It's Official: CGC Is the Hobby's Fastest-Growing Card Grading Service
Over 570,000 cards graded in May, doubling its growth rate over any competitor and confirming it as the fastest-growing card grading company ever.
SARASOTA, FL, UNITED STATES, June 16, 2025 /EINPresswire.com/ -- Certified Guaranty Company® (CGC®) is thrilled to announce that it graded a record-breaking 570,000 cards in May 2025 according to third-party grading service tracker GemRate.com. This comes after another record-breaking month in April, when CGC graded more than 341,000 TCGs, sports cards, and non-sports cards. With these milestones, CGC can confidently assert that it is the fastest-growing card grading company in history, with more than double the growth rate of the next competitor.Since the introduction of the luxe black-and-gold CGC Pristine 10 label in 2023, collectors have been chasing cards graded CGC Pristine 10, leading to their appreciation in value on the secondary market. For example, an Alpha Black Lotus graded CGC Pristine 10 sold for a record $3 million in a private sale in April 2024.
Meanwhile, CGC-certified sports cards continue to impress in auctions. A Victor Wembanyama rookie card graded CGC 9.5 realized more than $100,000 in a recent Goldin Auction.
CGC continues to experience strong growth, with sports cards up 631% year-over-year and TCGs up 146% year- over-year in May. Month-over-month, sports cards grew 474% and TCGs and non-sports cards increased by 26%, reflecting a significant surge in grading activity compared to April.
CGC is on track to grade 10 million cards by the end of the year — wow!
CGC’s record growth is the result of its focus on being the most collector-friendly option for card grading, which includes offering fast and accurate grading services at affordable prices. To better serve card collectors everywhere, CGC is forging strategic partnerships and expanding its services across the globe, with its global headquarters in the US supported by offices in London, Munich, Hong Kong, Shanghai, and soon Dubai. Look for more announcements and promotions as CGC continues to expand and set record after record.
gizzella bruck
DMH
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
YouTube
TikTok
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Christine Hopkins Receives 2025 Vistage Leadership Award for Transformational Leadership and Business Resilience
Fasoo Expands Globally with Wrapsody eCo Cloud Update, Enhancing Supply Chain Security & Virtual Deal Room Capabilities
MINDVALLEY LAUNCHES E.V.E, AN AI THERAPIST THAT RESPONDS TO EMOTIONS IN REAL TIME
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.