HS&H Outreach Services Recognized by YMCA of Newark & Vicinity for Community Impact
Paterson based organization shares plans to expand on supportive housing and rapid rehousing for re-entry candidates after being honored at YMCA dinner
The annual ceremony celebrated organizations that have demonstrated a commitment to advancing health, housing, and equity throughout Newark. Other honorees included Essex County CEASE CoC executives, Prudential Center, Afro Taco, City Council members, and Rutgers and NJIT Police Departments.
Representing HS&H Outreach Services were co-founders Esperanza Jenkins and Jerry Jackson, who attended with their families. “We feel deeply honored to be recognized and treated to such a special night,” said Jenkins. “It’s a powerful reminder that partnership and presence matter.”
Though headquartered in Passaic County, HS&H Outreach Services has regularly collaborated with partners in Newark, including the YMCA of Newark, to deliver direct outreach and support for residents experiencing housing insecurity.
As part of its long-term mission, HS&H is preparing to expand its supportive housing programs in Paterson, New Jersey. The upcoming model will emphasize dormitory-style living with built-in support from peer recovery specialists—individuals with lived experience navigating homelessness and housing recovery.
“Our goal is to create a blueprint for recovery and stability,” Jenkins added. “Temporary shelters address nightly needs, but they don’t solve the root of housing poverty.”
Over the past three years, HS&H has worked with nonprofits, private landlords, and public agencies to offer transitional housing and wrap-around services. The team anticipates a sharp rise in homelessness across North Jersey in the coming year and is developing a comprehensive in-house solution designed to eliminate housing insecurity at its root.
Further details on the housing initiative will be shared later this year.
For more information regarding HS&H expansion into real estate and legacy branding opportunities, please contact:
BA Jenkins
HS&H Outreach Services
email us here
Visit us on social media:
Facebook
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Christine Hopkins Receives 2025 Vistage Leadership Award for Transformational Leadership and Business Resilience
Fasoo Expands Globally with Wrapsody eCo Cloud Update, Enhancing Supply Chain Security & Virtual Deal Room Capabilities
MINDVALLEY LAUNCHES E.V.E, AN AI THERAPIST THAT RESPONDS TO EMOTIONS IN REAL TIME
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.