Shoreline Hometown Credit Union Selects Appli for Better Digital Engagement and Conversions
Wisconsin-based credit union adds AI-powered calculators to improve member loan and deposit experience
“The first question our members ask before making a big purchase is, 'Can I afford this?' said Nathan Grossenbach, President and CEO of Shoreline Hometown Credit Union. "With Appli’s calculators, visitors will be able to determine their budget with incredible accuracy, as the calculators are connected to our rate matrices. Even more exciting, the Appli calculators will provide real-time guidance on how the applicant can improve their chances to get approved. It’s like having a loan officer available 24/7 to guide them through the process at their own pace.”
Shoreline Hometown Credit Union will start with Appli's calculators for auto loans, mortgage loans, and personal loans, and plans to add home equity options later this year. The credit union wants to give members clear information upfront before they commit to a full application.
"Shoreline Hometown Credit Union understands what today's members need and expect when engaging for financial services," said Tim Pranger, CEO of Appli. "They care about giving members the right tools to make good financial decisions, which is exactly what we built our calculators to do."
Credit unions interested in Appli's special pricing initiative can visit www.hiappli.com/access to learn more about qualification details and implementation timelines.
About Appli
Appli, founded in 2024 by POPi/o co-founder Tim Pranger, provides AI-powered financial calculators that help lenders and member service representatives create personalized, engaging shopping experiences for financial products. By combining real-time analysis with generative AI, Appli's tools boost customer confidence and increase conversion rates for financial institutions. For more information about Appli and its smart financial calculator for credit unions, visit hiappli.com.
About Shoreline Hometown Credit Union
Founded in 1941, Shoreline Hometown Credit Union serves over 15,000 members across Manitowoc, Kewaunee, Brown, Calumet, Door, Outagamie, Winnebago, Fond du Lac and Sheboygan counties with assets exceeding $128 million. Shoreline offers banking, lending, and investment services to help members reach their financial goals. With branches throughout Eastern Wisconsin and a full suite of online banking tools, Shoreline Hometown Credit Union puts members first in everything they do. Learn more at shorelinecu.org.
Steve Jensen
Surge PR
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Desjardins Negative Vacation Bank Class Action – Certified on Consent for the Purposes of Settlement
Refined Cane Sugar Market to Reach USD 120.1 Billion by 2035 As Rising Demand for Processed Food and Beverage Ingredient
Leading ERP solutions to showcase at Dublin ERP HEADtoHEAD™ event
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.