Introducing the first one-stop shop for state and local political campaigns
Miller eMedia is making its Brand Story® approach available to smaller political campaigns.
Modern campaigns are about storytelling. Candidates must play the lead in a media story like a hero in a TV show. It’s less about policy than becoming a brand.
With 30 years’ experience building brands from start-ups to major corporations, Miller eMedia is bringing its Brand Story® approach to retail politics.
“Billions of dollars flow into sophisticated national campaigns,” Bruce Miller explained, “but state and local politicians are the ones who can benefit the most from brand positioning, coordinated messaging, and campaign strategy. That's because their opponents are rarely up-to-speed.”
The Brand Story approach:
1. Identifies the persuadable target voter to build a margin for victory.
2. Builds a coherent Brand Story to guide messaging, fundraising, Web development, PR, videos, collateral, email, social media, and more.
3. Establishes the candidate as the only solution to meet the target voters’ needs by keeping that message consistent.
Bruce Miller, author of "Brand Story: How to Launch a Shoestring Startup Like a National Brand," brings 30 years of hands-on strategy, messaging, and production experience to politics. He has built over ten campaigns without the big agency overhead, staff, and dollars usually necessary to connect all the moving parts.
As a graduate of UCLA Film & Television, recipient of the Max Award for best marketing campaign in Georgia, a screenwriter, and an author of six books, Bruce has the storytelling skills to prevail against the current political climate of mudslinging and misinformation.
“People want hope,” Bruce explained. “Communicating a sense of connection and that you have the voter's back always wins the day.”
To learn more about Miller eMedia’s Brand Story approach to political marketing, visit: Milleremedia.com/politics
Bruce Miller
Miller eMedia
+1 404-309-1222
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Christine Hopkins Receives 2025 Vistage Leadership Award for Transformational Leadership and Business Resilience
Fasoo Expands Globally with Wrapsody eCo Cloud Update, Enhancing Supply Chain Security & Virtual Deal Room Capabilities
MINDVALLEY LAUNCHES E.V.E, AN AI THERAPIST THAT RESPONDS TO EMOTIONS IN REAL TIME
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.