Mpower Solar Celebrates Earth Day with Local Street Cleanup Initiative
BROOKLYN, NY, UNITED STATES, April 23, 2025 /EINPresswire.com/ -- In honor of Earth Day 2025, Mpower Solar team members stepped out of the office and onto the streets to give back to the planet and the local community with a neighborhood cleanup. The volunteer effort reflects Mpower Solar’s ongoing commitment to sustainability not just through renewable energy, but through action.
Employees from several departments joined together on Tuesday to pick up litter, sweep sidewalks, and beautify the area surrounding the company’s Brooklyn headquarters. The effort spanned several blocks and helped remove debris from public spaces, contributing to a cleaner and more welcoming environment for local residents and neighboring businesses.
This year’s Earth Day theme, “Our Power, Our Planet,” is a message to encourage everyone to support the transition to renewable energy, with a goal to triple green power sources by 2030. As one of New York City’s fastest-growing solar panel installation services, Mpower Solar is proud to champion that objective.
“At Mpower Solar, we know that real change starts close to home,” said Lavie Popack, CEO. “Earth Day is the perfect opportunity for us to make a difference as a team. We are driven to take care of the environment not just on a large scale through renewable energy adoption, but right here in our community.”
For more information about Mpower Solar, please visit www.mpowersolar.com.
Mpower Solar is dedicated to building a greener, more sustainable future. Headquartered in Brooklyn, New York, their solar panel installation services have helped hundreds of homeowners and businesses in the New York City area make the switch to renewable power.
Colleen Smith, Public Relations Manager
Mpower Solar
marketing|mpowersolar.com| |marketing|mpowersolar.com
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

New Online Tool Launched to Help Australians Compare Meal Kit Pricing by Provider
Fispoke Announces Strategic Partnership with Bell Bank Expanding Banking Solutions on Innovative WealthTech Platform
The Latin Food Festival to Bring Family Recipes, Music, and Culture Back to NYC
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.