Carthago is Pushing Boundaries While Retaining the Same Core Values
Collecting multiple awards and accolades for their unique vehicles year after year, this trend is set to continue in 2025 as the company refine existing models and launch new products.
Introducing the “Smart Liner” class
The C2-tourer I is an all-new integrated range available exclusively on the Mercedes-Benz Sprinter chassis with AL-KO low frame and a body width of just 2.17 metres. Not only does this help with manoeuvrability but it also shaves off vital kilograms in the 3.5-tonne weight class. Thanks to the cleverly adapted furniture design, the interior of the C2-tourer feels just as spacious as the larger C1-tourer. It’s thanks to this intelligent design Carthago felt obliged to give its new class of motorhome a new name, the “Smart Liner” class.
The narrower body width combined with other weight saving measures means Carthago can offer the C2-tourer on a Sprinter chassis measuring over 7-metres in length as a “lightweight 3.5t” model with a gross vehicle weight of 3.5 tonnes.
A new dawn for Carthago’s self-sufficiency champion
The jewel in the crown of Carthago’s luxurious liner-class motorhomes has been reimagined for the 2025 model year. The chic e-line new generation on Mercedes-Benz Sprinter chassis has a brand-new exterior for 2025 with a completely new front-end design and stylish new graphics.
This evolutionary design shares similar design cues with other Carthago models but the new chic e-line is also a look into the future with its new contemporary bold front-end styling that showcases a new design language.
The completely redesigned and visually striking front mask features a hexagonal radiator grille, which has been modified to feature five striking triple crossbars. It’s impossible to miss the bold, new “C” branding in the centre, which replaces the previously more restrained brand insignia.
To offer even greater independence for owners who like to go off grid with increased battery capacity, the chic e-line new generation now comes with even more self-sufficiency as standard.
Making the right choices
With a wide choice of integrated / A-class motorhomes and low-profile / coachbuilt models in different weight classes, lengths and widths on a choice of chassis, choosing the right motorhome can seem daunting. That’s why Carthago introduced their online “Configurator” which allows you to enter your personal preferences and compare models to find your ideal motorhome.
If you still need help choosing the right motorhome, Carthago’s authorised dealers represent the brand at local level and can guide you through the various models and options available. You can find a full list of Carthago dealers and the configurator on Carthago’s website at: www.carthago.com
Jonathan Edwards
CP Media Global Limited
email us here
Visit us on social media:
X
YouTube
Other
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Four former Prime Ministers appeal for Canadian leadership on frozen Russian assets
UK Mayonnaise Market Expected to Achieve 1,350.0 million by 2032, With a Strong CAGR of 3.246% | Stokes, Del Monte
Major Four-Year Study on Sewer Pipeline Repairs Shows Failure of CCTV Cameras to Assess Pipe Conditions and Repairs
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
Wojna handlowa i trudna sytuacja geopolityczna stanowią zagrożenie dla funkcjonowania firm. Niepewność sytuacji gospodarczej to obok wysokich kosztów pracowniczych najczęściej wskazywana bariera utrudniająca działalność. 60 proc. właścicieli i zarządzających firmami w Polsce uważa ją za największe zagrożenie. – Kryzysy są tyleż szokiem dla systemu, co szansą. Jeśli wykorzystamy nowo tworzące się sytuacje, mamy szansę wyjść wzmocnieni – ocenia Małgorzata Mroczkowska-Horne, dyrektor generalna Konfederacji Lewiatan.
Transport
Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.
Edukacja
Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.