IMA360 Achieves 112% Revenue Growth and Expands Partnerships with McKesson and BRP
According to the company, by leveraging artificial intelligence to automate pricing, rebate, royalty and chargeback management, as well as promotion optimization, IMA360’s platform delivers real-time, actionable insights that enable enterprises to make data-driven decisions across all revenue-management processes. The company’s end-to-end approach eliminates isolated decision-making, aligns cross-functional teams and drives improved margins even in competitive and volatile markets.
“The results show the demand for our solutions in the current competitive and uncertain landscape,” says Anuj Gupta, Founder and CEO of IMA360. “They highlight the importance of our profit optimization platform. We are the first organization to build a profit optimization platform that manages and optimizes every revenue-management process impacting margins.”
Founded in 2020, IMA360 takes its name from the concept of full-circle visibility: just as 360 degrees signifies completeness, the platform offers a comprehensive view of all profit drivers. Since its inception, the company has developed an all-in-one suite that integrates seamlessly with existing enterprise systems, supporting both pre-built industry-standard AI models and bespoke customizations tailored to each client’s data, operations and competitive landscape.
To date, IMA360 has served organizations across the healthcare, manufacturing and automotive sectors. Its recent additions—McKesson, a leading U.S. distributor of pharmaceuticals and medical supplies, and BRP, a Canadian-headquartered innovator in powersports vehicles such as Ski-Doo—underscore the platform’s versatility and scalability. Through these partnerships, clients have gained the ability to implement dynamic pricing strategies, automate routine processes, and accelerate decision-making with confidence.
For more information on IMA360’s profit optimization platform, visit https://ima360.com/.
About IMA360
IMA360 is a cloud-native profit optimization platform designed to help enterprises automate and enhance every aspect of revenue management. Built for scalability and performance, the platform integrates with existing ERP and CRM systems to deliver a unified view of profitability across pricing, rebates, royalties, chargebacks and promotions. Its AI-driven models are pre-configured for leading industries and can be customized to reflect unique business rules and market dynamics. A consultative partner to its clients, IMA360 works closely to understand specific operational challenges and deploy tailored strategies that drive measurable margin improvement.
Deepak Bhardwaj
IMA360
deepak.bhardwaj|ima360.com | |deepak.bhardwaj|ima360.com
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Emerging Trends in Acrylic Polymer Market: Growth and Forecast, 2032
Startup Launches App to Help RV Owners Avoid Costly Repair Delays
Ylium integrates AI and blockchain for automated, sustainable enterprise data certification
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.