Edalex partners with Learning Agents to enhance digital credentialing with Credentialate CanCred integration
Edalex and Learning Agents partner to integrate Credentialate with CanCred Factory, enhancing digital credentialing with secure, customisable Open Badges.
MELBOURNE, VICTORIA, AUSTRALIA, July 23, 2025 /EINPresswire.com/ -- EdTech company Edalex announced a new integration between its Credentialate platform and Learning Agents‘ CanCred Factory. Edalex connects learning, skills, and evidence; Learning Agents is renowned as Canada’s experts in digital credentials. This partnership with Learning Agents offers organisations a robust and flexible solution for issuing Open Badges supported by authentic evidence.
This partnership builds upon Edalex’s existing relationship with Learning Agents, expanding the capabilities of Credentialate to provide even greater control and customisation in the issuance of digital credentials. The integration with CanCred Factory empowers Edalex system administrators to configure badge agents directly within their Credentialate instance. Credentialate generates a personalised evidence record for each learner. This evidence record can now be embedded within a CanCred Factory Open Badge-compliant digital credential. This capability is now also available on Open Badge Factory, the European version of CanCred Factory.
CanCred provides a number of key benefits, including:
- Secure badging technology hosted in Canada
- Multilingual badges in English, French, indigenous languages and global languages
- Branded endorsements by partners, employers, accrediting bodies and other stakeholders.
- External alignments to key public frameworks for skills, standards and other important markers, like the UN Sustainable Development Goals.
“We’re thrilled to deepen our partnership with Learning Agents and integrate with CanCred Factory,” said Dan McFadyen, Managing Director of Edalex. “This collaboration provides our Credentialate users with even greater security and control over their digital credentials. The seamless combination of Credentialate with CanCred Factory delivers a powerful and flexible solution for Canada and beyond.”
“The integration with Edalex’s Credentialate is a natural progression of our shared commitment to advancing digital credentialing,” said Don Presant, President of Learning Agents. “By combining the robust capabilities of Credentialate with the proven Open Badge issuance features of CanCred Factory, we are empowering organisations to create and manage digital credentials with unprecedented efficiency and adaptability.”
This integration is available to all Credentialate clients, offering an immediate enhancement to their digital credentialing capabilities.
About Learning Agents and CanCred
Learning Agents is Canada’s expert in digital credentials, providing services and solutions for Open Badges. CanCred Factory is a leading platform for issuing and managing Open Badges, enabling organisations to create, issue, and track verifiable digital credentials. CanCred is powered by Open Badge Factory technology. For more information, visit – https://factory.cancred.ca/
Kristine Chompff
Edalex
409598408 ext.
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Global Construction 4.0 Market to Reach $11.9 Billion by 2031, Says Allied Market Research
COHLENE HESKEY SELECTED AS TOP FOUNDER & CEO OF THE YEAR BY IAOTP
Animal Welfare Groups Applaud Bipartisan Congressional Effort to Nullify Barred Owl Slaughter Plan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.