Quick‑Commerce Reaches the Garage: Ride N Repair Begins 30‑Minute Spare‑Parts Delivery and Installation
Startup Ride N Repair turns quick‑commerce into 30‑min curbside car and bike fixes, delivering genuine parts plus installation.
BENGALURU, KARNATAKA, INDIA, May 11, 2025 /EINPresswire.com/ -- Ride N Repair today announced the nationwide rollout of a quick‑commerce model that delivers and installs common vehicle spare parts at the breakdown site within 30 minutes. The service, already credited with more than 50,000 roadside repairs, integrates live inventory feeds from micro‑warehouses with certified mobile technicians to shorten average downtime from over an hour to fewer than 30 minutes.“Indian motorists lose valuable time when a simple belt or hose is unavailable at the roadside,” said Lakshya Khurana, Chief Executive Officer of Ride N Repair. “By treating spare parts like any other on‑demand item, this platform supplies the correct component and a qualified installer in a single trip.”
Key facts
Coverage: Started with Bengaluru, Delhi NCR, and Pune - soon expanding to more cities.
Service volume: 50,000 roadside interventions since launch in 2023
Response time: Median curb‑to‑fix interval of 28 minutes (internal telemetry)
Inventory scope: 100 high‑failure stock‑keeping units (SKUs) stored in micro‑hubs and partner outlets
How the model operates
A mechanic on‑site identifies the required part and places an in‑app order.
The nearest stocked hub receives the request and dispatches a runner with the component.
The mechanic completes installation curb‑side; payment and a GST‑compliant invoice are processed within the application.
All labour rates and part prices appear in the customer interface before work begins, and a short video of each repair is automatically archived for quality assurance. According to internal user‑experience data, the platform maintains an average customer rating of 4.8 out of 5.
Early performance indicators
1) Bengaluru (Kormangala)
Part: Clutch cable, Royal Enfield
Time: 29 min
2) Pune (Pimpri-Chinchwad)
Part: Radiator hose, Maruti Swift
Time: 26 min
3) Delhi (NH‑48)
Part: Brake shoe, Honda Activa
Time: 21 min
“Replacing a ₹200 component should not require a tow truck,” added Shubham Tyagi, Co‑Founder and Chief Operating Officer. “A network of micro‑stores and two‑wheeler couriers keeps high‑failure parts in motion, rather than on a shelf.”
Next steps
Ride N Repair is finalising a Series A funding round to triple its micro‑hub footprint by March 2026. Pilot programmes are planned for the Gulf region and the United States, where roadside waits commonly exceed one hour. Indian operations will remain the first market for feature updates and inventory expansion.
About Ride N Repair
Founded in 2023, Ride N Repair is a Bengaluru‑based technology company that provides on‑demand vehicle repair with 30‑minute spare‑parts delivery and installation. The service is available in 27 Indian cities and covers motorcycles, scooters, and passenger cars.
Lakshya Khurana
Ride N Repair
+91 120 523 2850
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Critter Stop Offers Permanent Solutions to Homes and Businesses with Launch of Pest Control in Richardson, Texas
Protection Tax Helps Clients Resolve Unfiled Returns Before IRS Action Escalates
leagend T31 Sets New Standard for Affordable and Accurate OBD II Diagnostics
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.