New Economic Impact Data Shows Florida Beverage Companies Deliver $21 Billion into the Sunshine State’s Economy Annually
Generational Impact of Uniquely American Industry, Employing 21,460 Floridians and Supporting 326,553 Jobs
• Generates $21 billion in direct economic impact.
• Operates more than 200 manufacturing, sales and distribution facilities.
• Contributes more than $5.2 billion in state and federal taxes.
• Supports more than 326,000 jobs including over 21,000 direct employees.
• Provides nearly $2 billion in wages and benefits to hardworking men and women in the Sunshine State.
• Contributes over $181 million to charitable causes in Florida.
“Every bottle on a Florida shelf represents far more than refreshment—it represents Florida talent, Florida paychecks and Florida progress,” said Elizabeth (Liz) DeWitt, President & CEO of the Florida Beverage Association. "From Pensacola to the Keys, more than 21,000 Floridians pour their skill into a value chain that powers a $21 billion economic engine and supports over 300,000 jobs statewide. Whether it’s a family-owned distributor or one of the country’s most beloved brands, beverage companies have long embodied American ideals of innovation and entrepreneurship”
“We’re not stopping at jobs and revenue. Through initiatives like Every Bottle Back we’re investing in next generation recycling; through More Choices. Less Sugar. we’re offering healthier options; and by partnering with grassroots groups—from Clean Miami Beach to Orange County Public Schools—we’re returning nearly $182 million to charitable causes each year. When Florida’s beverage companies thrive, Florida families, communities and ecosystems thrive too,” DeWitt added.
See how America’s beverage companies deliver for communities – including right here in Florida at WeDeliverforAmerica.org.
About the Florida Beverage Association
The Florida Beverage Association (FBA) is the trade association for Florida’s non alcoholic beverage producers, bottlers, distributors and marketers. Our members manufacture and deliver many of the world’s most popular refreshment brands, including soft drinks, bottled and sparkling waters, 100% juices, sports drinks, energy drinks, kombuchas and ready to drink teas. Committed to balanced lifestyles and sustainable solutions, FBA leads statewide efforts such as Every Bottle Back, More Choices. Less Sugar., and the Community Grant Program. Learn more at FLABev.org.
Elizabeth (Liz) DeWitt
Florida Beverage Association
+1 407-385-2708
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
X
Other
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Why Founders Shouldn’t Be the Ones Running the Sales Team—Especially in Wellness Businesses
City Shift Finance Launches Tool for Cost of Living, Buy vs Rent, and Relocation Support
From $80 and a Basement Apartment to Entrepreneur of the Year at the 2025 CanadianSME Awards
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.