Komunikaty PR

Matthew Misner of 1st Choice Auto Repair Shares Insight on Oil Change Frequency in HelloNation Magazine

2025-07-16  |  20:55:04
Matthew Misner

Matthew Misner

Are oil changes really just about mileage?

It's not just about time or distance; it's about how your engine is actually being used.”
— Matthew Misner
ENDWELL, NY, UNITED STATES, July 16, 2025 /EINPresswire.com/ -- Are oil changes really just about mileage? According to Vannessa Misner of 1st Choice Auto Repair in Endwell, New York, the answer is more complex. In an article for HelloNation Magazine, Misner explains that oil change frequency should be based on driving habits, not just time or distance.
Many drivers assume they should change their oil every 3,000, 5,000, or 10,000 miles, depending on oil type. However, Misner points out that how you drive plays a much bigger role in engine oil degradation. Frequent short trips, stop-and-go city traffic, towing heavy loads, and extreme temperatures all cause the engine to work harder, accelerating oil breakdown and reducing its protective properties.

Modern vehicles may offer oil life monitoring systems, but Misner cautions that they don’t always account for all variables. The most effective approach is working with a trusted mechanic who can tailor a maintenance schedule based on individual usage patterns. This ensures proper engine protection and helps prevent long-term damage.

In the article, What Most People Get Wrong About Oil Changes, Misner urges drivers to think beyond mileage stickers and manufacturer timelines. A personalized approach to vehicle maintenance improves performance and extends the life of your engine.

About HelloNation
HelloNation is a premier media platform that connects readers with trusted professionals and businesses across various industries. Through its innovative “edvertising” approach that blends educational content and storytelling, HelloNation delivers expert-driven articles that inform, inspire, and empower. Covering topics from home improvement and health to business strategy and lifestyle, HelloNation highlights leaders making a meaningful impact in their communities.

Blair Elizabeth
HelloNation
info@hellonation.com

Legal Disclaimer:

EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-07-16 | 23:55:04

J. Muir & Associates Expands Legal Team with Addition of Veteran Attorney Brooke Davis Bird

Brooke Davis BirdJ. Muir & AssociatesAccomplished Florida Attorney with 25+ Years Experience Joins Growing Business Law firmJ. Muir & Associates' commitment to protecting what clients value most and willingness to go to trial when
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-07-16 | 23:55:04

Impact Networking Appoints Keir Hoppe as Chief Marketing Officer to Accelerate National Brand Growth (Updated)

Impact Networking logoImpact Networking names Keir Hoppe as CMO to lead national brand growth and unify marketing across IT, cybersecurity, AI, print, and more.Keir’s appointment supports our national brand strategy, bringing expertise in
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-07-16 | 23:55:04

Wonder Woman comic #1, autographed Babe Ruth baseball card among highlights of Hake's big pop culture auction July 29-30

Wonder Woman No. 1, Summer 1942, CGC 3.0 Good/VG, with retelling of Wonder Woman origin story and first appearance of main foe Ares. First issue in which Wonder Woman appears in her own title book. Estimate: $20,000-$35,0001929 R316 Kashin

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Prawo

Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.

Konsument

Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.