Newsy

Polacy szukają śniadaniowych nowości. Dlatego rynek płatków szybko się rozrasta

2016-12-02  |  06:30

93 proc. Polaków regularnie spożywa śniadanie – wynika z badania „Od jedzenia humor się zmienia” przygotowanego przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. Coraz częściej są to zdrowe, pełne wartości odżywczych posiłki. Ponieważ konsumenci nie lubią nudy, szukają coraz to nowych smaków i połączeń. To m.in. z tego powodu rynek płatków śniadaniowych szybko się zmienia.

– Ten rok na rynku płatków śniadaniowych oceniamy bardzo pozytywnie. Jest to kategoria, która się szybko rozwija, co daje nami możliwość rozwoju zarówno portfolio, jak i w ogóle sprzedaży – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Agata Stachoń, brand manager marki Lubella w kategorii płatki. – Wprowadziliśmy nowość w kategorii płatków dla dorosłych: to produkty oparte o cztery różne rodzaje zbóż. Mieliśmy więc w tym roku duże otwarcie. Jesteśmy pełni optymizmu i myślimy, że przyszły rok będzie jeszcze lepszy.

Jak podkreśla, rynek płatków i musli w Polsce stabilnie się rozwija. Jak wynika z danych Gfk Polonia, w okresie od listopada 2014 do listopada 2015 roku polskie gospodarstwa domowe zakupiły ponad 19 tys. ton płatków zbożowych. W tej kategorii są m.in. płatki ryżowe, owsiane, żytnie, jęczmienne, jaglane oraz owsianki. Ten wynik jest pod względem wolumenu o 7 proc. większy niż rok wcześniej. Z tej grupy płatki śniadaniowe i musli zakupiło w badanym okresie 73 proc. gospodarstw domowych.

– Rynek płatków śniadaniowych rośnie z roku na rok, zarówno wielkościowo, jak i wartościowo. Zwykle dzielimy go na trzy segmenty: na produkty dla dzieci, dla dorosłych i familijne. Myślę, że te podziały mogą się przez jakiś czas utrzymać, natomiast jeżeli pojawią się nowe silne trendy, to być może jakieś nowe segmenty w tej kategorii się pojawią – mówi Agata Stachoń.

Eksperci podkreślają, że rosnąca popularność płatków wynika ze zmiany stylu życia konsumentów na zdrowszy. Zgodnie z maksymą, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, Polacy starają się wybierać na śniadania produkty pełnowartościowe, które zapewnią im energię na cały dzień. Jak wynika z badania Krajowej Federacji Producentów Zbóż, 76 proc. konsumentów uważa, że płatki śniadaniowe są produktem zbożowym najbogatszym w substancje odżywcze.

 Polacy przede wszystkim szukają w płatkach nowych smaków, nowych połączeń. Chcą trochę przełamać nudę śniadaniową, bo wiedzą już, że trzeba jeść śniadanie. Ale też potrzebują czegoś oryginalnego. Dlatego tworząc nowe portfolio płatków zbożowych, dodaliśmy do nich jakieś ekstra owoce albo inne dodatki i postawiliśmy na różne zboża, żeby każdy konsument mógł znaleźć coś dla siebie – mówi Agata Stachoń.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa

Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.

Przemysł spożywczy

UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.

Prawo

Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.