Newsy

Zaczyna się sezon turystycznych wyjazdów. Influencerzy promują bezpieczną jazdę i odpowiedzialność na drodze

2022-05-26  |  06:15
Mówi:Paula Kornaszewska, Head of Operations, Central & Eastern Europe, TikTok,
Jakub Przygoński, kierowca rajdowy, członek zespołu Orlen Team
Adrian Medusa Salamon, zawodnik sportów walki, twórca internetowy
Agnieszka Kaczorowska, aktorka, tancerka

– Influencerzy i twórcy internetowi, którzy mają potężne zasięgi i miliony fanów, mają wpływ na życie pewnej części społeczeństwa. Więc jeżeli oni powiedzą, że trzeba uważać na drodze albo trzymać dwie ręce na kierownicy, żeby móc wyprowadzić samochód z poślizgu, to ta wiedza zacznie krążyć – mówi Jakub Przygoński, zawodowy kierowca rajdowy, członek zespołu Orlen Team. Na jego zaproszenie znane osobistości ze świata social mediów, telewizji i sportu mierzą się w czwartej edycji zawodów rajdowych TikTok Speed Games. Jedna z najpopularniejszych platform rozrywkowych chce w ten sposób promować bezpieczną jazdę i odpowiedzialność na drodze, zwłaszcza przed okresem wakacyjnych wyjazdów.

– Popularność sportów motorowych na TikToku stale rośnie. Globalnie hashtag #cartok zbliża się do 20 mld wyświetleń, hashtagi związane z motosportem mają ponad 7 mld odsłon. Podobnie jest  w Polsce. Sporty motorowe zaczęły być bardzo popularne na TikToku zwłaszcza na przestrzeni ostatniego roku – mówi agencji Newseria Biznes Paula Kornaszewska, Head of Operations, TikTok Central & Eastern Europe.

Jak wskazuje, dynamika sportów motorowych dobrze wpisuje się w specyfikę platformy, ale TikTok stawia też mocny akcent na promowanie bezpieczeństwa. W ubiegłym roku zainicjował m.in. challenge #bezpiecznamajowka w celu zwrócenia uwagi na bezpieczeństwo w ruchu drogowym podczas długiego weekendu majowego. Dużym echem odbiła się też akcja „Baba za kierownicą”, obecnie ten hashtag ma blisko 60 mln wyświetleń.

– Sporo inicjatyw dotyczących bezpieczeństwa na drodze jest też organizowanych oddolnie przez naszych użytkowników – mówi Paula Kornaszewska. – Rola platform cyfrowych w promowaniu tego zagadnienia jest ogromna, one są w tej chwili nawet bliższe użytkownikom niż tradycyjne media. Obserwowanie swojego ulubionego twórcy, który edukuje, jak bezpiecznie zachowywać się na drodze, jak reagować w trudnych sytuacjach, to wiedza bardziej przystępna, łatwiejsza do przyswojenia, poniekąd też ciekawsza niż nauka tradycyjnymi kanałami.

Nauka bezpiecznej i odpowiedzialnej jazdy, w połączeniu z zabawą i zdrową rywalizacją, jest też celem czwartej edycji TikTok Speed Games – zawodów rajdowych z udziałem najpopularniejszych gwiazd i sportowców. To cykl wydarzeń organizowanych przez TikToka we współpracy z zawodowym kierowcą rajdowym Kubą Przygońskim. W ten sposób platforma chce promować odpowiedzialność na drodze, zwłaszcza przed szczytem wakacyjnych wyjazdów.

– Kuba Przygoński pojawił się na naszej platformie i chcieliśmy połączyć to, co robi – czyli kontekst szybkich samochodów, wyścigów, driftu – z edukacją. Tak powstał TikTok Speed Games – projekt, do którego zapraszamy m.in. twórców internetowych, popularnych aktorów, piosenkarzy czy prezenterów telewizyjnych. Oni mają szansę trochę się zabawić, poczuć ogromne emocje, prowadząc wspaniałe auta, a jednocześnie dowiedzieć się trochę więcej na temat bezpiecznej jazdy, np. na temat tego, jak auto reaguje w czasie poślizgu i jak wyjść z takiej sytuacji. To wszystko mogą też zobaczyć nasi użytkownicy w aplikacji. A każdy, kto ma prawo jazdy, powinien taką wiedzę mieć – mówi Paula Kornaszewska.

– Zawodnicy Speed Games uczą się dobrej pozycji za kierownicą, uczą się, jak musi być przysunięty fotel, jak trzymać kierownicę. Są też szkoleni, że jeśli wpadną w poślizg, to trzymając kierownicę jedną ręką, nie wyprowadzą z niego samochodu – dodaje Jakub Przygoński. – Platformy rozrywkowe to jest nowy nośnik mediów. Influencerzy, którzy mają potężne zasięgi i miliony fanów, mają wpływ na życie pewnej części społeczeństwa. Więc jeżeli oni powiedzą, że trzeba uważać albo trzymać dwie ręce na kierownicy, żeby móc wyprowadzić samochód z poślizgu, to ta wiedza zacznie krążyć.

Dotychczasowe edycje Speed Games zgromadziły na torach wyścigowych wiele znanych osobistości ze świata social mediów, telewizji i sportu. W tym roku dołączyli do nich m.in. tancerka i aktorka Agnieszka Kaczorowska, aktorzy Nikodem Rozbicki, Wiktoria Gąsiewska, a także Wojciech Gola, Magdalena Pieczonka i Robert Buczyński, czyli Buczooo z kanału „Hi_5”. W trakcie zawodów mieli okazję poćwiczyć bezpieczną jazdę w ekstremalnych warunkach oraz konkurować ze sobą na profesjonalnym torze wyścigowym.

– Podczas Speed Games mamy m.in. konkurencję dotyczącą bezpieczeństwa jazdy, czyli wjazd na szarpak, kiedy samochód nagle wpada w poślizg i nasz zawodnik jest postawiony w sytuacji niebezpiecznej, z której musi wyprowadzić samochód – mówi Kuba Przygoński.

– Mamy tutaj bardzo doświadczonych instruktorów, którzy pokazują m.in., jak kontrolować hamowanie, jak kontrolować kierownicę podczas jazdy i ułożyć fotel, żeby czuć pewnie samochód. To są rzeczy, o których na co dzień zapominamy – dodaje Adrian „Medusa” Salamon, utytułowany zawodnik sportów walki i popularny twórca internetowy. – TikTok Speed Games jest eventem, na którym możemy się fajnie bawić, a przy okazji nabyć doświadczenia, które może się przydać w niekontrolowanych sytuacjach na drodze.

– Speed Games to dla mnie duża frajda, zabawa, ale przede wszystkim nauka bezpiecznej jazdy. Jestem mamą, więc to dla mnie ważne, żeby prowadzić samochód bezpiecznie. Zachowywanie się w poślizgu to jest coś, czego nikt mnie dotąd nie uczył. A tutaj mam możliwość zdobyć tę wiedzę i poczuć w rękach – dodaje aktorka Agnieszka Kaczorowska.

Pierwsze z pięciu zaplanowanych wydarzeń w ramach czwartej edycji Speed Games odbyło się 24 maja br. na Torze Modlin w Nowym Dworze Mazowieckim. Jego zwieńczeniem był wyścig gwiazd, w którym najlepsi okazali się właśnie Agnieszka Kaczorowska i Nikodem Rozbicki. Kolejne wydarzenia serii będą odbywać się aż do września br.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

Konkurencyjność polskiego sektora IT powoli spada. W tym roku palmę pierwszeństwa w regionie przejęła Estonia

– Polska jest największą gospodarką w Europie Środkowo-Wschodniej, więc tutejszy sektor IT wielkościowo jest też największym w regionie. Niestety konkurencyjność tego sektora zaczyna powoli spadać – mówi Andrew Wrobel, założyciel  i partner think-tanku Emerging Europe. W jego tegorocznym rankingu „Future of IT 2022” Polska spadła z pozycji lidera na drugie miejsce, ustępując Estonii. Coraz większymi konkurentami dla tutejszego rynku IT są też Rumunia i Bułgaria, które dysponują dużym zasobem talentów. Polska wciąż ma jednak szansę pozostać liderem, o ile otworzy się na kadry spoza regionu CEE.

Handel

Nawet 2/3 polskich firm padło ofiarą nadużyć i przestępstw gospodarczych. Co piąta nawet nie zgłasza tego organom ścigania

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Stowarzyszenie AntiFraud, nawet 2/3 polskich firm w ciągu ostatnich 10 lat swojej działalności zetknęło się z przestępstwem gospodarczym. Co czwarta zadeklarowała, że jej straty z tego tytułu przekroczyły 1 mln zł. Skala problemu jest coraz większa, co może też świadczyć o słabości systemu i działań podejmowanych przez organy ścigania. Poszkodowane firmy często są odsyłane na drogę roszczeń cywilnych i mają poczucie braku wsparcia ze strony państwa. Co piąta nawet nie zadaje sobie trudu, aby zgłosić to, że padła ofiarą przestępstwa gospodarczego. Z drugiej strony polskie firmy są też kiepsko przygotowane do radzenia sobie z nimi.

Handel

Co drugi Polak już ograniczył spożycie mięsa. Rośnie apetyt konsumentów na żywność pochodzenia roślinnego

Połowa Polaków deklaruje, że ograniczyła w swoim menu ilość spożywanych produktów pochodzenia zwierzęcego – wynika z badania SW Research dla Fundacji ProVeg. Konsumenci są coraz bardziej świadomi, że dieta bardziej roślinna może mieć pozytywne przełożenie na zdrowie, ale też na środowisko. W odpowiedzi na ten trend na sklepowych półkach pojawia się coraz więcej roślinnych produktów nowej generacji. Do swojej oferty dodają ją także producenci dotąd skoncentrowani na mięsie. – Wydaje mi się, że będzie miejsce zarówno dla dobrej jakości mięsa i jego przetworów, jak również dla produktów roślinnych – mówi prezes Grupy Olewnik Anna Olewnik-Mikołajewska.

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.