Mówi: | Bartosz Ignacik, dziennikarz sportowy, ambasador II edycji Drużyny Energii Danuta Kalicińska, nauczycielka wychowania fizycznego, Szkoła Podstawowa nr 1 w Kamienicy Janusz Piotrowski, nauczyciel wychowania fizycznego, Szkoła Podstawowa nr 1 w Kamienic |
Funkcja: | Krzysztof Golonka, mistrz świata trików piłkarskich, ambasador Drużyny Energii Robert Leszczyński, dyrektor marketingu sportowego New Balance Polska |
Sportowcy zachęcają dzieci do aktywności fizycznej. W ogólnopolskiej akcji bierze udział 200 podstawówek
Zbliża się finał II edycji Drużyny Energii – ogólnopolskiego programu, który ma zachęcić uczniów polskich podstawówek do uprawiania sportu i zdrowego odżywiania. Wielki finał z udziałem gwiazd sportu odbędzie się 12 czerwca na gdańskim Stadionie Energa, gdzie trzy najlepsze w Polsce podstawówki odbiorą czeki na wyposażenie sal gimnastycznych i sprzęt sportowy.
– Projekt Drużyny Energii był skazany na sukces. Trzeba było po prostu dobrać odpowiednich ludzi. Tutaj wszyscy tworzymy fajną paczkę, zgraną, uśmiechniętą, która ma przede wszystkim dobry kontakt z dziećmi. Tak naprawdę chodzi o to, żeby z nimi rozmawiać, zachęcać je do wyrzucenia na chwilę telefonów, komputerów i innych iPadów i poświęcenia chwili na to, żeby wyjść z domu i uprawiać sport – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes ambasador akcji Bartosz Ignacik, dziennikarz sportowy Canal+.
Drużyna Energii to ogólnopolski program sportowo-edukacyjny skierowany do uczniów klas VI–VIII szkoły podstawowej, którego partnerami są Grupa Energa i New Balance. Jego głównym celem jest przekonanie młodzieży do większej aktywności fizycznej i zmiany nawyków żywieniowych.
– Trwa druga edycja. W obu nadesłano łącznie kilkadziesiąt tysięcy filmików z ćwiczeniami wykonywanymi przez dzieci. Staraliśmy się stworzyć program, który będzie trwał nie kilka dni czy tygodni, ale cały rok szkolny. Po drugie, jest to program, który mocno angażuje dzieciaki poprzez urządzenia, z których na co dzień korzystają, czyli telefony komórkowe i tablety. Jesteśmy obecni w tym kanale, pokazujemy, dlaczego warto ćwiczyć i jak to robić, a dodatkowo wplatamy w tę komunikację ważne tematy związane ze zdrowym żywieniem – mówi Robert Leszczyński, dyrektor marketingu sportowego New Balance w Polsce.
Do angażowania młodzieży Drużyna Energii wykorzystuje internet i media społecznościowe. Program wspierają też znani i lubiani przez młode pokolenie ambasadorzy: piłkarz Marek Citko, siatkarz Krzysztof Ignaczak, dziennikarz sportowy Bartosz Ignacik, piłkarski freestyler Krzysztof Golonka, mistrzyni Europy w siatkówce Izabela Bełcik oraz najlepszy dunker świata Rafał Lipiński.
– Cechą naszych czasów jest wykorzystanie odpowiednich środków przekazu. Dzieciaki spędzają w większości wolny czas, śledząc poczynania internetowych celebrytów czy ulubionych sportowców. Dzięki temu jesteśmy w stanie dotrzeć do nich również z wartościową treścią, przekazać sportowe emocje – mówi Krzysztof Golonka, mistrz świata trików piłkarskich.
Raz w miesiącu na stronie internetowej projektu ambasadorzy publikują cztery filmy z ćwiczeniami, które uczniowie muszą powtórzyć. Za każde wideo, w którym powtórzą trening mistrzów, szkoła otrzymuje punkty. Najlepsza podstawówka zyskuje miano zwycięzcy miesiąca i wygrywa wizytę ambasadorów, a także ma szansę na udział w wielkim finale.
W tym miesiącu zwycięską podstawówką, którą odwiedzili ambasadorzy Drużyny Energii, okazała się Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bohaterów Warszawy w Kamienicy, 3-tysięcznej miejscowości w województwie małopolskim. O zwycięstwo w maju nie było łatwo, bo maksymalną liczbę filmów z ćwiczeniami przesłało aż 6 szkół. Ambasadorzy uznali, że uczniowie z Kamienicy wykazali się największą kreatywnością i starannością, dzięki czemu wygrała właśnie ta placówka. Nagrodą był wspólny trening z mistrzami sportu, połączony m.in. z konkursem i pokazem piłkarskich trików.
– Sukces zawdzięczamy temu, że w naszej pracy nie ograniczamy się tylko do lekcji. Zapraszamy dzieci w czasie przerw, jedni grają w piłkę nożną, inni rzucają do kosza, jeszcze inni grają w siatkówkę, więc oni tutaj cały czas są w ruchu. Nie pozwalamy im siedzieć na korytarzach – mówi Janusz Piotrowski, nauczyciel wychowania fizycznego w Szkole Podstawowej nr 1 w Kamienicy.
– Dzieci w naszej szkole generalnie chętnie uprawiają sport. Działa u nas klub sportowy, gdzie sekcją główną jest piłka nożna i piłka siatkowa. Często bierzemy udział w akcjach podobnych do tej i propagujemy sport na co dzień, czyli na placach sportowych, boiskach, dzieci wyjeżdżają na zawody sportowe. To zaraża całą szkolną społeczność, buduje sportową atmosferę – dodaje Danuta Kalicińska, nauczyciel wychowania fizycznego.
Ostatni miesiąc sportowej rywalizacji w II edycji Drużyny Energii potrwa do 2 czerwca. Uczniowie mierzą się w nim z zadaniami od ambasadorów, m.in. dwutaktem od Rafała Lipińskiego i żonglerką głową w parach od Marka Citki. Dla uczniów z całej Polski to już ostatnia szansa, żeby ambasadorzy odwiedzili właśnie ich szkołę. 12 czerwca na Stadionie Energa w Gdańsku spotkają się wszyscy zwycięzcy etapów. Trzy podstawówki z najlepszymi wynikami w rywalizacji sportowej odbiorą tam czeki na wyposażenie sal gimnastycznych w sprzęt sportowy, a najlepsza z nich otrzyma dodatkowo okazały Puchar Drużyny Energii.
– Druga edycja Drużyny Energii powoli zbliża się do końca. Zostały nam do odwiedzenia jeszcze dwie szkoły, więc na horyzoncie widać już finał, który odbędzie się 12 czerwca w Gdańsku – mówi Bartek Ignacik.
– Szykujemy dużą fetę na Stadionie Energa w Gdańsku. Poza częścią sportową będą niespodzianki w postaci występów artystycznych oraz wspaniałych, lubianych przez dzieciaki gości ze świata sportu i show-biznesu – zapowiada Robert Leszczyński.
Czytaj także
- 2024-12-27: Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
- 2025-01-08: Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2024-12-23: Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
- 2024-12-02: W ostatnich miesiącach coraz więcej Polaków sięga po jabłka. Konsumpcja tych owoców jednak z roku na rok spada [DEPESZA]
- 2024-11-28: Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje
- 2024-12-03: 40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
- 2024-12-12: Wdrażanie GenAI może oznaczać nasilenie stresu wśród pracowników. Firmy potrzebują odpowiedniej strategii komunikacyjnej
- 2024-12-30: Mija rok obowiązywania ustawy o opiece geriatrycznej. W systemie opieki nad seniorami zmieniło się niewiele
- 2024-12-03: W rządowym planie na rzecz energii i klimatu zabrakło konkretów o finansowaniu transformacji. Bez tego trudno będzie ją przeprowadzić
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.