Hedges & Company Releases Case Studies on AI Search Optimizations for Automotive Websites
Automotive digital marketing agency reports double-digit increases in engagement from AI-driven search platforms
Hedges & Company specializes in search engine optimization (SEO) for automotive parts and accessories websites. The firm conducted the case studies to evaluate how websites improved in AI search results on platforms powered by large language models (LLMs) such as ChatGPT, Perplexity, Google Gemini, Microsoft Copilot, Claude, and others.
“These AI optimization case studies show that AI search optimization is a new layer of consumer search behavior. Automotive aftermarket companies should embrace changes brought by AI for their digital marketing,” said Jon Hedges, President of Hedges & Company.
Across all three case studies, websites saw an average 10% increase in engaged sessions per active user, and a 15% increase in engagement rate, according to Google Analytics data. There was also a 26% decrease in average engagement time per session, suggesting visitors found information more quickly through optimized AI-targeted content.
The case studies detail specific on-page content changes and the implementation of schema markup to improve content clarity for AI platforms. Graphs included in the report show consistent month-over-month growth in AI referral traffic following the updates.
# # #
About Hedges & Company
Hedges & Company is a full-service automotive digital marketing agency focused exclusively on the $41 billion eCommerce channel of the automotive aftermarket. Founded in 2004, the agency provides SEO, paid search (PPC), analytics, mailing lists, and data-driven marketing solutions for manufacturers, distributors, and eCommerce retailers in the automotive industry.
Jonathan Hedges
Hedges & Company
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Other
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Global Medical Devices Secondary Packaging Market to Hit USD 23.1 Billion by 2035 Amid Rising Regulatory Demands | FMI
KARA to Launch Japan Tour in 2025
Mechanical Locks Market to Expand by 2035, Driven by Demand for Reliable, Durable, and Cost-Effective Security Solutions
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie
Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.
Przemysł
Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.
Konsument
Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.