International Safety Advisory Announces Launch of ProEye DTR®: Setting New Standards in Maritime Safety
The ProEye DTR® system incorporates advanced sensor technology and drone capabilities to offer a rapid, effective emergency response under challenging conditions. This technology aims to transform the current landscape of maritime safety, offering hope for a future where advanced life-saving technology is a standard feature on every vessel.
Statistics underscore the critical need for enhanced safety measures: typically, two individuals fall overboard from cruise ships each month. Since 2000, there have been 418 reported overboard incidents. In the year 2024 alone, 19 overboard incidents were recorded, with only two resulting in successful rescues. Conventional rescue methods often require significant time to execute, with ProEye DTR® reducing this response time dramatically by autonomously detecting and assisting distressed individuals almost instantaneously.
Norway has welcomed the adoption of this technology with four ProEye DTR® systems already in operation. Built to conform to ISO 21195 standards and engineered to endure the severe conditions of maritime environments, ProEye DTR® is suitable for a wide range of vessels, including cruise ships, tankers, bulk carriers, and offshore rigs.
The system functions without the need for manual intervention, initiating an automated, real-time response to crises. It also provides video feeds for ongoing situational awareness and aids in subsequent investigative efforts. ProEye DTR® enhances collaboration and speeds up the rescue process by instantly sharing data with the Coast Guard and other emergency services.
Kjetil Omnes, CEO of International Safety Advisory, underscores the urgency and importance of this latest development, stating, "Every second is critical when someone goes overboard. ProEye DTR® introduces an immediate response, eliminating delays that cost lives. At INTSA, we are dedicated to establishing new standards in maritime safety."
This latest development represents a significant step forward in the ongoing evolution of the maritime industry, reinforcing the importance of safety and rapid response capabilities.
Learn more about ProEye DTR® and how it’s transforming maritime safety by visiting https://INTSA.no/en/.
Amelia Spooner
International Safety Advisory
7572580932 ext.
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

COMMUNITY SECURITY SERVICE BOLSTERS DEFENSES IN RESPONSE TO ELEVATED THREAT WARNING FROM DHS/FBI
From Messy Moments to Meaningful Memories: 'Once Upon an Amateur Mom' is a Tribute to Mothers Everywhere
Ralph Caruso’s Above The Line Production Rentals Celebrates 10 Years of Growth as Key Supplier to Top Film Productions
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.