Newsy

Ponad 90 proc. rodziców skarży się na ograniczone możliwości pobytu ze swoimi dziećmi w szpitalu. Brakuje pokoi noclegowych dla rodziców

2017-06-29  |  06:45
Mówi:Mariola Mirek
Funkcja:menadżer ds. komunikacji marki Pampers
Firma:Procter & Gamble
  • MP4
  • Eksperci podkreślają, że stałe przebywanie z hospitalizowanym dzieckiem jest niezwykle ważne zarówno dla małych pacjentów, jak i ich mam. Kobietom zapewnia komfort psychiczny, dzieciom pomaga oswoić się z nową sytuacją i obcymi ludźmi oraz szybciej wrócić do zdrowia. Jest to istotne nie tylko w przypadku noworodków karmionych mlekiem matki. Dlatego z inicjatywy marki Pampers i Fundacji Polsat w Powiatowym Centrum Zdrowia w Otwocku otwarto w czerwcu Pokój dla Mam, które towarzyszą swoim pociechom podczas leczenia szpitalnego. 

    Jak wynika z badania przeprowadzonego przez TNS Polska, 90 proc. polskich rodziców skarży się na ograniczone możliwości nocowania w szpitalu. W większości placówek dorośli zmuszeni są spać na korytarzach lub na krzesłach przy łóżkach swoich dzieci.

     Niemal 50 proc. Polaków, z którymi rozmawialiśmy, wskazywało, że sami bądź ich bliscy byli w sytuacji, kiedy chcąc towarzyszyć dziecku w szpitalu, musieli przynosić ze sobą karimaty czy śpiwory, by na nich przespać noc – mówi agencji informacyjnej Newseria Mariola Mirek, menadżer ds. komunikacji marki Pampers w Procter & Gamble.

    Projekt „Wspólnie dbamy o bobasy” ma na celu wspieranie mam w ich trudzie opieki nad dzieckiem poprzez tworzenie przyjaznych im przestrzeni czy angażowanie całej rodziny i społeczeństwa w wychowanie dziecka. Pierwszą inicjatywą zrealizowaną w ramach tej kampanii jest Pokój dla Mam w Powiatowym Centrum Zdrowia w Otwocku. Znajdują się w nim cztery łóżka, szafa na ubrania, łazienka z prysznicem i pralko-suszarką oraz aneks kuchenny. Dodatkowo korzystające z pokoju mamy mają do dyspozycji produkty codziennego użytku, takie jak płyn do mycia naczyń, szampony i odżywki do włosów, pasty do zębów, podpaski oraz produkty do prania. 

    – Zdaję sobie sprawę z tego, że pobyt mamy w szpitalu z chorym dzieckiem jest trudnym doświadczeniem, dlatego chcemy ułatwić jej ten czas. Chcemy wspierać mamy w takim zakresie, w jakim możemy, nie tylko oferując produkty do pielęgnacji noworodków i małych dzieci, lecz także poprzez takie pokoje jak ten przy Oddziale Pediatrycznym w Otwocku – mówi Mariola Mirek.

    Tworząc „Pokój dla Mam” marka Pampers dołączyła do projektu realizowanego przez Fundację Polsat, która działa na rzecz poprawy opieki zdrowotnej polskich dzieci. Organizuje ogólnopolskie kampanie, z których dochód przeznaczany jest na zakup sprzętu medycznego do szpitali i placówek zdrowia opiekujących się dziećmi. Finansuje też liczne zabiegi, leki i terapie oraz sponsoruje remonty i modernizacje placówek medycznych. W tym roku Fundacja realizowała modernizację Oddziału Pediatrycznego w Powiatowym Centrum Zdrowia w Otwocku. 

    – Oczywiście było pytanie, czy znajdzie się przestrzeń na zaaranżowanie „Pokoju dla Mam” w Powiatowym Centrum Zdrowia w Otwocku. Okazało się, że po rozmowach z panią prezes placówki i z panią ordynator tę przestrzeń znaleźliśmy. W trakcie trzymiesięcznego remontu udało się ją wyremontować i zagospodarować tak, że mogła trafić do rąk mam z Otwocka i okolic – mówi Mariola Mirek.

    Rocznie na oddziale tym hospitalizowanych jest ponad tysiąc dzieci, zarówno noworodków, jak i nieco starszych. Często trafiają tam maluchy, które z braku miejsc, mimo skierowania, nie zostały przyjęte do Instytutu „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka” lub muszą wykonać badania diagnostyczne z długim terminem oczekiwania. Remont prowadzony przez Fundację Polsat objął całościową modernizację Oddziału Pediatrycznego, w tym wymianę instalacji wodno-kanalizacyjnej i centralnego ogrzewania. Marka Pampers planuje otwarcie kolejnych pokoi dla mam w innych placówkach medycznych w Polsce.

    – Chcemy poprzez ten projekt pokazywać, że wszyscy mamy ogromną rolę do odegrania w pomaganiu, we wspieraniu mam w trakcie wychowania małego dziecka. Wiemy, że wychowanie dziecka jest bardzo trudnym procesem. Mama jest najważniejsza, ale potrzebuje wsparcia – mówi Mariola Mirek.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

    Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

    Bankowość

    Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

    Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

    Ochrona środowiska

    Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

    Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.