Newsy

Zdecydowany wzrost frekwencji w klubach fitness. Polacy walczą w ten sposób z problemami zdrowotnymi po pandemii

2022-07-19  |  06:19
Mówi:Tomasz Groń, dyrektor zarządzający, Benefit Systems Oddział Fitness
Adrian Oleksiak, trener Zdrofit
  • MP4
  • Ponad połowa Polaków przyznaje, że w trakcie pandemii nasiliły się u nich dolegliwości związane ze zdrowiem psychicznym i fizycznym. Próbują zniwelować te problemy, chętnie wracając do klubów fitness i na siłownię. Zwiększona frekwencja w obiektach sportowych ma odzwierciedlenie w statystykach i wynika zarówno z chęci zadbania o zdrowie, jak i z aktualnej oferty klubów fitness, która została dopasowywana do nowych, popandemicznych potrzeb ćwiczących.

     Po pandemii Polacy bardzo chętnie wracają do aktywności fizycznej. To wynika z faktu, że ponad 50 proc. z nas odczuwało w tym czasie problemy związane ze zdrowiem fizycznym i psychicznym. 40 proc. doświadczało zwiększonej ekspozycji na stres, co przełożyło się nie tylko na problemy psychiczne, ale też problemy związane z naszym ciałem, czyli np. kumulujące się napięcia. Co trzeci Polak obserwował pogorszenie zdrowia i wydolności organizmu, a co czwarty uskarżał się na bóle pleców czy problemy związane z kręgosłupem – mówi agencji Newseria Biznes Tomasz Groń, dyrektor zarządzający Benefit Systems Oddział Fitness.

    Jak wskazuje, problemy zdrowotne, których Polacy nabawili się w trakcie pandemii COVID-19, teraz próbują zniwelować zwiększoną aktywnością, m.in. w klubach fitness. Potwierdzają to też statystyki. W trakcie pierwszych trzech miesięcy tego roku w klubach należących do Benefit Systems (czyli m.in. w sieci Zdrofit, FitFabric czy Fitness Academy) liczba klientów wzrosła o 17 proc. w ujęciu rocznym. Z kolei wyniki ostatniej edycji badania MultiSport Index 2022 pokazały, że aktywność na siłowni bądź w klubach fitness notuje w porównaniu z minionym rokiem największy skok popularności wśród wszystkich aktywności sportowych.

    Po długim okresie niedostępności klubów fitness najnormalniej w świecie stęskniliśmy się za tym miejscem, w którym możemy zadbać o swoje zdrowie, w którym jest dostępny doskonale przygotowany sprzęt, trenerzy i dobra atmosfera – mówi Tomasz Groń.

    Co ciekawe, w ciągu ostatnich dwóch, pandemicznych lat znacząco zmieniły się powody, dla których Polacy ćwiczą w klubach fitness. Z badania MultiSport Index 2022 wynika, że oprócz dbałości o kondycję i sylwetkę motywuje ich przede wszystkim chęć zadbania o zdrowie psychiczne.

    – Blisko 90 proc. Polaków jest świadomych tego, że regularna aktywność wpływa na zdrowie psychiczne i poprawia nasze funkcjonowanie, a przy tym jest w stanie zapobiegać m.in. chorobom cywilizacyjnym – mówi dyrektor zarządzający Benefit Systems Oddział Fitness.

    W kontekście wzrostu popularności treningów w klubach fitness istotne jest też to, że po pandemii COVID-19 branża zmodyfikowała swoją ofertę i dopasowała ją do najważniejszej obecnie potrzeby klientów, czyli właśnie wsparcia własnego zdrowia.

    Stworzyliśmy m.in. innowacyjne zajęcia Antystres, które dzięki specjalnie dobranym ćwiczeniom obniżają napięcie ciała i poprawiają samopoczucie. Poza tym w klubach Zdrofit wprowadziliśmy niedawno ZdrowAppkę, która oprócz ułatwień związanych np. z rezerwacją zajęć w klubie umożliwia też monitoring aktywności i zawiera elementy edukacji zdrowotnej – wyjaśnia Tomasz Groń.

    Nowością w klubach należących do Benefit Systems jest również możliwość konsultacji i uczestniczenia w zajęciach prowadzonych przez fizjoterapeutów.

    Klienci chętnie korzystają również z treningów wzmacniających, ukierunkowanych na konkretną partię ciała: pośladki, brzuch. Dużą popularnością cieszą się też zajęcia body & mind i ogólnosprawnościowe – dodaje Adrian Oleksiak, trener sportowy Zdrofit.

    Jak podkreśla, po okresie izolacji na znaczeniu zyskuje fakt, że na siłowni czy zajęciach sportowych można spotkać się z ludźmi o podobnych zainteresowaniach i celach. A dla wielu osób ćwiczenie w grupie jest dobrą, dodatkową motywacją. Inną przewagą aktywności w klubach fitness jest to, że można ćwiczyć pod okiem trenera i skorzystać z profesjonalnego sprzętu, co podnosi bezpieczeństwo.

    – My, jako trenerzy i instruktorzy, dajemy to bezpieczeństwo i profesjonalizm, którego ludzie oczekują. Wykwalifikowana kadra ukierunkowuje i motywuje ludzi do systematycznej aktywności ruchowej – mówi Adrian Oleksiak.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

    Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

    Konsument

    W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

    W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

    Firma

    Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

    Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.