Newsy

Z usług prywatnych stomatologów korzysta większość Polaków. Gabinety łączą się w większe sieci

2018-09-13  |  06:20
Mówi:Wioletta Januszczyk
Funkcja:dyrektor zarządzająca
Firma:Medicover Stomatologia i Medicover Optyk
  • MP4
  • Polski rynek stomatologiczny zdominowany jest przez usługi prywatne. Z gabinetów prywatnych korzysta zdecydowana większość pacjentów. To dlatego na rynku pojawia się coraz więcej podmiotów, a te istniejące łączą się w większe sieci. Taką strategię obrała też firma Medicover, która konsoliduje prywatne gabinety, szczególnie te wysoko wyspecjalizowane. Wybiera kliniki oferujące najwyższą jakość opieki oraz indywidualne, partnerskie podejście do pacjentów.

    Jak pokazuje najnowszy sondaż CBOS, 82 proc. Polaków, którzy w półroczu poprzedzającym badanie skorzystali z usług stomatologa lub protetyka, zdecydowało się na wizytę w gabinecie prywatnym. Od kilku lat rynek ten ulega konsolidacji, mniejsze podmioty coraz częściej dołączają do większej sieci, co pozwala na zapewnienie wysokiego standardu usług, m.in. poprzez wymianę know-how oraz kontrolę jakości wysokospecjalistycznych prac dentystycznych. W dużej mierze dzięki tego rodzaju akwizycji Medicover Stomatologia dysponuje obecnie ponad setką gabinetów dentystycznych na terenie całej Polski, oferujących kompleksową opiekę dentystyczną dla dzieci i dorosłych.

    – Po StomaDental i Yellow-Med przejęliśmy również laboratorium protetyczne, które jest w pełni scyfryzowane, oparte na technologii CAD/CAM. Otworzyliśmy pracownię protetyczną przygabinetową w Warszawie. Spójny ekosystem stomatologiczny pozwala nam na pełną kontrolę jakości prac protetycznych dostarczanych pacjentom – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Wioletta Januszczyk, dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia.

    Obecnie marka umacnia swoją pozycję na rynku stomatologicznym we Wrocławiu. W lipcu Medicover przejął tamtejszą klinikę Royal Dent, wysoko wyspecjalizowaną w usługach implantoprotetycznych, implantologicznych oraz ortodontycznych. Jednym z głównych powodów, które przesądziły o akwizycji wrocławskiego gabinetu, jest doświadczenie szkoleniowe placówki. Marka wierzy, że w ten sposób zwiększy kompetencje wszystkich pozostałych specjalistów w ramach Medicover Stomatologia. Równie istotna była wizja komunikacji z klientem, wpisująca się w strategię marki Medicover.

     Specjaliści Royal Dent, tak jak specjaliści Medicover, przywiązują bardzo dużą wagę do komunikacji z pacjentem, opierają ją o partnerstwo i upewniają się, że posługują się językiem zrozumiałym dla pacjenta – mówi Wioletta Januszczyk.

    Decydując się na przejęcie nowej kliniki, Medicover kupuje 100 proc. udziałów. Marka dąży jednak do zatrzymania właścicieli i pracowników tych placówek, wierząc, że to ludzie tworzą wysokiej klasy stomatologię. Istotne jest więc nawiązanie i utrzymanie pozytywnych relacji z dotychczasową kadrą medyczną. Decydując się na rozmowy z kolejnymi gabinetami, marka zwraca ponadto uwagę na spójną z własną wizję tworzenia rynku stomatologicznego w Polsce, opartą przede wszystkim na kadrze wysoko wyspecjalizowanych pracowników.

    Medicover Stomatologia stawia na indywidualne podejście do pacjenta i dostosowywanie planu leczenia do jego potrzeb. Marka chce, by klient od początku był aktywnie zaangażowany w proces leczenia, rozumiał go i akceptował. Do tego niezbędny jest dobry kontakt między pacjentem a prowadzącym go lekarzem.

     Dlatego też od placówek, z którymi nawiązujemy współpracę, oczekujemy nie tylko inwestycji w innowacje i nowe technologie, które są ważne dla komfortu pacjenta, lecz także w  umiejętności miękkie, pozwalające na efektywną komunikację z pacjentem – mówi Wioletta Januszczyk.

    Więcej ważnych informacji

    Kalendarium

    Komunikat

    Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

    Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

    Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Bankowość

    Polska staje się informatycznym zagłębiem Europy. Producenci oprogramowania podbijają zagraniczne rynki

    W ubiegłym roku aż 75 proc. polskich firm, które zajmują się tworzeniem oprogramowania, zanotowało ponad 20-proc. wzrost przychodów, a co dziesiąta je podwoiła. Co trzecie przedsiębiorstwo osiąga przychody wyłącznie dzięki obsłudze rynków zagranicznych – wynika z nowego raportu Fundacji Citi Handlowy im. L. Kronenberga i Organizacji Pracodawców Sektora IT. Polskie przedsiębiorstwa zajmujące się softwarem zwiększają skalę działania, zakres usług, zatrudnienie i są coraz śmielsze w zagranicznej ekspansji. Wyzwaniem pozostaje dla nich jednak konkurowanie o wykwalifikowanych programistów.

    Patronaty Newserii

    Bankowość

    Banki zwiększają inwestycje w ochronę przed oszustwami finansowymi. Wsparciem może być sztuczna inteligencja

    Kradzieże tożsamości i wyłudzenia kredytów przy pomocy skradzionych dokumentów lub danych do logowania to najczęstsze oszustwa w sektorze finansowym. Konsekwencje ponoszą przede wszystkim klienci, którzy muszą się liczyć z utratą pieniędzy i późniejszą windykacją. Stratne są również instytucje finansowe, dla których najdotkliwsza jest utrata reputacji i zaufania klientów. Z pomocą przychodzi im sztuczna inteligencja, która pozwala na automatyczną prewencję oszustw finansowych. W regionie EMEA ponad połowa instytucji finansowych planuje w kolejnych trzech latach inwestycje w rozwiązania oparte na AI – wynika z międzynarodowego badania Instytutu Forrester Consulting. 

    CES Las Vegas 2020

    Handel

    Rozpoczyna się szczyt OPEC+. Najbardziej prawdopodobny scenariusz to utrzymanie wydobycia na dotychczasowym poziomie

    5 i 6 grudnia kraje skupione w OPEC i niezwiązani z organizacją inni producenci mają podjąć decyzję o dalszych losach trwającego już trzeci rok porozumienia w sprawie dobrowolnego ograniczenia wydobycia. Obecna umowa obowiązuje do marca 2020 roku i mówi się o jej przedłużeniu o kwartał lub dwa. Głos Iraku o możliwości pogłębienia cięć o jedną trzecią zachwiał przekonaniem rynku o utrzymaniu dotychczasowego stanu rzeczy. Mimo to według analityka portalu E-petrol.pl kontynuacja współpracy na obecnych warunkach wciąż jest najbardziej prawdopodobnym scenariuszem.

    Farmacja

    Przybywa pacjentów z zakażeniem HIV. Większość z nich chce zmiany leczenia na mniej szkodliwe

    Według danych PHZ,w Polsce jest prawie 25 tys. pacjentów zarażonych wirusem HIV. Ok. 12 tys. z nich korzysta z farmakoterapii antyretrowirusowej, która zapobiega namnażaniu wirusa i wspiera układ odpornościowy organizmu. Długotrwałe przyjmowanie leków może jednak wywoływać szereg skutków ubocznych i ryzyko wystąpienia innych schorzeń. Jak wynika z badania zrealizowanego przez IQS, prawie 60 proc. pacjentów obawia się długoterminowych skutków takiego leczenia. Zdecydowana większość chciałaby zmienić terapię na taką, która w długiej perspektywie ma mniejszą szkodliwość. Taką możliwość stwarzają pacjentom z zakażeniem HIV innowacyjne terapie dwulekowe wprowadzane obecnie na rynkach całego świata, w tym również w Polsce.