Dubai-Based MTLAB to Launch AI for Shopping in the UAE, Q2 2025
DAVE launches in the UAE, offering instant discovery, personalized AI styling, virtual fitting, and next-gen social commerce.
DAVE invites early supporters to pre-register for the product and receive significant perks and early access. Visit the website to sign up and learn more: https://www.dave.shop.
1. What is DAVE?
From the brand side, DAVE is a marketplace that seamlessly connects to various product catalogs and drives conversions through the highly personalized experiences it offers users. On the user side, DAVE acts as a personal AI stylist that works both online and offline, with both new and existing clothes, allowing users to try items on and purchase directly within the app.
That’s why we call it “AI for shopping” — DAVE is a marketplace, a personal AI stylist, a platform for managing your style and wardrobe, and a set of tools that make shopping more convenient, personalized, and fun — all in one app.
2. How it works?
First, users set up their profile — they select the brands and styles they like, provide detailed size information, upload photos, and more. Unlike traditional marketplaces, they search for items through a chat with AI — simply send a text message or photo and receive a list of options tailored to their size and preferences. DAVE provides recommendations, finds matching or similar items, and essentially acts as a personal AI stylist.
Next, DAVE suggests trying on new clothes in a virtual fitting room, where users can see a precise image of themselves wearing the items and even mix and match them with existing pieces. There are also other exciting features, such as a feed of personalized, AI-generated models to discover fresh looks and ideas, or real-time deals at nearby stores based on the user’s preferences and location.
3. Why is it important?
Shopping today is broken — online, it’s a tedious scroll through irrelevant results; in-store, it’s an inefficient hunt from shop to shop. Shoppers waste time switching between apps, tabs, and physical locations just to find the right product, size, or price.
For brands, this fragmentation leads to up to 30% fewer shoppers, a 25% drop in repeat purchases, and rising customer acquisition costs. Despite “omnichannel strategies,” most personalization remains ineffective, relying on scattered, noisy data. There’s an urgent need for a solution that delivers real-time, personalized assistance — seamlessly connecting online and offline — to reduce friction, lower returns, cut costs, and build lasting loyalty.
For more information and press inquiries, please contact: press@mtlab.ai
Visit https://www.dave.shop/ to pre-register and learn more.
Egor Babkin
MTLAB
press|mtlab.ai| |press|mtlab.ai
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

ASAPP Financial Technology announces update on bank.io OXP® Version 1.0 release for the United States & Canada
Home Run Pest & Termite Control Urges Annual Termite Inspections and Offers Effective Treatment Solutions
Dr. Navin Arora Shares Smart Skincare Tips That Save Money While Protecting Long-Term Skin Health
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.