Earth Day News: Once Again Spreads Integrity with Small-Batch Products
SedEx and HowGood Partnerships Provide Customers Increased Transparency
• People: Everyone in Once Again’s supply chain is treated fairly—from employees who are considered family, to the local community who sees the brand as a trusted partner, to farm workers who receive above fair-trade market prices through direct negotiations. The company also supports nonprofit organizations locally, nationally, and abroad.
• Products: Once Again was the first peanut butter company in the world to get SQF certified. In addition to undergoing constant external audits, a robust quality assurance program and state-of-the-art laboratories oversee internal practices, food safety and food quality. The team also uses an internal database to monitor suppliers and develop a score card for each, ensuring social integrity is maintained throughout the supply chain.
• Planet: Once Again has a Green Team that evaluates its environmental impact and provides solutions to support the planet. For example, the company makes containers from partially recycled glass, purchases solar and wind turbine credits to offset its electrical use, has an internal recycling program, and donates its food waste to local animal lovers and farms who feed its products to their pets, livestock, and wildlife.
To offer added visibility into the program, Once Again recently partnered with SedEx and HowGood to provide full traceability into its supplier relationships, plus obtain the carbon footprint for every item brought to market.
Said Gael Orr, Once Again’s marketing director, “Since the early days, when our founders adopted a family of racoons found on the factory grounds in rural upstate New York, Once Again has been dedicated to good stewardship and taking care of the earth. We truly are proud to produce products in the most ethical way possible, while always looking for opportunities to make a positive impact on the planet and people around us.”
This Earth Day, April 22nd, visit OnceAgain.com to learn more and follow @OnceAgainNutButter on social media.
Shaina Ostroff
Reach PR
+1 310-490-7541
shaina@reach-pr.com
Visit us on social media:
Facebook
X
LinkedIn
Instagram
TikTok
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Decorative Concrete Market Size, Trend, Growth, Competitive Insights, Leading Players by 2025-2032
Benzenoid Market Trends, Strategy, Application, Analysis, Global Share and Forecast-2031
Tom Jackobs Urges Entrepreneurs to Burn Their Old Sales Scripts This Fourth of July
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.