Delores J. Dillard’s Memoirs of Africa: 30 Years in the Making
Author Dillard waited decades to step foot in West Africa, and when she finally did, it changed everything.
LOS ANGELES, CA, UNITED STATES, April 23, 2025 /EINPresswire.com/ -- Even before we set foot on their land, there are some locations that speak to our spirits. Nigeria was that location for Delores J. Dillard. Three decades later, what began as a dream in 1974 became a reality, proving how perseverance and faith can transform far-flung dreams into actual realities. Dillard describes her time in West Africa in “Memoirs of Africa, 1996 to 2009,” highlighting the teachings, relationships, and intense feelings she experienced.Author Dillard proves that dreams never die by bringing her long-awaited journey to life. She reflects on the relationships, culture, and transformative experiences that made the wait worthwhile as she reminisces about her time in Nigeria. Readers will experience the satisfaction of finally entering a location that has always seemed like home, the beauty of patience, and faith throughout the 36 pages.
Her faith has been the cornerstone of her journey as she steps into a land she longed to see for most of her life. Her words encourage readers to hold on to their dreams, no matter how long the wait.
This powerful memoir will be showcased at the LA Times Festival of Books on April 26–27, 2025, at the Olympus Story House booth (#182) in the Gold Zone, South Trousdale. It is also available through Amazon, Barnes & Noble, and other major digital bookstores.
Olympus Story House is an emerging digital marketing firm based in Reseda, California that focuses on offering high-quality work at a reasonable price. Our talented staff collaborates with clients to establish a stronger brand and help them get the recognition they deserve. We have the ultimate goal of providing our authors with services that would fit a wide range of marketing budgets, offer reliable feedback and proper guidance in their projects, and present quality service. With our team of passionate marketing and publishing experts, we strive to bring our client’s projects to their best potential.
Elmer Alexander Teves
Olympus Story House
+1 818-860-4130
email us here
Visit us on social media:
Instagram
Facebook
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

MustWants Launches in Colorado, Empowering Military Families with Trusted Relocation Support and Veteran-Led Expertise
Survival, Memories, and Miracles Intertwine in Poignant Debut Novel by Tilly Grey
New U.S. Housing Policies May Boost Foreclosures & Investment Opportunities in 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.