Carthago is Pushing Boundaries While Retaining the Same Core Values
Collecting multiple awards and accolades for their unique vehicles year after year, this trend is set to continue in 2025 as the company refine existing models and launch new products.
Introducing the “Smart Liner” class
The C2-tourer I is an all-new integrated range available exclusively on the Mercedes-Benz Sprinter chassis with AL-KO low frame and a body width of just 2.17 metres. Not only does this help with manoeuvrability but it also shaves off vital kilograms in the 3.5-tonne weight class. Thanks to the cleverly adapted furniture design, the interior of the C2-tourer feels just as spacious as the larger C1-tourer. It’s thanks to this intelligent design Carthago felt obliged to give its new class of motorhome a new name, the “Smart Liner” class.
The narrower body width combined with other weight saving measures means Carthago can offer the C2-tourer on a Sprinter chassis measuring over 7-metres in length as a “lightweight 3.5t” model with a gross vehicle weight of 3.5 tonnes.
A new dawn for Carthago’s self-sufficiency champion
The jewel in the crown of Carthago’s luxurious liner-class motorhomes has been reimagined for the 2025 model year. The chic e-line new generation on Mercedes-Benz Sprinter chassis has a brand-new exterior for 2025 with a completely new front-end design and stylish new graphics.
This evolutionary design shares similar design cues with other Carthago models but the new chic e-line is also a look into the future with its new contemporary bold front-end styling that showcases a new design language.
The completely redesigned and visually striking front mask features a hexagonal radiator grille, which has been modified to feature five striking triple crossbars. It’s impossible to miss the bold, new “C” branding in the centre, which replaces the previously more restrained brand insignia.
To offer even greater independence for owners who like to go off grid with increased battery capacity, the chic e-line new generation now comes with even more self-sufficiency as standard.
Making the right choices
With a wide choice of integrated / A-class motorhomes and low-profile / coachbuilt models in different weight classes, lengths and widths on a choice of chassis, choosing the right motorhome can seem daunting. That’s why Carthago introduced their online “Configurator” which allows you to enter your personal preferences and compare models to find your ideal motorhome.
If you still need help choosing the right motorhome, Carthago’s authorised dealers represent the brand at local level and can guide you through the various models and options available. You can find a full list of Carthago dealers and the configurator on Carthago’s website at: www.carthago.com
Jonathan Edwards
CP Media Global Limited
email us here
Visit us on social media:
X
YouTube
Other
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Automotive Battery Thermal Management System Market Projected to Garner Significant Revenues By 2032
Minnesota Home Searches Simplified with Houzeo’s Innovative Mobile App Feature
Disinflation Trends Emerge Across Sub‑Saharan Africa, Creating Strategic Openings for FX and Bond Markets
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.