Newsy

Zaczyna się sezon turystycznych wyjazdów. Influencerzy promują bezpieczną jazdę i odpowiedzialność na drodze

2022-05-26  |  06:15
Mówi:Paula Kornaszewska, Head of Operations, Central & Eastern Europe, TikTok,
Jakub Przygoński, kierowca rajdowy, członek zespołu Orlen Team
Adrian Medusa Salamon, zawodnik sportów walki, twórca internetowy
Agnieszka Kaczorowska, aktorka, tancerka
  • MP4
  • – Influencerzy i twórcy internetowi, którzy mają potężne zasięgi i miliony fanów, mają wpływ na życie pewnej części społeczeństwa. Więc jeżeli oni powiedzą, że trzeba uważać na drodze albo trzymać dwie ręce na kierownicy, żeby móc wyprowadzić samochód z poślizgu, to ta wiedza zacznie krążyć – mówi Jakub Przygoński, zawodowy kierowca rajdowy, członek zespołu Orlen Team. Na jego zaproszenie znane osobistości ze świata social mediów, telewizji i sportu mierzą się w czwartej edycji zawodów rajdowych TikTok Speed Games. Jedna z najpopularniejszych platform rozrywkowych chce w ten sposób promować bezpieczną jazdę i odpowiedzialność na drodze, zwłaszcza przed okresem wakacyjnych wyjazdów.

    – Popularność sportów motorowych na TikToku stale rośnie. Globalnie hashtag #cartok zbliża się do 20 mld wyświetleń, hashtagi związane z motosportem mają ponad 7 mld odsłon. Podobnie jest  w Polsce. Sporty motorowe zaczęły być bardzo popularne na TikToku zwłaszcza na przestrzeni ostatniego roku – mówi agencji Newseria Biznes Paula Kornaszewska, Head of Operations, TikTok Central & Eastern Europe.

    Jak wskazuje, dynamika sportów motorowych dobrze wpisuje się w specyfikę platformy, ale TikTok stawia też mocny akcent na promowanie bezpieczeństwa. W ubiegłym roku zainicjował m.in. challenge #bezpiecznamajowka w celu zwrócenia uwagi na bezpieczeństwo w ruchu drogowym podczas długiego weekendu majowego. Dużym echem odbiła się też akcja „Baba za kierownicą”, obecnie ten hashtag ma blisko 60 mln wyświetleń.

    – Sporo inicjatyw dotyczących bezpieczeństwa na drodze jest też organizowanych oddolnie przez naszych użytkowników – mówi Paula Kornaszewska. – Rola platform cyfrowych w promowaniu tego zagadnienia jest ogromna, one są w tej chwili nawet bliższe użytkownikom niż tradycyjne media. Obserwowanie swojego ulubionego twórcy, który edukuje, jak bezpiecznie zachowywać się na drodze, jak reagować w trudnych sytuacjach, to wiedza bardziej przystępna, łatwiejsza do przyswojenia, poniekąd też ciekawsza niż nauka tradycyjnymi kanałami.

    Nauka bezpiecznej i odpowiedzialnej jazdy, w połączeniu z zabawą i zdrową rywalizacją, jest też celem czwartej edycji TikTok Speed Games – zawodów rajdowych z udziałem najpopularniejszych gwiazd i sportowców. To cykl wydarzeń organizowanych przez TikToka we współpracy z zawodowym kierowcą rajdowym Kubą Przygońskim. W ten sposób platforma chce promować odpowiedzialność na drodze, zwłaszcza przed szczytem wakacyjnych wyjazdów.

    – Kuba Przygoński pojawił się na naszej platformie i chcieliśmy połączyć to, co robi – czyli kontekst szybkich samochodów, wyścigów, driftu – z edukacją. Tak powstał TikTok Speed Games – projekt, do którego zapraszamy m.in. twórców internetowych, popularnych aktorów, piosenkarzy czy prezenterów telewizyjnych. Oni mają szansę trochę się zabawić, poczuć ogromne emocje, prowadząc wspaniałe auta, a jednocześnie dowiedzieć się trochę więcej na temat bezpiecznej jazdy, np. na temat tego, jak auto reaguje w czasie poślizgu i jak wyjść z takiej sytuacji. To wszystko mogą też zobaczyć nasi użytkownicy w aplikacji. A każdy, kto ma prawo jazdy, powinien taką wiedzę mieć – mówi Paula Kornaszewska.

    – Zawodnicy Speed Games uczą się dobrej pozycji za kierownicą, uczą się, jak musi być przysunięty fotel, jak trzymać kierownicę. Są też szkoleni, że jeśli wpadną w poślizg, to trzymając kierownicę jedną ręką, nie wyprowadzą z niego samochodu – dodaje Jakub Przygoński. – Platformy rozrywkowe to jest nowy nośnik mediów. Influencerzy, którzy mają potężne zasięgi i miliony fanów, mają wpływ na życie pewnej części społeczeństwa. Więc jeżeli oni powiedzą, że trzeba uważać albo trzymać dwie ręce na kierownicy, żeby móc wyprowadzić samochód z poślizgu, to ta wiedza zacznie krążyć.

    Dotychczasowe edycje Speed Games zgromadziły na torach wyścigowych wiele znanych osobistości ze świata social mediów, telewizji i sportu. W tym roku dołączyli do nich m.in. tancerka i aktorka Agnieszka Kaczorowska, aktorzy Nikodem Rozbicki, Wiktoria Gąsiewska, a także Wojciech Gola, Magdalena Pieczonka i Robert Buczyński, czyli Buczooo z kanału „Hi_5”. W trakcie zawodów mieli okazję poćwiczyć bezpieczną jazdę w ekstremalnych warunkach oraz konkurować ze sobą na profesjonalnym torze wyścigowym.

    – Podczas Speed Games mamy m.in. konkurencję dotyczącą bezpieczeństwa jazdy, czyli wjazd na szarpak, kiedy samochód nagle wpada w poślizg i nasz zawodnik jest postawiony w sytuacji niebezpiecznej, z której musi wyprowadzić samochód – mówi Kuba Przygoński.

    – Mamy tutaj bardzo doświadczonych instruktorów, którzy pokazują m.in., jak kontrolować hamowanie, jak kontrolować kierownicę podczas jazdy i ułożyć fotel, żeby czuć pewnie samochód. To są rzeczy, o których na co dzień zapominamy – dodaje Adrian „Medusa” Salamon, utytułowany zawodnik sportów walki i popularny twórca internetowy. – TikTok Speed Games jest eventem, na którym możemy się fajnie bawić, a przy okazji nabyć doświadczenia, które może się przydać w niekontrolowanych sytuacjach na drodze.

    – Speed Games to dla mnie duża frajda, zabawa, ale przede wszystkim nauka bezpiecznej jazdy. Jestem mamą, więc to dla mnie ważne, żeby prowadzić samochód bezpiecznie. Zachowywanie się w poślizgu to jest coś, czego nikt mnie dotąd nie uczył. A tutaj mam możliwość zdobyć tę wiedzę i poczuć w rękach – dodaje aktorka Agnieszka Kaczorowska.

    Pierwsze z pięciu zaplanowanych wydarzeń w ramach czwartej edycji Speed Games odbyło się 24 maja br. na Torze Modlin w Nowym Dworze Mazowieckim. Jego zwieńczeniem był wyścig gwiazd, w którym najlepsi okazali się właśnie Agnieszka Kaczorowska i Nikodem Rozbicki. Kolejne wydarzenia serii będą odbywać się aż do września br.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Newseria na Europejskim Forum Nowych Idei

    Konsument

    Handel

    Zmiany klimatyczne stanowią zagrożenie dla rolnictwa i bezpieczeństwa żywnościowego. Dla niektórych grup żywność może stać się zbyt droga

    Coraz rzadsze i obfitsze opady oraz ekstremalne zjawiska pogodowe zagrażają uprawom i infrastrukturze rolnej. Wymaga to od rolników stosowania nowych metod walki np. z gradem czy opadaniem wód, ale także dostosowania się do wymogów unijnych nakierowanych na walkę ze zmianami klimatu. Obydwa kierunki działania, jak podkreślają eksperci i rolnicy, powinny być wspierane przez rząd. Mimo zagrożeń w Polsce żywności w krótkim terminie nie zabraknie, ale może ona podrożeć i dla najuboższych grup stać się niedostępna ekonomicznie.

    Prawo

    Negatywne nastroje wśród polskich przedsiębiorców. W firmach skończyły się rezerwy na inwestycje

    Polscy przedsiębiorcy od miesięcy funkcjonują w niekorzystnym otoczeniu rynkowym i w warunkach dużej niepewności. To zaś przekłada się na negatywne nastroje i mniejszą skłonność do inwestycji. Z uwagi na planowane podwyżki płacy minimalnej w nadchodzących miesiącach polskie firmy czekają dodatkowe wyzwania związane ze wzrostem kosztów pracowniczych. – Poza tym brak rzetelnych prognoz, brak przewidywalności i stabilności gospodarczej utrudnia planowanie dalszej działalności, obliczanie rentowności, płynności i podejmowanie na tej podstawie jakichkolwiek decyzji biznesowych – zwraca uwagę prezes Business Centre Club Jacek Goliszewski.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.