Akademisk Boldklub A/S Announces its 2025/26 Kit with Expanded Relationship with Carlsberg and Global Tech Leaders
Founded in 1889, AB is 9 times Champions celebrating its 135th season as a leading football club in Denmark, announced its 2025/26 Kit headlined by Carlsberg.
Collectively, these agreements set a club record for kit sponsorship revenue in CampoBet 2.Division while underscoring the club’s mindset of “local roots, global vision.”
The shirt placement expands AB’s ongoing relationship with Carlsberg, building upon its role as the club’s beverage partner at Gladsaxe Stadium. Carlsberg is a powerful story of local heritage amplified by global reach, an approach AB mirrors in its business and sporting endeavors. This strategic alignment will come to life throughout the season on the club’s new “retro” shirts.
The addition of Datum, Myriad360, and Plane honors AB’s founding identity as "Academics" – a club born from Copenhagen's intellectual and technical community – and aligns perfectly with the club’s spirit of innovation.
While AB remains deeply rooted in Danish football tradition and the Gladsaxe community, this season’s partnership strategy reflects the club’s ambition to bring the best of Danish sport and culture to a broader global audience.
“We are very proud to have Carlsberg on our shirt this season and for becoming an active partner with us as we focus on building an amazing match day experience for fans and sponsors at Gladsaxe Stadion,” said CEO Sofie Brandi Petersen. “We are on a journey back to greatness and having such a strong brand join us is another testament that we are on the right track and are truly passionate about getting there.”
"AB A/S was founded by academics who brought a uniquely Danish combination of physicality and intellect to the beautiful game,” said Chairman Brian J. Grieco. “Alongside our expanded relationship with Carlsberg, our partnerships with leading global technology innovators brings the AB story full circle, helping us combine passion with precision, tradition with innovation, and local with global across all aspects of our club."
The new home shirt is available for sale today on the AB website (www.ab-fodbold.dk), as well as at the first home match at Gladsaxe Stadium on Friday, August 8 @ 19:00.
The sponsorship announcement coincides with other major developments at the club, where AB is implementing comprehensive upgrades, including:
- Enhanced fan experience at Gladsaxe Stadium, including stadium upgrades, LEDs and exciting matchday themes
- The forthcoming launch of a new AB website and MyAB digital fan platform
- Expanded technology integration throughout the AB sporting and fan experience
Cynthia Lee
AB A/S
press|ab-fodbold.dk| |press|ab-fodbold.dk
+45 53 87 00 53
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Restaurante de cortes: guía de los cortes más icónicos y su maridaje perfecto
LOMA Film Festival Returns for Third Year to Spotlight Mixed Latinx Identities and Cultural Innovation
Ivey Engineering Awards $1,000 Scholarship to Mission University Student Gavin Hall
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury
Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.
Media i PR
M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.
Firma
Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.