A Five-Year Meditation on Leadership Becomes a Blueprint for the Future of Work
Tim Salau’s “The 7 Habits of Zen Leadership” Emerges from Half a Decade of Research, Reflection, and Real-World Testing
HOUSTON, TX, UNITED STATES, July 20, 2025 /EINPresswire.com/ -- After five transformative years of reflection, reinvention, and relentless experimentation, author, executive, and visionary Tim Salau—widely known as “Mr. Future of Work”—is set to release The 7 Habits of Zen Leadership on October 8, 2025.
Part memoir, part manifesto, and part modern leadership guide, The 7 Habits of Zen Leadership distills Salau’s lived wisdom from his journey as a founder, global consultant, and product leader at companies like Google, Microsoft, Facebook, and WeWork. The habits—centered around clarity, presence, and emotional resilience—were born out of a pivotal question:
"What kind of leadership survives chaos and still builds hope?"
Tim Salau began writing the earliest drafts of this book in 2020, as the world was reckoning with a pandemic, systemic injustice, and cultural fatigue. “This wasn’t written in a vacuum,” Salau shares. “It was forged while the world was on fire. These habits held me—and many of the leaders I’ve coached—together.”
Structured across seven transformative habits, the book moves leaders from transactional tactics to soul-rooted principles. From “Lead with Stillness” to “Lead with We,” it offers practical tools and reflection prompts for leaders seeking to lead both well and whole.
Salau’s philosophy is clear: The future of leadership is not louder. It’s deeper. He continues, “We’re no longer in an era where charisma alone will carry you. We’re in an era that demands character. And Zen leadership is how we develop it.”
With a global following and a reputation for shifting culture, Tim Salau is ushering in a new kind of leadership—one anchored in purpose, empathy, and presence.
The 7 Habits of Zen Leadership is available for pre-order now at timsalau.com and major online retailers. For interviews, speaking requests, or book tour appearances, please contact tim.salau@timsalau.com.
Sophia Gaite
Atem Group., Inc
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Orchestra AI Launches Spyglasses: First Mid-Market Platform to Track AI Search Traffic
BurjX Secures FSRA License, Launches ADGM-Regulated Trading Platform with 100+ Digital Assets
Free Gold IRA Kit Finder: New App Matches Consumers with Top-Rated Precious Metals Dealers
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.