Earth Day News: Once Again Spreads Integrity with Small-Batch Products
SedEx and HowGood Partnerships Provide Customers Increased Transparency
• People: Everyone in Once Again’s supply chain is treated fairly—from employees who are considered family, to the local community who sees the brand as a trusted partner, to farm workers who receive above fair-trade market prices through direct negotiations. The company also supports nonprofit organizations locally, nationally, and abroad.
• Products: Once Again was the first peanut butter company in the world to get SQF certified. In addition to undergoing constant external audits, a robust quality assurance program and state-of-the-art laboratories oversee internal practices, food safety and food quality. The team also uses an internal database to monitor suppliers and develop a score card for each, ensuring social integrity is maintained throughout the supply chain.
• Planet: Once Again has a Green Team that evaluates its environmental impact and provides solutions to support the planet. For example, the company makes containers from partially recycled glass, purchases solar and wind turbine credits to offset its electrical use, has an internal recycling program, and donates its food waste to local animal lovers and farms who feed its products to their pets, livestock, and wildlife.
To offer added visibility into the program, Once Again recently partnered with SedEx and HowGood to provide full traceability into its supplier relationships, plus obtain the carbon footprint for every item brought to market.
Said Gael Orr, Once Again’s marketing director, “Since the early days, when our founders adopted a family of racoons found on the factory grounds in rural upstate New York, Once Again has been dedicated to good stewardship and taking care of the earth. We truly are proud to produce products in the most ethical way possible, while always looking for opportunities to make a positive impact on the planet and people around us.”
This Earth Day, April 22nd, visit OnceAgain.com to learn more and follow @OnceAgainNutButter on social media.
Shaina Ostroff
Reach PR
+1 310-490-7541
shaina@reach-pr.com
Visit us on social media:
Facebook
X
LinkedIn
Instagram
TikTok
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Dr. Duane L. Dillard selected for The Lifetime Achievement Award by IAOTP
USA Today Bestselling Author DC Gomez to give away 1 million copies of Award-Winning e-book from April 2025 - April 2026
Legends of War - Book 2: Sparrow Wars in the Garden of Bliss, Presented by Atticus Publishing
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.