Clairfield International Expands Presence in Germany with Saxenhammer
Leading Entrepreneurial-Focused M&A Advisory Firm Saxenhammer joins Clairfield for Increased International Reach
The new partnership combines Clairfield’s established track record in crossborder transactions for major international clients with Saxenhammer’s dynamic reach into Germany’s vibrant founder-led business segment, debt advisory and special situations M&A. Saxenhammer’s focus on entrepreneurial businesses complements Clairfield’s strong experience advising medium to large corporate groups and private equity investors, creating a platform uniquely positioned to support clients at all stages of growth. The partnership is also highly complementary in terms of sector coverage.
Founded in 2006 by CEO Christian Saxenhammer, Saxenhammer has built a reputation for high-quality deal execution, deep sector knowledge, and innovative solutions tailored to the needs of midmarket entrepreneurs. With a team of more than 35 professionals based in offices in Berlin, Frankfurt and Munich, Saxenhammer has advised across sectors including industrials, consumer goods and retail, real estate, and technology. Saxenhammer is ranked consistently amongst top 10 M&A advisors in Germany according to MergerMarket, closing some 30 transactions every year on behalf of clients.
Clairfield International is a top ranked global corporate partnership, active in Germany since 2005. Germany playing a central role in European and global M&A activity, this enhanced team further strengthens Clairfield’s ability to offer clients expert, on-the-ground support in one of the world’s most important markets. It also adds special situations M&A, real estate and debt advisory capabilities in DACH.
“We are delighted to welcome Saxenhammer to Clairfield,” says Alexander Klemm, chair of the Clairfield board. “Their entrepreneurial spirit, sector expertise, and deep understanding of the German midmarket broaden our platform and align perfectly with our partnership’s values and strategy. Together we will offer a truly comprehensive advisory platform for clients in Germany and internationally.”
“Saxenhammer’s mission has always been to support entrepreneurs in realising their ambitions through successful transactions,” says Christian Saxenhammer, CEO of Saxenhammer. “Collaborating with Clairfield allows us to expand our reach and offer our clients access to international buyers, investors, and partners through a trusted global platform, without compromising the tailored service we are known for. The collaboration with Clairfield is a strong commitment to growth and ambitious objectives in the German-speaking market.”
Kim Rizvi
Clairfield International
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Laser Interferometer Market 2025 Trends: Expected to Grow at a CAGR of 6.8% from 2022 to 2031, Claims AMR
DiscoverMyBusiness Launches Digital Marketing Services in Spain to Help Local Businesses Grow Online
Diatom Capital Acquires Industrial Electronics Services Inc.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.