz Air.

Váradi podkreśla, że niektóre nowo otwarte połączenia lotnicze Wizz Aira są przygotowane specjalnie pod kątem Wizz Tours. To na przykład loty z Katowic i Warszawy do Hurghady w Egipcie – popularnego wśród turystów kurortu nad Morzem Czerwonym. Dzięki platformie Wizz Air, która będzie działać od 1 października, ma być taniej niż dotychczas.

 – Myślę, że ogólnie będzie o 15-20 proc. taniej niż obecnie na rynku – przewiduje Váradi. Dodaje: – Podstawowa zasada jest taka: im wcześniej rezerwujesz, tym tańsze to będzie. Oferty będą lepsze przy dużo wcześniejszej rezerwacji. Jeśli zarezerwujesz tydzień przed, to podróż będzie droższa.

Wizz Tours będzie oferować również możliwość zakupu samego hotelu bez lotu liniami Wizz Air.

Według prezesa spółki to wyjątkowa pod tym względem platforma. Dzięki oszczędnościom na infrastrukturze i wspólnemu systemowi linii lotniczej i Wizz Tours koszty będą niższe, co pozwoli na obniżenie cen dla klientów.

Choć platforma rozpocznie działalność po szczycie sezonu wakacyjnego, według Váradiego, to również dobry moment na wejście na rynek. Wiele osób właśnie jesienią i zimą lata do Egiptu, by wypocząć w słonecznych i cieplejszych warunkach. Dla nich skierowana jest oferta lotów do Hurghady. Váradi podkreśla, że Wizz Tours będzie całorocznym, długoterminowym przedsięwzięciem.

 – Dlatego nie ma dla nas tak naprawdę znaczenia kiedy rozpoczynamy. Ale to nie jest sezonowa platforma, teraz startujemy, potem będziemy mieli program letni, tak samo jak program zimowy – tłumaczy Váradi.

Nieprzypadkowe są też pierwsze kraje, w których uruchomiona zostanie platforma Wizz Tours. Polska i Węgry to największe rynki dla przewoźnika. Pierwszy lot Wizz Air odbył się w 2004 r. z Katowic do Londynu i do dziś właśnie w naszym kraju linia wprowadza wiele nowych rozwiązań.

Váradi podkreśla, że Wizz Air dobrze zna już polski rynek, dlatego może zaoferować nową platformę w strukturze niskokosztowej, podobnej do formuły działania linii lotniczej. Dodaje, że nowa działalność spółki to nie całkowita nowość, a jedynie rozszerzenie dotychczasowej oferty.

 – Wymaga jedynie szerszego podejścia do klientów, oferowania im nie tylko lotu, ale także lotu z innymi usługami. Ale ludzie mają te same motywacje. Chcą latać, podróżować najtaniej jak się da. Wydaje nam się, że wejście na to pole to logiczne rozszerzenie naszego biznesu – uważa prezes Wizz Air.

Węgierski przewoźnik cały czas rozszerza ofertę lotów do celów wakacyjnych, również na wschodzie. Poza lotami z Katowic i Warszawy do Hurghady, które rozpoczną się 31 października, linia wykonuje już loty z obydwu tych miast do Kutaisi w Gruzji, a od końca października poleci również z Katowic do Tel Awiwu. Z Warszawy Wizz Air od początku października będzie latał do Charkowa na Ukrainie. Váradi zapowiada, że to nie koniec połączeń z Polski na Wschód.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.