currIQūnet Rebrands as Acadea, Ushering in a Smarter Era for Curriculum Management in Higher Education
IDAHO FALLS, ID, UNITED STATES, July 2, 2025 /EINPresswire.com/ -- currIQūnet, a long-standing leader in curriculum management and academic operations, announced today that it has officially rebranded as Acadea—marking the next evolution of its mission to support strategic, student-centered, and future-ready institutions with new decision-making tools that have never before been available.
This transformation follows currIQūnet’s December 2024 acquisition by Renvent Holdings and LeftRight Capital and reflects the company’s growing investment in innovation, intelligence, and long-term impact for colleges and universities nationwide.
“We’re not just changing names, we’re expanding our vision,” said Mark Svorinic, President of Acadea. “currIQūnet built the foundation. Acadea is the launchpad. This new brand represents a commitment to helping institutions move beyond workflow and into strategy so they can align curriculum with student success, labor market needs, and institutional agility.”
Acadea introduces a new category in higher education technology: Strategic Academic Operations. This approach treats curriculum not as a static process, but as a dynamic infrastructure that is essential to equity, funding alignment, and institutional transformation.
What’s changing:
• A new brand identity, website, and mission for a new era
• Expanded investment in decision-support tools and curriculum intelligence
• Deeper focus on strategy, insight, and measurable impact
What’s staying the same:
• The all-in-one curriculum management platform institutions trust—currIQūnet META
• Dedicated support from the same experienced team
• Commitment to fast implementations, flexible workflows, and compliance alignment
“This isn’t just a rebrand. It’s a strategic leap forward,” said Tom Friel, Managing Partner at Renvent Holdings. “We believe Acadea is uniquely positioned to lead the future of academic operations, not just with powerful technology, but with the insight, agility, and trust institutions value to turn curriculum into a driver of real student and institutional success.”
Acadea remains a trusted partner within the domestic and international higher education markets, with 240+ installations. Its curriculum management solution, currIQūnet META, empowers the typical 2-year, 4-year, and workforce development college to:
• Save over 28,000 hours annually across academic and administrative teams
• Achieve ROI in under 40 course and program proposals
• Unlock more than $1M per year in recovered operational value
To explore the new brand and see what’s next, visit www.acadea.com.
Media Contact:
Mark Svorinic
President, Acadea
mark.svorinic@acadea.com
Joy Youell
Winsome PR
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Technical Overview of the leagend TC101 Android Thermal Imager
Medical Supplierz Adds Real-Time Quote Request Feature to Improve Buyer-Supplier Communication
Japan Probiotic Food Supplement Market Set To Grow 686.86M Through 2027 | Market Overview
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.